Wat gebeurt er als je je hoofd te ver draait

Pagina: 1
Acties:
  • 1.456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik was oefeningen aan het doen. Op een gegeven moment moest je je nek zo ver mogelijk naar rechts en links draaien, ik enthousiast zo ver mogelijk naar rechts draaien die nek/hoofd, zonder mijn bovenlichaam mee te draaien.

Maar toen schrok ik!

Is dit niet heel gevaarlijk? Kan je niet je nek breken? Kunnen er geen bloedvaten en slokdarmen kapotspringen etc?

Iemand die weet wat voor gevolgen dit soort gevaarlijke stretch oefeningen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Waar schrok je van? De gedachte, of gebeurde er ook daadwerkelijk wat?

Je zal je eigen nek niet zomaar kunnen breken, net zoals je eigen tong afbijten bijzonder lastig is. Als je je nek wat te ver verdraaid, dan zal je misschien wat last krijgen van verrekte spieren, maar verder moet je je vooral niet al te druk maken.

En een goede stelregel is: als het pijn gaat doen, stoppen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-05-2021
Hahn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:56:
Waar schrok je van? De gedachte, of gebeurde er ook daadwerkelijk wat?

Je zal je eigen nek niet zomaar kunnen breken, net zoals je eigen tong afbijten bijzonder lastig is. Als je je nek wat te ver verdraaid, dan zal je misschien wat last krijgen van verrekte spieren, maar verder moet je je vooral niet al te druk maken.

En een goede stelregel is: als het pijn gaat doen, stoppen.
Deed geen pijn, maar kan er niets kapotgaan als je zover mogelijk naar rechts of links draait met die nek? Volgens mijn broer kon het breken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
stokj schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Deed geen pijn, maar kan er niets kapotgaan als je zover mogelijk naar rechts of links draait met die nek? Volgens mijn broer kon het breken...
Zoals ik al zei: breken zal het niet zo snel. Maar bij te ver rekken dan zal er vast wel wat kapot kunnen gaan, ja.

Gewoon luisteren naar je lichaam en niet al te extreme bewegingen doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Alleen als je bezeten bent door de duivel kun je de nee knikker in je nek zo ver draaien dat het breekt, als ik mij een zekere film goed herinner.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
stokj schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Je lichaam zal optijd aangeven als je te ver gaat.. en ik vermoed dat je eerst wat spieren zal verrekken (en dat doet al pijn genoeg waardoor je zal stoppen met verder draaien)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Krak is ho.

Maar ja, voordat er serieus dingen fout gaan, stopt je lichaam heus wel vanzelf. We hebben allerlei leuke ingebouwde stops die ervoor zorgen dat we onszelf niet de vernieling in helpen.

Zo kun je in principe ook makkelijk door je vinger heen bijten, zoveel kracht is er niet voor nodig, maar toch zal het je niet zomaar lukken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Teveel naar links draaien en dan valt ie eraf, teveel naar rechts en hij komt muurvast te zitten, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan gaat het topic dicht. Voor onzin topics is hier geen plek.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.