Opel cd300 radio

Pagina: 1
Acties:

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:05
Beste,

Wij zijn trotse eigenaar geworden van een mooie opel meriva b uit 2010!
Nu zit hier een cd300 radio in zonder bluetooth/telefoon optie. De knoppen zitten er wel maar deze muten alleen maar de muziek.

Heeft hier iemand een tip/oplossing om deze toch te voorzien van bluetooth? Of kan ik dit ombouwen naar iets anders?

Ik wil vermijden dat ik een parrot (veel te oud alweer) of iets dergelijks moet inbouweb. Vind namelijk ook geen nieuwe carkits of iets op het internet, allemaal al vrij oud.

Op de cd300 heb ik alleen een aux ingang.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:58
Er zijn bluetooth kitjes die je op de aux inplugt, sommigen zijn voorzien van een USB poort waarmee je meteen power hebt. Vanuit China volop voor peanuts te krijgen.

• basjuuhhh
Maar ik twijfel over die kwaliteit, heb je daar ervaring mee?

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:58
Voor in de auto vind ik het acceptabel. Verwacht geen hoogstandje qua DAC maar dramatisch zal ik het ook niet noemen. Wat wel vaak niet te doen is zijn de bel-functies, de microfoon in die units is erg ondermaats. Wat je ook kan doen is een Android headunit plaatsen en dan Android Auto of Apple Carplay (met extra dongle) gebruiken. Ook daar geldt hetzelfde voor: het is geen hoogstandje, maar kan je auto wel up to date brengen.

Ik heb zo'n Android unit in m'n BMW 120d gehad en was er tevreden mee. Het android gedeelte zelf was niet vooruit te branden, geluidskwaliteit was redelijk maar Carplay veranderde de auto helemaal. Voordeel daarvan is dat de snelheid eigenlijk van je telefoon komt en het scherm alleen een 'dom' scherm wordt.

• basjuuhhh
Zo'n android unit zou inderdaad nog wat kunnen zijn, mij gaat het er vooral om dat ik kan bellen in de auto. Voor de rest maakt het eigenlijk niks uit. Dus ik denk dat zo'n android wel wat duur is voor alleen bellen..

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb zelf deze in mijn Tigra Twintop, werkt echt perfect.

https://www.amazon.de/-/n...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Deze link je aan een radiofrequentie en zo kun je muziek streamen en bellen. Als je gsm gaat switch je naar de juiste radiozender en neem je het gesprek aan. Loepzuiver en de andere kant hoort je ook prima.

[ Voor 42% gewijzigd door Chntl321 op 19-05-2021 20:49 ]

• basjuuhhh
Chntl321 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:47:

Deze link je aan een radiofrequentie en zo kun je muziek streamen en bellen. Als je gsm gaat switch je naar de juiste radiozender en neem je het gesprek aan. Loepzuiver en de andere kant hoort je ook prima.
Top! Ziet er inderdaad wat degelijker uit dan andere. Hoe zit het als je zelf wilt bellen? Dan moet je alsnog je mobiel erbij pakken?

[ Voor 3% gewijzigd door basjuuhhh op 19-05-2021 22:34 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:05
Chntl321 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:47:

Wel even in de gaten houden dat die dingen gedoogd zijn in Nederland en België maar in andere landen illegaal kunnen zijn. De soep zal zo heet niet gegeten worden maar in beginsel gebruik je hiermee een FM-frequentie die je niet mág gebruiken. Feitelijk word je hiermee dus een etherpiraat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Carpento op 20-05-2021 09:16 ]

• basjuuhhh
Carpento schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Wel even in de gaten houden dat die dingen gedoogd zijn in Nederland en België maar in andere landen illegaal kunnen zijn. De soep zal zo heet niet gegeten worden maar in beginsel gebruik je hiermee een FM-frequentie die je niet mág gebruiken. Feitelijk word je hiermee dus een etherpiraat :P
Haha wel iets om rekening mee te houden als je op vakantie gaat :9

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-11 18:18
basjuuhhh schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:42:
[...]

Haha wel iets om rekening mee te houden als je op vakantie gaat :9
En dat iedereen in de buurt via de radio de gesprekken mee kan luisteren :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• basjuuhhh
Ik denk toch dat het wat meer moet gaan kosten dus. Wil toch graag een stabiel systeem waar ik zelf ook makkelijk mee kan bellen.

• Chntl321
LordSinclair schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:07:
[...]

En dat iedereen in de buurt via de radio de gesprekken mee kan luisteren :D
Je gebruikt een frequentie waar niets op uitgezonden wordt.. zou het knap vinden als jij toevallig een auto passeert waarin iemand de radio heeft aanstaan op een zender die niets uitzendt... kans lijkt me vrij klein :)

• Chntl321
basjuuhhh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:18:
[...]

Top! Ziet er inderdaad wat degelijker uit dan andere. Hoe zit het als je zelf wilt bellen? Dan moet je alsnog je mobiel erbij pakken?
Dat kan.. of als je een iphone hebt kun je via Siri bellen.. op het apparaat zit een knop om Siri te bedienen.

• basjuuhhh
Hmm ik heb nu een jack to jack kabeltje besteld met microfoon.. ben benieuwd of dat gaat werken. Want alleen een jack to jack en dan de microfoon van de telefoon zal wel niks worden qua bellen ben ik bang.

Deze: https://www.kabeldirect.n...AVgSQrAlKFhhoC-joQAvD_BwE

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-11 15:33
De goedkoopste optie is die van sigmundfreund.
Deze werken goed, de geluidskwaliteit is prima, de microfoon werkt ook goed mits je die op een goede plek installeert. Ik heb deze jaren in mijn Corsa D gebruikt (die had een CD30mp3 unit)

De beste optie is een nieuwe multimedia unit (die op android draait), echter ben je dan wel heel wat euro's verder.
Vaak zijn deze gewoon plug & play en als je niet teveel op de centen zit werken ze vaak nog verrassend goed ook.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-11 11:14
Chntl321 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:50:
[...]

Je gebruikt een frequentie waar niets op uitgezonden wordt.. zou het knap vinden als jij toevallig een auto passeert waarin iemand de radio heeft aanstaan op een zender die niets uitzendt... kans lijkt me vrij klein :)
Dat valt best mee. Heb zelf ook zo'n ding, gebeurt toch best regelmatig dat ik ineens muziek van iemand anders hoor. Het aantal echt lege frequenties is ook maar klein.

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 21:27
Gefeliciteerd met de nieuwe wagen!
Wat is precies je bezwaar tegen een carkit? Ik gebruik al jarenlang dit setje: https://www.digitalsonlin...a2dp-multipoint-aux-.html (laatste firmware is van november 2018). Degelijk als wat, valt nauwelijks op in het interieur en doet gewoon wat het moet doen. Hij mute de radio als je gebeld wordt en kan naast het afhandelen van telefoontjes ook muziek etc. vanaf je telefoon afspelen.
Kortom, volgens mij precies wat je zoekt, kost een stuk minder dan een matig werkende Android unit (ja, wel wat meer dan het kabeltje dat je nu besteld hebt, maar dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet iets wat je dag in dag uit wil gebruiken...) en het 'inbouwen' stelt bijzonder weinig voor.

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11 17:56
Zelf heb ik in onze vorige auto gebruik gemaakt van dit setje:
Kenwood DAB+ Adapter

Schermpje werkt op batterijen, en het kastje sluit je aan op de AUX en 12 Volt van je sigaretten aansteker. Zit een microfoon bij voor het bellen.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11 18:54

JME

zeg maar Jamie

Hier al jaren deze simpele oplossing: https://www.belkin.com/ph...ith-bluetooth/p/p-f4u037/
Al twee keer mee verhuisd naar een andere auto en nog nooit in de steek gelaten. Kabels tegenwoordig weggewerkt achter het dashboard, laadkabeltje terug laten komen (plus audiokabel als je radio geen aux in aan de achterkant heeft), telefoon in een Brodit houder ernaast en klaar.

• basjuuhhh
Super bedankt allemaal voor de input, er staan wel wat interessante dingen tussen. Ik ben vooral geïnteresseerd in zo'n kenwood. Al hoewel ik hem niet zou gebruiken voor de dab, want volgens mij is dat bereik aan de duitse grens zo slecht dat je nog beter zelf kunt zingen.....

Ik heb trouwens niet zoveel tegen carkits, maar het valt me op dat ze niet echt recent nog uitgebracht worden. "Vroeger" was Parrot een van de merken, maar die hebben die tak verkocht.

Een telefoonboek is natuurlijk ook handig, via mijn jack to jack kabeltje moet ik alsnog mijn telefoon pakken om het contact te selecteren... Spraak besturing is een probleem op dit moment bij google i.c.m. een OnePlus... :(

[ Voor 19% gewijzigd door basjuuhhh op 26-05-2021 17:55 ]

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 21:27
basjuuhhh schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:50:
Ik heb trouwens niet zoveel tegen carkits, maar het valt me op dat ze niet echt recent nog uitgebracht worden. "Vroeger" was Parrot een van de merken, maar die hebben die tak verkocht.
Dat is natuurlijk niet zo vreemd: naarmate de tijd verstrijkt neemt het aantal auto's waarin dit soort functies nog niet standaard zit ingebouwd alleen maar af. De markt voor carkits zal uiteindelijk wel helemaal verdwijnen. Op zichzelf zou dat geen reden hoeven te zijn om er nu niet een aan te schaffen. Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen; succes met de verdere zoektocht!

• jordy2021
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-08-2021
*knip* Weg wegens niet-gestane reclame *knip*

[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 02-08-2021 15:45 ]

Pagina: 1