MIjn huidige PC is al weer een jaar of 4 oud en aangezien er sowieso een extra PC bij moet komen wil ik mezelf een beetje verwennen.
De huidige PC is ook een Ryzen 5 3200MHz met 16 GB DDR3
Deze gebruik ik naast de gewone internet dingen ook voor foto bewerking soms wat video conversie voor mijn tablet en ook voor wat oudere games. unreal e.d.
Ik verwacht geen hyper moderne games te gaan spelen
Bij het systeem heb ik nu 2 schermen 1920x1080. (DVI-D en HDMI in) Deze wil ik nog even blijven gebruiken maar ik wik tzt over naar grotere schermen met hogere resolutie 28'' 4K
Verder doet deze PC ook een beetje dienst als huis server, hij staat 24/7 aan dus ik wil hem ondanks de 5 schijven die ik heb ingebouwd een beetje stil houden. (De schijvens zijn in dempers gemonteerd..)
Ik heb dus minimaal 5 SATA poorten nodig.
Het systeem draait win64 pro vanaf een samsung 850 EVO SATA SSD van 250GB
Het bedrag war ik aan denk liefst onder 800 euro, maar is geen harde grens
Hieronder staat mijn eerste idee over een configuratie.
Voor de videokaart zou een gforce mogen zijn als heb ik even geen idee welke.
Ik weet niet hoe veel geluid de gekozen kaart maakt maar ik denk dat een passief gekoelde het al snel niet meer gaat redden
Voor de behuizing overweeg ik eventueel de goedkopere antek p101
Ik wil niet gaan overklokken, ik wil liever stiller dan veel meer snelheid.
Wat denken jullie van deze configuratie?
Zitten er onlogische keuzes in? Zijn er beter alternatieven voor bepaalde componenten?
Het liefst wil ik alles bij 1 winkel kan kopen, ook al dat en paar tientjes gaat schelen, dit voor het geval er problemen ontstaan
Ik heb zelf een voorkeur voor informatique of alternate, maar misschien zijn er andere suggesties die ook een goede naam hebben?
De huidige PC is ook een Ryzen 5 3200MHz met 16 GB DDR3
Deze gebruik ik naast de gewone internet dingen ook voor foto bewerking soms wat video conversie voor mijn tablet en ook voor wat oudere games. unreal e.d.
Ik verwacht geen hyper moderne games te gaan spelen
Bij het systeem heb ik nu 2 schermen 1920x1080. (DVI-D en HDMI in) Deze wil ik nog even blijven gebruiken maar ik wik tzt over naar grotere schermen met hogere resolutie 28'' 4K
Verder doet deze PC ook een beetje dienst als huis server, hij staat 24/7 aan dus ik wil hem ondanks de 5 schijven die ik heb ingebouwd een beetje stil houden. (De schijvens zijn in dempers gemonteerd..)
Ik heb dus minimaal 5 SATA poorten nodig.
Het systeem draait win64 pro vanaf een samsung 850 EVO SATA SSD van 250GB
Het bedrag war ik aan denk liefst onder 800 euro, maar is geen harde grens
Hieronder staat mijn eerste idee over een configuratie.
Voor de videokaart zou een gforce mogen zijn als heb ik even geen idee welke.
Ik weet niet hoe veel geluid de gekozen kaart maakt maar ik denk dat een passief gekoelde het al snel niet meer gaat redden
Voor de behuizing overweeg ik eventueel de goedkopere antek p101
Ik wil niet gaan overklokken, ik wil liever stiller dan veel meer snelheid.
Wat denken jullie van deze configuratie?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 197,79 | € 197,79 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 121,91 | € 121,91 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse RX 550 2G G5 | € 128,07 | € 128,07 |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 601 (Zwart) | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 44,95 | € 44,95 |
2 | Geheugen intern | Crucial CT8G4DFRA266 | € 41,79 | € 83,58 |
1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GM 500 | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 99,90 |
Totaal | € 901,95 |
Zitten er onlogische keuzes in? Zijn er beter alternatieven voor bepaalde componenten?
Het liefst wil ik alles bij 1 winkel kan kopen, ook al dat en paar tientjes gaat schelen, dit voor het geval er problemen ontstaan
Ik heb zelf een voorkeur voor informatique of alternate, maar misschien zijn er andere suggesties die ook een goede naam hebben?
mrbert