Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisF
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04 03:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIhTmJxFHzS8iqkrsE5uQaFy-ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xMubnkVQzm4VODOfFmc236QQ.png?f=fotoalbum_large

VideoProcessor is een Windows applictie welke 4k HDR beelden van een capture device koppelt aan een rendererer op zo'n manier dat dingen zoals conversie, timing en HDR metadata intact blijven. Dit werkt met een BlackMagic DeckLink Mini Recorder 4k (~190 euro).

Daarmee kunnen geavanceerde renderers dingen zoals 3D LUT, HDR tone mapping, scaling, deinterlacing doen, wat de beeldkwaliteit behoorlijk kan verbeteren :*)

Let wel, VP kan alleen verwerken wat je capture kaart doorgeeft, HDCP beschermde bronnen kun je er dus niet met doen.

Website: videoprocessor.org
Github project: defl/videoprocessor

[ Voor 95% gewijzigd door DennisF op 07-07-2021 15:08 . Reden: Even in lijn trekken met de standaardtext en serieus wat cleanups ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Nog geen reacties maar dit is wel een interessant projectje! Zit zelf ook langzaamaan te denken aan een all-in-one HTPC met MadVR, Kodi, een Bluray-lezer en dus een HDMI video-ingang voor de receiver. Probleem is dan wel hoe ik de video van Kodi en de BR ga routen. Die zal dan direct de video uit kunnen sturen naar de JVC X7900 beamer (of de HDFury Integral2) en dan de audio naar mijn receiver (Anthem MRX1120). Ga ik nog 's over nadenken.

Bij jou nog vorderingen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisF
Zeker wel, inmiddels hebben we de eerste thread versleten op AVSForum en zijn we toe aan een eigen thread: VideoProcessor.

De app werkt als een trein inmiddels met smooth playback.

https://www.avsforum.com/...or.3206050/#post-60851066 is een voorbeeld van hoe iemand zo'n routing zoals jij wilt heeft opgelost. Zijn meerdere wegen naar rome maar in principe komt het erop neer dat je 2routes van je AV naar je display legt, 1 direct en 1 door VP heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ah goed om te lezen! Hou ik dat draadje op AVS in de gaten.

Op zich heb ik geen Kodi op de HTPC nodig bedenk ik me. Ik heb al een Vero 4K+ met Kodi, een Shield met Kodi en ook nog een ATV 4K. Zou voldoende moeten zijn.. :-)

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisF
Vanavond ook de website online gegooid: videoprocessor.org