Hulp nodig bij aankoop eerste gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-01-2022
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn eerste gaming pc te kopen. Vanwege het budget denk ik dat het beter is dat ik een tweedehandse pc koop. Mijn budget is 450-500 euro max. Aangezien ik geen ervaring heb met wat goed en slecht is doe ik het op deze manier. Alle tips/adviezen zijn welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen op de pc. Graag zou ik Fortnite willen spelen op deze pc zonder lag of dergelijke, ik ben zelfs bereid om op lagere beeldsettings te spelen hiervoor. Ook wil ik Gunz erop kunnen spelen zonder fps-drop/lag etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment helemaal niets.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee. Zoals ik eerder zei, dit wordt mijn eerste aankoop en ik heb nog helemaal geen kennis hierover.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen idee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enige eis is dat ik de 2 bovengenoemde spellen kan spelen zonder fps-drop/lag etc. Verder heb ik niet veel andere eisen op dit moment.

Ga je overklokken?
Eerlijk gezegd weet ik niet eens wat dit is dus ik neem aan van niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag tips, adviezen en/of aanbevelingen van jullie zodat ik niet opgelicht wordt bij mijn eerste aankoop. Ik ken niemand die hier verstand van heeft dus daarom doe ik het via deze weg. Het kan zijn dat mijn budget te laag is voor een gaming pc die aan mijn eisen voldoet. Als dit het geval is zou ik dit ook graag willen weten met eventuele adviezen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:56
Beste idee, spaar nog even door .

Voor 500 euro heb je een tweedehands basis videokaart.

Of ga voor een pc zonder gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-01-2022
@99ruud99 De reden dat ik niet te veel wil besteden is dat ik er niet veel op ga gamen, ben geen echte gamer. Vandaar dat ik ook niet te veel eisen heb, dat zijn de enige games die ik af en toe erop wil spelen.

Ik heb zelf al een paar advertenties gezien op marktplaats maar ik weet niet precies waar ik op moet letten vandaar de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:56
Tsja, waar moet je op letten, totaalplaatje eigenlijk.
Koop er eentje zonder videokaart, anders krijg je rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
99ruud99 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:01:
Tsja, waar moet je op letten, totaalplaatje eigenlijk.
Koop er eentje zonder videokaart, anders krijg je rommel.
Nouja. Bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Game PC. Intel I5 4690k - GTX 980 Ti (watergekoeld)

V&A aangeboden: Game PC: i5 4670k - GTX970 - SSD - 8GB

Zal de genoemde spellen uitstekend draaien. Je kan ook een soortgelijke videokaart 2e hands kopen en een ryzen systeem samenstellen.. maar wordt wel krap dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Montaner op 19-05-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:13
V&A aangeboden: Game PC GTX 1070 / i7 / 16gb

V&A aangeboden: Game pc

V&A aangeboden: Game PC

Dit zijn wat opties. Nieuw gaat je simpelweg niet lukken in deze tijd van GPU's ben ik bang :-)

Ik zou kijken om in ieder geval de 10*0 serie te doen als het even lukt. :-)
Staan nog een hoop andere PC's te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neos1991
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 12:54
Als alternatief zou je voor een xbox kunnen gaan of ps5. Gezien die veel meer rekenkracht hebben dan je kunt kopen met PC op dit moment. Kun je overigens ook gewoon met muis en toetsenboard spelen(doe ik zelf ook op de xbox).
Pagina: 1