Ik ben op zoek naar een lichte budget laptop, die handig is voor onderweg (langdurige reis). Tekstverwerken, videobellen en browsen moet goed mogelijk zijn. Ik ben al op 2 opties uitgekomen, maar andere suggesties worden uiteraard ook gewaardeerd.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor tekst verwerken, videobellen, browsen, misschien wat programmeerwerk (maar niet essentieel)
Wat is je budget?
Ik mik op onder de 300, als de voordelen opwegen om daar licht overheen te gaan zou ik dat zeker overwegen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker, vandaar de keuze voor Chromebook, batterijduur, licht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Touchscreen niet vereist, ik denk dat de voordelen niet opwegen tegen de meerprijs. Stevig is meegenomen. Graag >=14inch
Zelf al wat rondgekeken en 2 modellen waartussen ik twijfel:
1. HP Chromebook 14a-na0171nd
2. Lenovo IdeaPad 3 CB 14IGL05 (82C1000YMH)
De HP lijkt een beter scherm te hebben en heeft een betere processor, echter wel 4gb geheugen t.o.v. de Lenovo met 8gb, die dan weer een iets mindere processor en slechter scherm heeft.
Nu heb ik hier en daar gelezen dat 4gb misschien aan de lage kant is bij veel tabbladen en multi-tasken. Nu vraag ik me af hoe relevant dit probleem is bij de verwachting deze laptop minstens 2 jaar te gaan gebruiken.
Alvast bedankt voor alle hulp
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor tekst verwerken, videobellen, browsen, misschien wat programmeerwerk (maar niet essentieel)
Wat is je budget?
Ik mik op onder de 300, als de voordelen opwegen om daar licht overheen te gaan zou ik dat zeker overwegen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker, vandaar de keuze voor Chromebook, batterijduur, licht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Touchscreen niet vereist, ik denk dat de voordelen niet opwegen tegen de meerprijs. Stevig is meegenomen. Graag >=14inch
Zelf al wat rondgekeken en 2 modellen waartussen ik twijfel:
1. HP Chromebook 14a-na0171nd
2. Lenovo IdeaPad 3 CB 14IGL05 (82C1000YMH)
De HP lijkt een beter scherm te hebben en heeft een betere processor, echter wel 4gb geheugen t.o.v. de Lenovo met 8gb, die dan weer een iets mindere processor en slechter scherm heeft.
Nu heb ik hier en daar gelezen dat 4gb misschien aan de lage kant is bij veel tabbladen en multi-tasken. Nu vraag ik me af hoe relevant dit probleem is bij de verwachting deze laptop minstens 2 jaar te gaan gebruiken.
Alvast bedankt voor alle hulp