Outlook O365 start niet meer op als er .pst mappen in staan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mere2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05-2021
Outlook verandert de .pst indeling. Daar kreeg ik onlangs een beheerdersmelding van. Iets over andere grootte (een grotere grootte zou mooi zijn) en nog heel veel meer informatie hoe dan te handelen als je dat níet wil. (Nu lijkt het altijd alsof ik 3 beheerdersmeldingen per dag krijg, dus ik zie het vooral als toeval dat ik dat toch zag).

Die melding zou in ieder geval heel goed er mee te maken kunnen hebben dat Outlook sinds enige tijd niet meer opstart als er .pst mappen in staan (via de server).
...

O365 / Outlook
...

A. Nu zoek ik de beheerdersmelding weer terug, ik kan de geschiedenis weer niet terug vinden. Wie weet waar die geschiedenis te vinden is?
B. Informatie hierover op de Microsoft website zou ook handig zijn, er staan 9 artikelen maar niet hierover, als je zoekt op .pst (of outlookgegevensbestand)
C. Het helpt altijd mee als er zoiets als een contactpagina zou bestaan waarbij je daadwerkelijk kan bellen of zo, maar uiteraard geeft die link een error
D. Ik kan het natuurlijk via het menuutje in Outlook proberen met het verzenden van een bericht, maar de vorige keer was ik net als de beheerdersgeschiedenis lang aan het terugzoeken wáár ik een antwoord zou krijgen en ik geloof niet dat daar toen iets uitkwam.
...

Als de pst mappen naar de eigen harde schijf worden verplaatst in plaats van de server start Outlook wel op.

Wat ik eerder al probeerde i.v.m. het niet opstarten Outlook (voordat ik toch echt uitkwam bij het verschil van deze gebruiker met anderen, namelijk de .pst bestanden/nieuwe Outlookversie en ik de melding pas nu geleden zag):

• Ik heb een enkele keer opnieuw een serviceprofiel aangemaakt. Outlook wordt opgestart dan in safe mode. (dat Outlook dan opstart komt omdat er dan geen .pst mappen meer in staan)
• Outlook heeft de laatste update, Excel en Word werken wel goed. (bij oudere Outlook -versies werkt het nog wel)
• PC terugzetten naar een eerder herstelpunt werkte niet. Windows updates lijken gedraaid en kon niet specifiek een Window-update aanwijzen waardoor het probleem zou kunnen ontstaan. (is dan een Outlook-update wellicht geweest?)
• Tevens invoegtoepassingen uitgeschakeld, ook dat mocht niet baten.
• Het programma van Microsoft voor problemen met Outlook ook gedraaid.
• .ost verwijderd en opnieuw op laten bouwen (altijd leuk om nog eens te proberen zeggen we dan)
• Getest en het ligt niet aan een specifiek .pst bestand
• Deze .pst mappen staan niet bij een andere gebruiker geopend (dat kan ook problemen geven)

Maar goed, het zijn dus de .pst bestanden (via de server) die het probleem veroorzaken van de ineens zeer trage Outlook/of het geheel niet opstarten van Outlook. (niet werkbaar in ieder geval). De gebruiker werkt al erg lang met .pst bestanden.

Vraag: waar kan ik de informatie hierover terugvinden en wat is een oplossing? Of is het een kwestie van afwachten?

(totdat ze dit onlangs de wereld in gebrachte proces welllicht wat meer op orde gaan krijgen? Natuurlijk leuk als de maximale grootte van deze bestanden opgehoogd zou kunnen gaan worden.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Kijk eens in je register of deze key bestaat

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\.0\Outlook\PST

0 betekend dat je geen PST files kan mounten
1 betekend dat dit wel kan

Daarnaast zou ik zo snel mogelijk .pst files gaan omzetten naar online archive binnen je exchange server.
.PST files zijn zo oud als de weg naar Rome en daar zijn betere oplossingen voor tegenwoordig zonder gedoe als je beschreven probleem :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mere2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:07:
Als de pst mappen naar de eigen harde schijf worden verplaatst in plaats van de server start Outlook wel op.
PST's opslaan op een netwerkdrive is niet supported. Ik zou sowieso zo snel mogelijk van pst files afstappen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mere2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05-2021
Dank voor de opmerkingen.

Gemount: het kan wel of het kan niet? Technisch gezien doet ie het dus wel maar dusdanig traag dat het niet functioneel meer is, ook bij 1 kleine .pst map met 10 mailtjes, zeg een half uur in plaats van voorheen 2 minuten. Een registerverandering lijkt me dan niet van toepassing. Hmm, ik zal nog eens kijken of er iets veranderd is in de cache-instellingen. Kan er alleen nu even niet bij.

Als ik kijk bij online archive lijkt dat niet dezelfde functie te kunnen vervullen? https://docs.microsoft.co...ng-pst-files-over-lan-wan Of ze daar nu wel of niet voor bedoeld zijn :-/. Kunnen in ieder geval andere gebruikers daar dan ook bij?

Situatie: Projectmap met alle verschillende soorten (ook erg grote) bestanden per project bij elkaar, meerdere medewerkers, ook geschikt voor langere termijn backup op eigen medium. Termijn wisselt. Hoe vang je dat op als je zou gaan werken met online archive van Exchange?

Voor online ben je afhankelijk van een vaste provider (problemen kunnen zijn de prijs, verouderde programmeertaal, faillissement/crash). Ik weet niet hoe je die afhankelijkheid kan voorkomen? Uiteraard zul je altijd nog een viewer moeten hebben.

Niet meer ondersteund? Dan moet ik die beheerdersmelding gemist hebben... Ik kan dat niet zo snel terugvinden, maar ze gingen het juist aanpassen. Naar ik dacht meer GB en/of hopelijk ook meer dan 500 mails? Dan zou ik verwachten dat het nog ondersteund juist wordt?

In ieder geval wordt er op deze manier nog zo gewerkt door deze medewerker en is er nu ineens dit gedoe ;-). Weet iemand hoe ik de desbetreffende beheerdersmelding terug kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Ik zou zeggen lees dit: https://docs.microsoft.co...ng-pst-files-over-lan-wan
PST-bestanden zijn echter niet bedoeld als een bedrijfsnetwerkoplossing. Hoewel het mogelijk is om een netwerkmap of unc-pad (Universal Naming Convention) op te geven als opslaglocatie voor een PST-bestand, is netwerkgebruik niet bedoeld als een methode voor continu gebruik voor het opslaan van berichten in een bedrijfsomgeving
Je PST file heeft ook een grotere kans om corrupt te gaan als je deze op het netwerk plaats
Bovendien kan het gebruik van een PST-bestand via een netwerkverbinding leiden tot een beschadigd PST-bestand als de verbinding wordt afgebroken of mislukt.
Dit is echt niks nieuws op de horizon toen ik in 2012 mijn eerste sysadmin job pakte was .pst al uitstervend en daarna heb ik ze gelukkig nooit meer gezien :D
Situatie: Projectmap met alle verschillende soorten (ook erg grote) bestanden per project bij elkaar, meerdere medewerkers, ook geschikt voor langere termijn backup op eigen medium. Termijn wisselt. Hoe vang je dat op als je zou gaan werken met online archive van Exchange?
Je misbruikt dus een PST file om je projecten in de doen? Daar zijn andere oplossingen voor bijvoorbeeld OneDrive,Teams,Sharepoint en andere die ik zo ff niet weet :P
Voor online ben je afhankelijk van een vaste provider (problemen kunnen zijn de prijs, verouderde programmeertaal, faillissement/crash). Ik weet niet hoe je die afhankelijkheid kan voorkomen? Uiteraard zul je altijd nog een viewer moeten hebben.
Dit snap ik niet het is standaard functionaliteit binnen Exchange of je het nu zelf host, direct afneemt bij Microsoft of via een partner je hebt het altijd. Ga je ergens anders heen dan migreer je het gewoon mee.

[ Voor 119% gewijzigd door HKLM_ op 19-05-2021 20:43 ]

Cloud ☁️