Aankoopadvies draadloze speaker café terras

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 17:39
Hey tweakers,

Ik zit met een vraagje en heb jullie advies nodig:

Ik heb in mijn zaak binnen een uitgebreide voorziening van een PC met audiokabels die vertrekken vanuit een Pioneer mixer. Nu zou ik graag eveneens hetzelfde geluid dat ik in de zaak speel op mijn terras krijgen en liefst over het netwerk. Mijn terras heeft namelijk voldoende WIFI coverage.

Ik heb reeds een testje gedaan met 2 PA speakers en 2 x ALTO Total 2 Bluetooth XLR receivers maar ik merk dat die verbinding toch serieus tegenvalt over een bepaalde afstand (zeker niet de beloofde 30 meter)

Hebben jullie misschien enige suggesties om over mijn netwerk het geluid op het terras te krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jawel hoor, alleen ik vermoed dat je het niet op prijs zult stellen als je meerdere duizenden euro's uit moet geven. Dus handig als jij eerst even je budget geeft :)

Oh ja, en had je zelf al iets gezocht / gevonden? En moet het kwaliteit zijn of gewoon muziek? En van welke bronnen moet het komen? Perse van die mixer, of kan het ook via een telefoon bijvoorbeeld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Bexorcist Een verhuizing van dit topic naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hou er ook rekening mee dat wanneer je de speakers binnen bedraad aansluit, en buiten via WiFi of Bluetooth, je dan met tijdsverschillen te maken krijgt.
Of dat op een goede manier op te lossen is weet ik niet, maar in de basis is dit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
The Eagle schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:58:
Jawel hoor, alleen ik vermoed dat je het niet op prijs zult stellen als je meerdere duizenden euro's uit moet geven. Dus handig als jij eerst even je budget geeft :)

Oh ja, en had je zelf al iets gezocht / gevonden? En moet het kwaliteit zijn of gewoon muziek? En van welke bronnen moet het komen? Perse van die mixer, of kan het ook via een telefoon bijvoorbeeld?
Budget liefst rond een paar 100 euro. Het geluid op het terras hoeft niet perse erg luid te staan namelijk. Mag in principe ook van een phone komen maar ik zou de binneninstallatie die reeds aanwezig is niet willen vervangen.

Ik heb zelf getest met 2 x Yamaha DZR12 met de ALTO Total 2 maar niet echt tevreden van de range, tbh.

Idealiter zou ik zowel binnen en buiten dezelfde muziek willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Werkt dat goed? Ik heb een variant van Alto geprobeerd en die range is toch maar om te huilen. Ook is dit over BT en niet over Wifi.

EDIT: na verdere research blijkt dit niet over BT te gaan. Hoe gaat dit dan juist in z'n werk?

[ Voor 10% gewijzigd door Bexorcist op 20-05-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:08
Het gebruikt een dezelfde band als wifi en BT, zie https://fccid.io/frequenc...php?lower=2404&upper=2476, of het werkt hangt van je situatie af, het beste is het uit te proberen....
Pagina: 1