Norton… spam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeLate
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-05 19:12
Vorige week kocht ik een Mac Mini M1 en kreeg daarbij een licentie van Norton 360 Deluxe gratis, te activeren binnen de 60 dagen.

Ik heb de licentie geactiveerd en automatisch werd de automatische renewal bij Norton geactiveerd. Die prijs ligt redelijk (overdreven) hoog dus ik had dit meteen weer uitgeschakeld.
Sindsdien word ik bestookt met Norton spam. Inmiddels meer dan 40 e-mails met de waarschuwing dat mijn licentie gaat vervallen. Dit in gebrekkig Nederlands/Engels en niet komende van Norton, op hetzelfde e-mailadres waarmee ik mijn licentie bij Norton een dag eerder had geactiveerd.

Toeval allemaal? Nooit eerder ontving ik spam van eender welk antivirusprogramma dan ook. Kan ik er wat aan doen of is het water naar de zee dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

klinkt alsof je op een malafide link hebt geklikt
https://www.2-spyware.com...w%20Now%E2%80%9D%20button.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die link vertrouw ik voor geen meter.
Eerste wat wordt aangeboden is SpyHunter.
En SpyHunter *ware wil je echt niet op je PC hebben.
Er zijn helaas bergen van dit soort dubieuze websites.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mac's hebben toch nooit last van Virussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 21:39
Je kan er bij Norton over klagen, want als zij – door slordigheid of kwade opzet – jouw emailadres terecht hebben laten komen bij spammers hebben ze de wet overtreden. Als zij echter ontkennen of (waarschijnlijker) je klacht negeren, dan kan je niet heel veel doen. Je kan een klacht/melding doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens – aangenomen dat je in Nederland woont – maar zij zijn zo onderbezet dat er dan waarschijnlijk ook niks mee gebeurt. Als er heel veel klachten over komen zou het wel kunnen dat ze het in de toekomst oppakken.

Sowieso is het niet mogelijk het lekken van je emailadres "ongedaan" te maken. In principe moeten die spammers je emailadres uit hun lijst verwijderen als je daarom vraagt, maar ze zijn toch al illegaal bezig door te spammen, dus de kans dat ze zich wel netjes aan zo'n verzoek houden lijkt me nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeLate
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-05 19:12
@Brahiewahiewa : de link verwijst door naar login.norton.com en je komt terecht op de officiële Norton website. Het linkje komt trouwens uit een mailtje van Coolblue.

@njitter : nooit is veel gezegd :-) Ik installeer geen antivirus software op mijn nieuwere Mac mini en ik heb dit nooit gedaan op mijn vorige PPC/Intel based Macs. De Norton software was bedoeld voor de PC's van mijn kinderen. Hun A-virus software moest binnenkort verlengd worden.

@Thomas: ik heb mijn beklag al gedaan bij Norton maar ik betwijfel of er wat mee gaat gebeuren. Momenteel bekijk ik of het haalbaar is een klacht neer te leggen bij de Belgische variant van de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit is jammer genoeg niet zo vanzelfsprekend als bij jullie.
Pagina: 1