Vintage versterker Standard PM-185W,1 box klinkt onversterkt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG74
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-05-2021
Hallo,
ik ben nieuw op het forum, dus als ik me niet aan de regels hou : geen kwade opzet, maar onkunde ;-). alvast excuus mocht het gebeuren

Ik heb onlangs een oude versterker voor bij een oude pick-up (DUAL 1228) aangeschaft. helaas geeft 1 van de speakeruitgangen een heel zacht, onversterkt geluid.

ben een leek op techniek gebied, maar open maken lukte me wel ;-) . Ik zie zo op het oog geen losse draadjes of defecte soldeerpuntjes. wel zie ik drie draden naar de twee luidsprekers gaan (blauw, geel n zwart) blauw en geel gaan beide naar een speakeraansluiting. zwart gaat naar 1 speakeraansluiting en wordt dan door verbonden naar de ander speaker aansluiting. dit leek me wat vreemd, maar ik begrijp inmiddels dat dit geen probleem is.

ik heb de pick up ook aan een ander setje gehangen met dezelfde luidsprekers, en daar werkte beide luisprekers goed. de delta in de twee opstellingen is dus de versterker, waardoor het naar mijn idee wel een oorzaak is in de versterker en niet in pick up of luidsprekers.

heeft iemand enig idee waar ik kan beginnen met uitzoeken waar het verkeerd kan zitten, of bekend met iemand die in de regio Breda hier eens naar kan en wil kijken ? vast bedankt !

grt,
Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:38

DJ Vincento

1422055

Kan van alles zijn, maar de eerste gedachte gaat naar de potmeters en schakelaars. Als je handig genoeg bent, begin dan eerst deze inwendig schoon te maken. Volumeregelaar, input selector etc. Welke contactspray of cleaner daar voor aan te raden is weet ik zo niet, maar waarschijnlijk weten andere tweakers dat wel.

Zou je het merk en type van je versterker ook nog kunnen posten?

[ Voor 9% gewijzigd door DJ Vincento op 19-05-2021 11:38 ]