Mijn vraag
Van een collega heb ik een oude pc overgenomen die wel naar de bios boot, en daar de ssd/hdd ook herkent. Als ik vervolgens zeg dat hij de ssd als boot schijf moet gebruiken kom ik in dit scherm:
. Als ik herstart en de hdd als boot optie kies krijg ik dit scherm:
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het systeem bestaat uit een
AMD phenom II x4 840 CPU
GTX 560 ti
8gb ram
ASUS M4A77T/usb3 moederbord
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zowel de SSD als de HDD aangesloten via:
interne sata kabel
externe usb3 naar sata behuizing
aangesloten via een bay bovenop de case:
:strip_exif()/f/image/O6vfHYILgi8uvT0lv2xHTWq9.jpg?f=fotoalbum_large)
In alle drie de opties hierboven wordt de SSD/HDD wel herkent in de bios maar kan er niet naar windows geboot worden. Nogmaals, de ssd boot op een ander systeem wel.
In de bios heb ik ze beide al eens als boot priority #1 ingesteld, zonder succes.
Ook zie ik dat de sata configuration op IDE staat. Bij mijn eigen pc staat deze (dacht ik) op AHCI. Kan dit uitmaken? Is er een kans dat de bios geupdate moet worden voordat het systeem overweg kan met windows 10?
Alle hulp is welkom!
Van een collega heb ik een oude pc overgenomen die wel naar de bios boot, en daar de ssd/hdd ook herkent. Als ik vervolgens zeg dat hij de ssd als boot schijf moet gebruiken kom ik in dit scherm:
. Als ik herstart en de hdd als boot optie kies krijg ik dit scherm: Zowel de HDD als de SSD staat windows 10 op, en de ssd boot wel met een andere pc. Iemand die mij kan helpen om dit systeem toch te laten booten?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het systeem bestaat uit een
AMD phenom II x4 840 CPU
GTX 560 ti
8gb ram
ASUS M4A77T/usb3 moederbord
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zowel de SSD als de HDD aangesloten via:
interne sata kabel
externe usb3 naar sata behuizing
aangesloten via een bay bovenop de case:
:strip_exif()/f/image/O6vfHYILgi8uvT0lv2xHTWq9.jpg?f=fotoalbum_large)
In alle drie de opties hierboven wordt de SSD/HDD wel herkent in de bios maar kan er niet naar windows geboot worden. Nogmaals, de ssd boot op een ander systeem wel.
In de bios heb ik ze beide al eens als boot priority #1 ingesteld, zonder succes.
Ook zie ik dat de sata configuration op IDE staat. Bij mijn eigen pc staat deze (dacht ik) op AHCI. Kan dit uitmaken? Is er een kans dat de bios geupdate moet worden voordat het systeem overweg kan met windows 10?
Alle hulp is welkom!
:fill(white):strip_exif()/f/image/RLvYpZ5xOqFLmRGQQ3ba3tAk.png?f=user_large)