Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredje76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-05-2021
Hallo,

wij hebben onlangs de beamer EH-TW610 aangekocht.
Het geluid van de beamer valt tegen en daarom zou ik graag een surround set willen aansluiten.
De HDMI poort is in principe al bezet door een Chromecast.
Zouden jullie kunnen zeggen hoe ik een home cinema set of soundbar op de projector kan aansluiten?

Alvast bedankt.

Dit zijn de aansluitingen die ik heb op de beamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCarvq5Okz9Klq09oQ1UoDjoqYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09eWbo9PVOhcfCk7kBxmSSNI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Fredje76 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 06:15:
Zouden jullie kunnen zeggen hoe ik een home cinema set of soundbar op de projector kan aansluiten?
De beamer heeft alleen ingangen welke zo te zien geen HDMI ARC ondersteunen. Oftewel de beamer heeft geen dedicated audio uitgangen. Dan heb je twee opties: een bron aansluiten die beeld en geluid apart kan aanbieden. Beeld stuur je dan naar de beamer en geluid naar de te kopen audio set. Deze optie gaat je met een Chromecast niet lukken. Andere optie is een Home Cinema of Sound Bar met HDMI In zodat je de bron op de Home Cinema of Sound Bar aansluit en dan via de HDMI Out naar de beamer gaat. Scheelt dat het al een oudere beamer is en je dus ook met oudere hardware kan werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Chromecast --HDMI--> soundbar/versterker --HDMI--> Projector

De versterker/soundbar moet dan wel HDMI in+out hebben.

Je kunt ook nog een audio-extractor overwegen, een kastje met HDMI in/out en losse audio uitgang.