Dag allen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben een leek op gebied van elektra. Ik heb een nieuw inzet stuk RJ 45 gekocht, omdat mijn huidige vergeeld/geel was. Vanuit het tv kastje loopt hier een ethernet kabel heen, waarvan het restant van de kabel ondergronds door de kruipruimte loopt en uitkomt in de kelder waar mijn modem staat. Ik heb het bestaande kastje van de muur er dus afgehaald. En ik dacht vervolgens het zelf wel weer aan te kunnen sluiten, maar krijg nu dus geen verbinding met de modem. Ik heb plaatjes bijgevoegd van hoe de bestaande aansluiting eruit ziet. Vervolgens het nieuwe waarin de bestaande gekleurde kabels dus terug geplaatst moeten worden. Enerzijds dus die 8 stuks wit oranje wit groen wit blauw wit bruin. En die andere geel groen rood zwart. Bij laatst genoemde zat de ethernet kabel vanuit de tv op aangesloten. Wie kan mij zeggen waar ze precies in moeten? Die 8 stuks (4x kleur en daaraan 4x een gekoppelde witte) heb ik per kleur en een witte dus in beeld. Maar die gele rode groene zwarte heb ik geen flauw idee hoe ik die moet bevestigen. Ik heb gelezen dat het erin klikken voldoende is waarbij ze door het dicht doen automatisch door dat scherpe ijzer een stukje huls verliezen. In mijn kelder komen ze dan samen ( zie foto) en vanuit daar gaat het naar de modem.
:strip_exif()/f/image/ENHUdzuV2qHkLi3kab1uCmBO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CMg6SIP7OjcQWBDC4vvgLFUU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/25Z1HjKUDP0z4TWh6eobQ5L4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KCZc8da4VYcA7U2EpTnZiBeX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ENHUdzuV2qHkLi3kab1uCmBO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CMg6SIP7OjcQWBDC4vvgLFUU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/25Z1HjKUDP0z4TWh6eobQ5L4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KCZc8da4VYcA7U2EpTnZiBeX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jjsHRprOrQG7Wsp55pWeFyNO.jpg?f=fotoalbum_large)