iPhone X herstellen via MBA lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een geblokkeerde iPhone X die ik aan mijn zoontje wil geven.
Deze wil ik herstellen via iTunes zoals overal staat.

iTunes bestaat echter niet meer. Dus dat zou via Finder moeten?
Maar ik zie de iPhone niet in beeld komen.

Nu heb ik dat ook geprobeerd met mn iPhone 12 Pro. met diverse (apple!) opladers aan mn MBA (2015, Big Sur). Beide USB poorten gebruikt. Ook dat maakt niet uit.

Maar ook die wordt maar niet herkend? Ik krijg bij de 12 Pro wel af en toe de melding of ik de computer wil vertrouwen maar voordat ik m'n code kan intoetsen verdwijnt die melding alweer.

Hoe herstel ik tegenwoordig een iPhone via een MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoezo herstellen?
Waarom doe je niet gewoon een factory reset op de telefoon zelf?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Juup schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:47:
Hoezo herstellen?
Waarom doe je niet gewoon een factory reset op de telefoon zelf?
Gedaan, maar hij is geblokkeerd.
'Verbind met iTunes' staat er in beeld.
Maar iTunes bestaat niet meer?

En sowieso worden zowel die X als mijn huidige 12 Pro niet herkent door m'n MBA dus.
USB poorten doen het wel want een USB stick heb ik geen problemen mee.
Kabels zijn origineel van Apple

Toch zie ik mijn iPhones niet in Finder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je moet je computer 'vertrouwen' op de iPhones voordat ze zichtbaar worden op je MBA denk ik. Normaal geen probleem, maar als hij "geblokkeerd" is wordt dat natuurlijk lastiger. Wat is precies "geblokeerd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:02
Ik heb recent een iPad met cijferslot kunnen herstellen via Windows, daar kan ik in de app store nog steeds iTunes downloaden. Dit ging perfect. Enige voorwaarde was dat er geen gekoppeld Apple account meer aanwezig was op het apparaat en dat de account relatie beveiliging eraf is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

loewie1984 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:57:
Ik heb recent een iPad met cijferslot kunnen herstellen via Windows, daar kan ik in de app store nog steeds iTunes downloaden. Dit ging perfect. Enige voorwaarde was dat er geen gekoppeld Apple account meer aanwezig was op het apparaat en dat de account relatie beveiliging eraf is.
Dit is wel een heuuuul omslachtige manier... en het is ook helemaal niet nodig. Gewoon de telefoon via het instellingen-menu herstellen, dat is het makkelijkst. Dat het TS niet lukt, wil niet zeggen dat hij dan maar met een Windows-pc aan de gang moet - hij moet de 'blokkade' weghalen. TS heeft nog niet aangegeven waardoor die blokkade precies is ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Icephase schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Dit is wel een heuuuul omslachtige manier
Niet overdrijven, het is een manier die in ieder geval werkt op een Windows apparaat.
Dit topic is er toch niet alleen voor gebruikers met een macbook..

En misschien heeft een TS wel een Windows apparaat beschikbaar en is het zo gepiept.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

loewie1984 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Niet overdrijven, het is een manier die in ieder geval werkt op een Windows apparaat.
Dit topic is er toch niet alleen voor gebruikers met een macbook..

En misschien heeft een TS wel een Windows apparaat beschikbaar en is het zo gepiept.
Misschien. Maar als de telefoon "geblokkeerd" is (nog steeds geen idee wat TS daar precies mee bedoelt) waardoor je geen toegang hebt tot de telefoon gaat ook dat niet werken hoor. Anders is het wel heel makkelijk om de beveiliging van Apple te omzeilen en laat dat nou net iets zijn dat ze daar in Cupertino erg goed voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Eens, ik geef alleen maar aan onder welke voorwaarden ik de iPad heb kunnen herstellen.
Als ie nog aan een apple account hangt wordt het sowieso lastig. Dat zou betekenen dat je elke iPhone of iPad die je op straat vindt kunt resetten en doorverkopen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Icephase schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Dit is wel een heuuuul omslachtige manier... en het is ook helemaal niet nodig. Gewoon de telefoon via het instellingen-menu herstellen, dat is het makkelijkst. Dat het TS niet lukt, wil niet zeggen dat hij dan maar met een Windows-pc aan de gang moet - hij moet de 'blokkade' weghalen. TS heeft nog niet aangegeven waardoor die blokkade precies is ontstaan.
iPhone is van mijn broer (nou ja, zijn zoon geweest), die heeft nu een 12 (waarbij ik me ineens besef dat ik geen 12 Pro, maar een 11 Pro heb). Bij het overzetten wist die Pipo zijn Apple ID (of het WW ervan) niet meer en heeft ie uiteindelijk een nieuw Apple ID aangemaakt.

Deze lag dus al half jaartje in de la. En toen de 6 van m'n zoontje kapot is gegaan kwam m'n broer met die X aan. Scherm moet vervangen worden maar voordat ik dat ga doen wil ik wel zeker weten of 'ie het nog doet.

Dus waarom is ie geblokkeerd? Volgens mij fout ww bij z'n apple ID ingevoerd. En nu staat er dus:
'iPhone is geblokkeerd. Verbind met iTunes'

En dat 'trust this computer' krijg ik niet in beeld. Niet bij de X en niet bij mijn 11 Pro (laadt wel op via USB, maar mijn 11 pro zie ik ook niet in Finder).

Als ik uiteindelijk voorbij die eerste blokkade kom, dan kom ik denk ik bij het Apple ID van mijn neefje. Wellicht kan ik die nu wel deblokkeren middels een mail of 2FA code per sms naar zijn nieuwe iPhone? Maar eerst voorbij die blokkade zien te komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54
Zet je iPhone is restore mode. Kort achter elkaar volume up, down en power vasthouden terwijl hij ingeplugd is aan je MBA. Daarna verschijnt hij in Finder en dan kan je hem via daar herstellen.

Als die iCloud locked is zal je daarna inderdaad het AppleID + ww moeten invoeren waar deze aan gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
sigmundfreund schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:46:
Zet je iPhone is restore mode. Kort achter elkaar volume up, down en power vasthouden terwijl hij ingeplugd is aan je MBA. Daarna verschijnt hij in Finder en dan kan je hem via daar herstellen.

Als die iCloud locked is zal je daarna inderdaad het AppleID + ww moeten invoeren waar deze aan gebonden is.
Met horten en stoten lijkt dit te lukken. Maar die verbinding lijkt continu weg te vallen. Net een update gedaan en nu is de verbinding weer weg. Maar die tip heeft wel voortgang gebracht dus. thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
Als die nog de verbinding kwijt raakt, controleer even de lightning kabel flush zit met het frame. Hij moet er volledig in klikken anders kan het zijn dat je dataverbinding inderdaad onbetrouwbaar is. Gaat die er niet in dan heb je waarschijnlijk stof in de poort, wat je voorzichtig er uit kan halen met evt tandenstoker. Wees voorzichtig met metalen voorwerpen want je wil daar niets shorten. Gaat die er wel goed in maar raak je het nog steeds kwijt dan probeer je een andere kabel en evt usb poort op je Macbook.

Good luck d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
sigmundfreund schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:27:
Als die nog de verbinding kwijt raakt, controleer even de lightning kabel flush zit met het frame. Hij moet er volledig in klikken anders kan het zijn dat je dataverbinding inderdaad onbetrouwbaar is. Gaat die er niet in dan heb je waarschijnlijk stof in de poort, wat je voorzichtig er uit kan halen met evt tandenstoker. Wees voorzichtig met metalen voorwerpen want je wil daar niets shorten. Gaat die er wel goed in maar raak je het nog steeds kwijt dan probeer je een andere kabel en evt usb poort op je Macbook.

Good luck d:)b
Gelukt. Gelukkig wist hij nog wel de toegangscode.

Nog één dingetje...
Is er iets waarmee ik kan checken of die iPhone nog goed functioneert verder? Soort zelfcheck app of zo? Scherm moet vervangen worden. Gebarsten en reageert niet overal even goed meer. Is nog best prijzig. Wil er achter zien te komen of ie t verder nog wel gewoon goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
Top, mooi dat het gelukt is. Er zijn wat diagnostic apps die je kan proberen uit de app store of je kan even contact opnemen met Apple en via diagnostic mode een test laten doen op afstand. Langskomen bij een aasp/psp kan natuurlijk ook.

iPhone X schermen zijn prijzig omdat het oled is. Als je bij een onafhankelijke partij gaat repareren zorg dat je niet bij een prutser gaat die je FaceID sloopt. Je zal bij de meesten truetone kwijt raken tenzij ze het scherm kunnen her programmeren. Bij Apple ben je rond 315 euro kwijt maar werkt het verder wel 100%. Aan jou of je dar geld wil investeren in een X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
sigmundfreund schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:21:
Top, mooi dat het gelukt is. Er zijn wat diagnostic apps die je kan proberen uit de app store of je kan even contact opnemen met Apple en via diagnostic mode een test laten doen op afstand. Langskomen bij een aasp/psp kan natuurlijk ook.

iPhone X schermen zijn prijzig omdat het oled is. Als je bij een onafhankelijke partij gaat repareren zorg dat je niet bij een prutser gaat die je FaceID sloopt. Je zal bij de meesten truetone kwijt raken tenzij ze het scherm kunnen her programmeren. Bij Apple ben je rond 315 euro kwijt maar werkt het verder wel 100%. Aan jou of je dar geld wil investeren in een X.
Hier wel een goede smartphone hersteller waar we altijd gaan. Die geeft wel aan geen garantie te geven op FaceID. Maar origineel wordt me te duur. Is maar voor m’n zoontje. Ik denk dat ‘ie al blij mag zijn met een X op de lagere school.
:X 8)7

Maar misschien ben ik ouderwets lol
Pagina: 1