Mijn vraag:
Beste tweakers,
Ik heb mijn (surround) receiver via optische kabel aangesloten aan mijn PC. Dit werkt op zich geweldig, totdat ik (voor het slapen gaan) de stekkerdoos uit zet en de volgende dag weer aan. Als PC en receiver weer aan zijn heb ik geen geluid.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC met onboard optische output. (werkt op zich prima)
Realtek Digital Output, driver versie 6.0.9126.1
Marantz NR1501 receiver, 5.1 configuratie (Mischien eigenlijk 5.2, twee subs aangesloten op lfe met y-splitter)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De boel aanhouden is niet echt een optie: Alles staat in een kamer waar ik ook slaap en een van de subwoofers geeft een bromtoon (zal wel groundloop issue zijn, typische 50ish Hz toon) in standby plus alle standby lampjes zijn irritant.
Bij voorbaat dank!
Beste tweakers,
Ik heb mijn (surround) receiver via optische kabel aangesloten aan mijn PC. Dit werkt op zich geweldig, totdat ik (voor het slapen gaan) de stekkerdoos uit zet en de volgende dag weer aan. Als PC en receiver weer aan zijn heb ik geen geluid.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC met onboard optische output. (werkt op zich prima)
Realtek Digital Output, driver versie 6.0.9126.1
Marantz NR1501 receiver, 5.1 configuratie (Mischien eigenlijk 5.2, twee subs aangesloten op lfe met y-splitter)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Het probleem doet zich alleen voor wanneer ik de stroom compleet afsluit (stekkerdoos uit), dus alle apparaten niet meer stand-by kunnen staan.
- Als ik de receiver handmatig uit zet voor de stroom eraf te halen blijft het probleem.
- Het probleem is omslachtig en wat willekeurig te verhelpen door bij configuratie scherm audio in de settings van Realtek Digital Output wat te rommelen met de geavanceerde settings (zie afbeelding).
als ik een andere indeling selecteer, bijvoorbeeld 2-kanaals, 24bits, 48000Hz en dan weer terug op 96000Hz zet werkt het weer. - Soms krijg ik ook weer geluid door op de receiver "source direct" aan en uit te zetten, maar dit heb ik niet systematisch kunnen testen
De boel aanhouden is niet echt een optie: Alles staat in een kamer waar ik ook slaap en een van de subwoofers geeft een bromtoon (zal wel groundloop issue zijn, typische 50ish Hz toon) in standby plus alle standby lampjes zijn irritant.
Bij voorbaat dank!