Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knippie3
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-05-2021
Hi

Ik zoek een nieuwe tv en twijfel tussen 65" OLED of 75" LED.

Omdat ik niet zonder Ambilight wil, moet het een Philips zijn. Ik kijk er met name voetbal en Netflix op. Geen gamen dus.

Wat raden jullie aan? Ik dacht dat OLED veel beter dan LED was maar wat ik zo her en der lees valt dat reuze mee.
Qua grootte prefereer ik 75" boven 65" maar OLED is in 75" niet verkrijgbaar (bij Philips althans).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
tja ik zou 65" OLED nemen en een half metertje dichterbij gaan zitten i.p.v. de 75". Dan merk je geen verschil van grootte, maar wel verschil in beeldkwaliteit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik hou het bij LCD, "LED" is een misleidende omschrijving. LCD en LCD kunnen evenwel twee verschillende dingen zijn, je hebt verschillende panelen, verschillende vormen van verlichting en verschil in filters die erop zitten. Hoogwaardige LCD's kunnen nog best goed zijn.

Gegeven dat je bij Philips gaat winkelen, is de situatie dat Philips al een paar jaar geen hoogwaardige LCD's meer heeft. Voor luxe televisies heeft Philips OLED. Als je bij Philips dus voor een LCD gaat winkelen, krijg je niet het beste op LCD-gebied, maar goedkopere techniek.

Daarmee kan ik je adviseren om voor de 65" OLED te gaan, tenzij beeldkwaliteit voor jou ondergeschikt is aan het formaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je zou kunnen wachten op de PML9636 of PML9506 mini-leds. Philips biedt hiermee weer high-end LCD tv's. Beide komen er (eind)juni in 75 inch en zijn op papier althans gelijkwaardige aan de QN95A (QN92A) van Samsung. Prijzen lijken zo rond de 3-3.5K. Adviesprijzen worden nog bekend gemaakt. Persoonlijk zou ik het formaat belangrijker vinden, maar dat is ook afhankelijk van je kijkafstand en kijkgedrag.

[ Voor 9% gewijzigd door benbaba op 19-05-2021 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:44
Naast de door benbaba aangehaalde mini-led tv’s brengt Philips dit jaar ook een 77” OLED tv uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knippie3
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-05-2021
Dank jullie. Ik ben voor de 65" OLED gegaan.
Pagina: 1