background image defaced pagina opmaak(?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SV0fT-FrWpz5rUQreJP9qX0gA2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/evpMRa7pMCbZwrKVHHvRssNM.png?f=user_large

het lijkt er bij mij op dat de background(?) image bij meerdere posts er voor zorgt dat alle tekst naar beneden geschoven wordt. zonde van m'n scherm real estate, nu moet ik al beginnen met scrollen voordat ik goed en wel kan beginnen met lezen.

dit gedrag wordt zowel uitgelogd als ingelogd (met tweakers Hero abbo) vertoont, in Edge, Chrome en Firefox.

Artikels van de FP waar het gedrag zich vertoont:

*12:00 Achtergrond - Six Days in Fallujah, omstreden nog voordat de game uit is
* .Actie - Beleef ultiem het EK voetbal - Meld je aan voor de Hisense set-up-challenge

(dan snap ik misschien de .actie nog , maar die 'six days' moet zich maar gewoon gedragen :o )

edit: het lijkt erop dat alle PLUS artikelen zich zo gedragen (en een .actie dan ook technisch gelijk is een een PLUS?)

dit is wel super annoying, juist de extra content misbehaved.... (uitgaande dat dit een betaalde dienst wordt is het zonde dat die dan juist sub-par werkt)

edit2: op een mobile device zie ik wat de bedoeling is, daar oogt het een stuk meer in balans. voor PC gebruikers is 't wel ellende.

[ Voor 20% gewijzigd door dyrc op 19-05-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

crisp

Devver

Pixelated

De zogenaamde 'hero image' is inderdaad niet geoptimaliseerd voor dergelijke resoluties.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
ik heb even met de resoluties lopen spelen; een lagere resolutie (in de breedte) zorgt er inderdaad voor dat de layout in lijn komt met de mobiele ervaring, al is de leeservaring dan nog steeds bedroevend (tekst begint nog steeds laag op de pagina, terwijl je op de pc vooral ruimte in de breedte hebt).

dan praten we wel over <1000 pixels in de breedte (dat zijn resoluties uit het CRT tijdperk..)
als ik de steam hardware survey als uitgangspunt neem voor veel voorkomende systeemconfiguraties, zit minder dan 1% van de gebruikers nog op zo'n lage resolutie (lees: de overgrote meerderheid op een pc heeft dus last van deze ervaring) -edit: ik verwar even breedte met lengte in m'n percentage, het is sub-1%-

hoe krijg ik dit elegant "aan de man gebracht"? is deze submit voldoende?

[ Voor 8% gewijzigd door dyrc op 19-05-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

crisp

Devver

Pixelated

dyrc schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:32:
ik heb even met de resoluties lopen spelen; een lagere resolutie (in de breedte) zorgt er inderdaad voor dat de layout in lijn komt met de mobiele ervaring, al is de leeservaring dan nog steeds bedroevend (tekst begint nog steeds laag op de pagina, terwijl je op de pc vooral ruimte in de breedte hebt).

dan praten we wel over <1000 pixels in de breedte (dat zijn resoluties uit het CRT tijdperk..)
als ik de steam hardware survey als uitgangspunt neem voor veel voorkomende systeemconfiguraties, zit minder dan 1% van de gebruikers nog op zo'n lage resolutie (lees: de overgrote meerderheid op een pc heeft dus last van deze ervaring) -edit: ik verwar even breedte met lengte in m'n percentage, het is sub-1%-

hoe krijg ik dit elegant "aan de man gebracht"? is deze submit voldoende?
Resolutie zegt natuurlijk niet zoveel over daadwerkelijke windowgrootte. Ik denk niet dat er veel mensen nog fullscreen surfen bij breedtes > 2000 pixels?

En ook al heb je meer ruimte in de breedte; leesgemak zou er niet beter op worden als we content over die hele breedte zouden uitsmeren.

Wat naar mijn mening hier wel een issue is, is de extra ruimte die eventuele banners hier weer innnemen, bovenop de ruimte van de hero image; dat moet m.i. sowieso beter/netter kunnen (en zonder layout-shift).

Ik verplaats dit topic verder even naar Mooie Features omdat dit meer een UX-kwestie is dan een bug.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Wat naar mijn mening hier wel een issue is, is de extra ruimte die eventuele banners hier weer innnemen, bovenop de ruimte van de hero image; dat moet m.i. sowieso beter/netter kunnen (en zonder layout-shift).

Ik verplaats dit topic verder even naar Mooie Features omdat dit meer een UX-kwestie is dan een bug.
thanks (voor het antwoord en het verplaatsen).
dan laat ik 't verder los, als het ergens in beeld is dan heb ik m'n steentje bijgedragen :)
crisp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Resolutie zegt natuurlijk niet zoveel over daadwerkelijke windowgrootte. Ik denk niet dat er veel mensen nog fullscreen surfen bij breedtes > 2000 pixels?
die stelling durf ik nog in twijfel te trekken (maar draagt verder weinig meer bij aan dit probleem).
1440p is 2560 in de breedte (9% van de gebruikers, steam hardware survey), dat gaat prima op 27" of groter zonder zoom.

edit (couple of hours later): ik heb 't nu opgelost met wat custom CSS. zo blijft m'n zoekbalk bruikbaar en de titel van het artikel te lezen (die schuift achter de zoekbalk als ik het heroblock verwijder).

body.hero #heroBlock {
height: 88px;
}

[ Voor 39% gewijzigd door dyrc op 19-05-2021 21:42 ]