Youtube built in ads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 20:33
Goedenavond allen,

Momenteel zit ik met een vraag en hoop ik dat jullie mij antwoord kunnen geven.
Normaliter gebruik ik Safari als standaard browser en wanneer ik wat op Youtube zoek blokt AdBlocker Plus al mijn ads.
Nu is het zo dat de reclame's toch weer verschijnen.
Ik heb gekeken of alles up to date is en dat is zo, ook Adblocker.
Om zeker van mijn zaak te zijn heb ik ook nog een andere adblocker geïnstalleerd namelijk 1Blocker, helaas blijft het probleem.

Is het zo dat Youtube zijn ads (net als op de telefoon) gewoon heeft ingebakken en geen enkele adblocker dit kan tegenhouden?

Graag jullie antwoord.
Groet, Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Volgens mij ligt dit aan het mechanisme wat Safari gebruikt om ad-blockers te implementeren. Enkel via CSS selectors kunnen de applicaties de ads blokkeren. Andere meer geavanceerde technieken zitten er niet in om privacy redenen. (De blockers kunnen enkel suggesties geven wat te blokkeren, ze kunnen de pagina zelf niet lezen en manipuleren).

Anyway, ik vond het recentelijk ook wel weer genoeg met de advertenties in YouTube, dus ik ben overgestapt op Brave waar het wel geblokkeerd wordt. (Standaard). Het nadeel op de Mac is dat het geen integratie heeft met Keychain. Op de iPhone en iPad werkt dat wel, maar is Youtube gelimiteerd tot 720p.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Unpopular opinion: YouTube premium is ook een goede manier om van de ads af te komen. Eigenlijk is het raar dat we verwachten dat deze service gratis moet zijn als je bedenkt wat ze je eigenlijk allemaal bieden IMHO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:25
rvanpruissen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:11:
Unpopular opinion: YouTube premium is ook een goede manier om van de ads af te komen. Eigenlijk is het raar dat we verwachten dat deze service gratis moet zijn als je bedenkt wat ze je eigenlijk allemaal bieden IMHO.
Ja, en dan moet je zeker zorgen dat het geld bij Youtube komt, en niet of zo min mogelijk bij je favoriete kanalen.
De makers verdienen niets, of bijna niets aan Premium. Of jij wou gewoon graag Google nog wat meer spekken? Dat hebben ze echt niet nodig hoor.

Het is ook geen gratis service, je betaalt door naar de reclames te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 19-05-2021 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

WEBGAMING schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Ja, en dan moet je zeker zorgen dat het geld bij Youtube komt, en niet of zo min mogelijk bij je favoriete kanalen.
De makers verdienen niets, of bijna niets aan Premium.

Dat is mijn hele punt, die reclames probeert OP te voorkomen. Makers verdienen niks aan premium, maar wordt wel een gratis platform geboden. Probeer het maar eens: een paar honderd uur 4K video hosten waar 1.000 man tegelijk naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
WEBGAMING schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:19:
[...]

De makers verdienen niets, of bijna niets aan Premium. Of jij wou gewoon graag Google nog wat meer spekken? Dat hebben ze echt niet nodig hoor.

Nee lekker niks betalen, daar worden de makers rijk van. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:25
NotSoSteady schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Nee lekker niks betalen, daar worden de makers rijk van. ;w
Levert hetzelfde op voor de maker, dus wat wil je nou precies zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
WEBGAMING schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:24:
[...]

Levert hetzelfde op voor de maker, dus wat wil je nou precies zeggen?
Levert hetzelfde op? Een view van een YouTube Premium-abonnee levert geld op, een view van een gebruiker met een adblocker brengt helemaal niks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Thijs2012 Ik gebruik Wipr en dat werkte tot voor kort ook vlekkeloos.

Nu kan ik de reclame pas na 5 sec skippen.

De Dev is er mee bezig en dit is wat hij er over te zeggen heeft:

https://giorgiocalderolla.com/wipr-faq.html#current-issues

A recent change on youtube.com seems to circumvent Content Blockers. Note that this was not caused by a Wipr or macOS update.

This issue is being worked on in the upstream lists – if it’s fixable it’ll probably be fixed soon.

I haven’t been able to reproduce myself, but I’m hearing that signing out seems to help.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je kan YouTube Premium ook via India afsluiten, kost dan maar een paar euro per maand en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03
Overal kleven voor- en nadelen aan.
- Ads blocken op een gratis platforum is eigenlijk ongewenst want inkomstendelving voor de makers en YT zelf.
- YouTube premium is dan weer erg duur (12 euro p.m.), een heel goedkoop abo via India of Brazilie kan ook, maar dan zit je eventueel met het overzetten van al je eigen content, playlists, etc. Bovendien kan YT zomaar je abo annuleren.

Ontopic: hoe het zit in Safari is me niet duidelijk, maar in Chrome met uBlock Origin worden ads ook nog gewoon geblokkeerd.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIO3Y
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 19:14
Ik gebruik zelf AdGuard for Safari uit de Mac App Store.
Momenteel houdt deze alle mogelijke reclame tegen op YouTube.

[ Voor 10% gewijzigd door xIO3Y op 19-05-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierJ
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-02 10:04
[deleted]

[ Voor 131% gewijzigd door OlivierJ op 15-08-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
Ik heb nu al een paar keer gehad dat een youtubevideo na een advertentie zonder (of met slechte kwaliteit) video verder speelt. Dus dan is de vraag: Kijk ik voor de advertenties of kijk ik voor de video? In het eerste geval is een adblocker natuurlijk onzin. In het tweede de reden dat ik de video wel kan zien.

Youtube premium zou een optie kunnen zijn. Maar youtube is niet de enige die geld wil zien. En ook in andere opzichten voorkomen adblockers ergernissen.

Hou dus ff rekening met je antwoord en help de OP met zijn originele vraag ;)
Pagina: 1