Universiteitslaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Het wordt gebruikt voor de universiteit. Maar er worden geen zware programma's gedraaid. Het belangrijkste is dat de laptop lang moet meegaan en dat er een redelijke camera is (vanwege Zoom). Het moet gewoon heel snel zijn.

Wat is je budget?
Maximaal 1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de laptop wordt meegenomen. De laptop moet daarom <15 inch zijn, liefst 13,3 inch.

Voor de rest heb ik al gekeken naar Macbooks die binnen de budget vallen, maar ik weet niet of die lang meegaan. Een vriendin van mij heeft een HP Elitebook en die vind ik opzich ook wel fijn, maar ik weet niet of er betere laptops zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Macbook Air M1. Een no-brainer voor jouw usecase.

MacBook Air M1

Edit: link toegevoegd

[ Voor 63% gewijzigd door Generaal Pep op 20-05-2021 09:04 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 22:27
@vellichor , je verteld niet wát je gaat studeren. In die vorm ga ik even meevloeken: Ik zou voor een goede Chromebook gaan... /rent..

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:46
Volgens mij hebben alle TU's en WUR laptopprojecten. In mijn tijd was dat veel waar voor je geld. Ik weet niet of dat nog steeds zo is. Na 11 jaar draait de mijne in ieder geval nog als een zonnetje en is de batterij zelfs nog boven de 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-10 11:31
DiedX schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:08:
@vellichor , je verteld niet wát je gaat studeren. In die vorm ga ik even meevloeken: Ik zou voor een goede Chromebook gaan... /rent..
Zoek je een laptop om een beetje office werk/notities te maken en te videobellen: ga gewoon voor een goede stevige chromebook (met touch screen). Dan ben je voor 500 e klaar.
Studenten zijn toch arm ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 22:27
frankyfn126 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Zoek je een laptop om een beetje office werk/notities te maken en te videobellen: ga gewoon voor een goede stevige chromebook (met touch screen). Dan ben je voor 500 e klaar.
Studenten zijn toch arm ? :o
Precies ;)

Ik ben zelf Mac-liefhebber, maar heb ooit een kleine 500 Chromebooks ingespoeld bij de start van Corona. Ik was redelijk onder de indruk!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
Generaal Pep schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:03:
Macbook Air M1. Een no-brainer voor jouw usecase.

MacBook Air M1

Edit: link toegevoegd
Ik vind de 8GB en vooral de 256GB wel wat weinig voor 1000 euro. Ik heb vorig jaar een Lenovo Yoga Slim 7 gekocht met 16GB en 1TB opslag voor 1100. Accu gaat uur of 8 tot 14 mee afhankelijk van gebruik, prima dus om de dag door te komen. Performance is om het even als je toch alleen maar standaard office pakketten gaat draaien (ook kan je met de 4800u in de Lenovo prima een beetje gamen in de pauze), maar extra opslag lijkt me wel heel fijn. De Lenovo heeft ook een diverser aanbod van poorten. Scheelt weer sjouwen van dongles!

Dus ja vraag is wat je precies zoekt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1