Ik heb voor een kennis een flight simulator gebouwd voor Microsoft FS2020. Op het moment is er 1 Ultrawide scherm als center en 2 normale schermen als zijramen. Deze schermen zijn allemaal aangesloten met Displaypoort kabels. Nu heb ik een Lenovo Thinkvision M14t aangeschaft als 4e scherm voor de navigatiesoftware. Dit scherm beschikt alleen over 2 USB-C poorten. Op het moment heb ik nog 1 HDMI poort vrij op de computer en 1 USB-C poort. De USB-C poort op de PC is geen thunderbolt poort dus helaas kan ik het scherm niet via USB-C aansluiten. Mijn vraag is dus: Is er een manier hoe ik dat scherm van USB-C naar HDMI kan omvormen? Online zie ik alleen maar USB-C -> HDMI kabels die maar 1 richting op werken.
Vraag
Alle reacties
Voor zover ik weet bestaat zoiets niet. Je zou dan een converter nodig hebben die ook stroom levert aan het scherm omdat alleen HDMI dat niet kan, maar zoiets heb ik nog nooit gezien.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Je hebt wel DisplayLink docking stations met een eigen grafische chip, maar deze zijn zeker NIET geschikt voor gaming.
Ik zou OF zoeken naar een externe videokaart voor je laptop OF een desktop nemen met een videokaart met 3 of 4 DisplayPorts en hier je schermen op aansluiten.
Een USB-C naar HDMI of DisplayPort adapter werkt alleen, indien je laptop video output over USB-C ondersteunt.
En als ie dat al doet, is het doorgaans maximaal 1 scherm.
Ik zou OF zoeken naar een externe videokaart voor je laptop OF een desktop nemen met een videokaart met 3 of 4 DisplayPorts en hier je schermen op aansluiten.
Een USB-C naar HDMI of DisplayPort adapter werkt alleen, indien je laptop video output over USB-C ondersteunt.
En als ie dat al doet, is het doorgaans maximaal 1 scherm.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Direct hdmi naar usb-c ken ik ook niet. maar @Baakster blijkbaar wel
maar alternatief, Kun je geen pci-e usb-c kaart in je pc bouwen ?
https://www.amazon.com/SU...6k_applink_bb_marketplace
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Goed om te weten dat zoiets dus wel bestaat. Ik vraag me wel af of de adapter genoeg vermogen kan leveren. Het nominale verbruik van de ThinkVision M14t is 8W, waarbij die adapter maximaal 5W levert volgens de specs (1A en 5V).Baakster schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:32:
@JDierssen
Denk dat je dit zoekt
https://www.club-3d.com/e...k60hz_active_adapter_m-f/
CAC-1332
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Usb hub met eigen voeding er tussen zetten ?g0tanks schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:40:
[...]
Goed om te weten dat zoiets dus wel bestaat. Ik vraag me wel af of de adapter genoeg vermogen kan leveren. Het nominale verbruik van de ThinkVision M14t is 8W, waarbij die adapter maximaal 5W levert volgens de specs (1A en 5V).
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het scherm heeft 2 USB-C poorten. Ik kan proberen om er 1 te gebruiken voor voeding en de ander voor het beeldg0tanks schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:40:
[...]
Goed om te weten dat zoiets dus wel bestaat. Ik vraag me wel af of de adapter genoeg vermogen kan leveren. Het nominale verbruik van de ThinkVision M14t is 8W, waarbij die adapter maximaal 5W levert volgens de specs (1A en 5V).
@heuveltje Het is een Acer Predator prebuild en er is helaas geen ruimte meer op het moederbord voor uitbereidingheuveltje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:38:
Direct hdmi naar usb-c ken ik ook niet. maar @Baakster blijkbaar wel
Ik zou dat gewoon proberen, moet je alleen wel opletten dat je GPU wel echt 4 schermen aankan.JDierssen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Het scherm heeft 2 USB-C poorten. Ik kan proberen om er 1 te gebruiken voor voeding en de ander voor het beeld
Let wel op dat je USB-C aansluiting/kabel USB gen3.2 is anders krijg je nooit 7.5W binnen.
Succes!
[ Voor 11% gewijzigd door Baakster op 19-05-2021 13:07 ]
Pagina: 1