Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 13:41
Mijn vraag:
Hallo. Ik heb een probleem met bellen naar telefoon nummers waar ik een keuze menu moet doorlopen. De keuzes worden niet herkend. Hoe los ik dat op? Bellen en gebeld worden gaat prima.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Fritzbox 7590, fritz!fon M2, T-Mobile voor internet, cheapconnect als VoIP cliënt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gezocht naar DTMF settings in de Fritzbox, fritzfon en mijn SIP account. Ik vermoed dat dat de richting is die ik op moet, maar kom tot nu toe niets tegen...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cageman1984
Aangezien de reacties niet binnen stromen, denk ik dat ik in de verkeerde topic zit.

Anyway, ik heb het gevonden!

In de Fritz box; telefony>telefone numbers>potloodje op het actieve nummer>helemaal naar onder scrollen naar additional settings>DTMF transmission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 08:08
Heb precies dit probleem.

Heb die DTMF setting wel gevonden in de FB 7590, maar...........welke instelling gebruik je nu zodat het wel werkt? Automatisch en in-band werkt iig niet bij mij. Zit nu in lange timeout voor ik weer poging kan wagen, maar dus goed om te weten welke manier jou uiteindelijk geholpen heeft. Dank!

Update: zie hier dat het alleen met "RTP or in-band" zou werken:
https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=546.0
https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=607.0

Kan het nog even niet proberen (door time out bij de paar ik code moest DTMF-en, wat dus niet lukte, over paar uur mag ik weer poging wagen, ga ik dan proberen met deze nieuwe setting in de FB).

[ Voor 37% gewijzigd door HAWK Wizard op 18-03-2023 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cageman1984
Bij mij werkt het alleen met "in band"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 08:08
Ok, kon vanochtend weer een poging wagen en waar het bij mij dus NIET werkte als die instelling op Automatisch of op alleen In-band stond, werkt het bij de instelling "RTP or In-band" wel! 😎

(zie ook die Cheapconnect links hiervoor)