Creality CR-10S Pro V2 bed levelling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Topicstarter
Ik heb mijn eerste 3D printer en wordt nu langzaam gek.

Ik probeer de printer te bedlevellen en de 'handleiding' van Creality is om te janken. Maar goed daar hebben we het internet specifiek Youtube voor zou je denken.

Helaas drie filmpjes gekeken en die doen allemaal hetzelfde dus dat heb ik ook geprobeerd, maar werken doet het niet.

Iemand met een CR-10S Pro v2 hier die mij kan zeggen waarom ik het volgende propbleem heb en hoe ik het oplos?

Wat ik doe:
1. Z-as naar circa 2cm hoger als het meegeleverde blokje brengen
2. Printer aanzetten
3. Move beide zijden naar de 10cm van het meegleverde blokje met stepper motoren aan door met de hand te draaien.
4. Druk op home (extruder beweegt naar 155, 155, 10).
5. Bedlevelling menu -> AUX levelling
6. Druk op '2' om links voor te levellen.

Hier gaat het dus helemaal mis, in alle filmpjes gaat de nozzle naar links voor een paar mm boven het bed. Bij mij gaat hij naar links voor ca 5 cm boven het bed, dat kan je nooit met de draaiknoppen aanpassen!

Ik kom dus nooit deze stap voorbij, omdat ik met geen mogelijkheid de nozzle op een werkbare afstand van het bed krijg.

Ik had niet verwacht dat alles meteen zou werken, maar op zijn minst wel dat dat k** ding zich zou gedragen als alle voorbeelden op Youtube.

Edit:
Hij had een tijdje uitgestaan en jawel nu deed de printer het opeens zoals in de youtube filmpjes.

Dus ik kon verder
7. Bed handmatig geleveled met meegeleverde 0.20mm metalen plaatje. Plaatje loopt stroef tussen bed en nozzle op alle 5 de punten.
8. Measure gedaan en de BL touch meet alle 16 punten nu goed.

1e print, meegeleverd bestand op de sdcard: mislukt! nozzle is duidelijk te hoog boven het bed. Kijk in adjust menu staat een z adjustment van 0.49! Waar komt dat vandaan?

2e print, zelfde bestand: Mislukt Z adjustment had ik aangepast naar 0.20, wilde niet riskeren dat mijn printplaat nog meer beschadigt (eerste keer 'homen' trok de printer fijn de nozzle over de plaat, terwijl ik nbetje de creality 'handleiding had gevold). Nog steeds te hoog.

3e print, zelfde bestand mislukt: Z adjustment op 0 gezet en nozzle lijkt nu wel dichtgenoeg op bed, maar er komt de eerste twee layers geen filament uit de nozzle. Print kop beweegt wel en gaat twee keer beetje omhoog en bij printen derde laag komt er pas wat uit!

WTF? Tientallen filmpjes gekeken met reviews op youtube, maar deze shit heeft niemand het over.

edit 2:
4e print, zelfde bestand: mislukt, de printer begon 5 cm boven het hotbed te printen, WTF?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 19-05-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Misschien zou je de volgende link kunnen proberen:

YouTube: Calibrating Z-Offset With A BLTouch Bed Levelling Probe
Programma: Pronterface op een laptop verbonden aan de printer.

Zo heb ik mijn Ender 3 pro ook kunnen levelen.
Dit omdat ik er via de ender 3 pro zelf ook niet uitkwam.