Ik probeer iets te bereiken in Excel dat volgens mij niet zo moeilijk moet zijn, maar ik kom er niet uit..
Ik heb een bestand waarin ik een overzicht van klussen in/om het huis bijhoud. Verschillende ruimtes hebben een eigen tabblad met een tabel die er ongeveer als volgt uit ziet:
Status kan oa. zijn 'Afgerond' en 'Nog te plannen'.
Wat ik wil, is het totaal van kolom B (Begroot), waarbij de status 'Nog te plannen' is. Dit geeft dan voor alle tabbladen bij elkaar het totale bedrag van wat er nog begroot staat om in huis te klussen.
Nu heb ik al een paar uur zitten knoeien met horizontaal/verticaal zoeken, SOM.ALS (lang leve de NL Excel
) e.d, maar dat wil allemaal geen resultaat geven.
In het voorbeeld zou het totaal dus 500 moeten zijn.
Ik heb een bestand waarin ik een overzicht van klussen in/om het huis bijhoud. Verschillende ruimtes hebben een eigen tabblad met een tabel die er ongeveer als volgt uit ziet:
A | B | C | D |
Omschrijving | Begroot | Werkelijk | Status |
Taak 1 | 1000 | 1100 | Afgerond |
Taak 2 | 500 | Nog te plannen |
Status kan oa. zijn 'Afgerond' en 'Nog te plannen'.
Wat ik wil, is het totaal van kolom B (Begroot), waarbij de status 'Nog te plannen' is. Dit geeft dan voor alle tabbladen bij elkaar het totale bedrag van wat er nog begroot staat om in huis te klussen.
Nu heb ik al een paar uur zitten knoeien met horizontaal/verticaal zoeken, SOM.ALS (lang leve de NL Excel

In het voorbeeld zou het totaal dus 500 moeten zijn.
Kater? Eerst water, de rest komt later