Goeie kast???

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:58
Op de saajt van N*rr*d zag ik deze kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/arnoud17/norrod-bigtower.jpg

Het gaat hier om een ATX Bigtower STD300W.
Ik moet een nieuwe kast (ouwe wordt te klein) dus zat ik eraan te denken deze te nemen. Iemand goede/slechte ervaringen met deze kast? of een idee voor een andere kast?? (moet niet TE duur zijn i.v.m. dure waterkoeling+casemod op komst :))

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:07
Plaatje doet ut niet...

• Sabbath
hier wel... klik anders hier

edit:
huw?? wazig hij doet ut niemeer... ze zullen toch niet gaan zeiken omdat ik de webspace alleen heb om plaatjes e.d. te storen :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:07
Dan krijg ik dit:
This page is not available.
We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
If this site belongs to you, please read this help page for more information and assistance.

For general questions see our main help area, or search for other member pages.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
doet het ook niet

kan je niet van norrod linken?

deze is het:
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/behuizing/Behuizing_ATX_Bigtower.jpg

overigens heb ik er geen ervaring mee... maar ik vind em wel OERLELIJK :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Sabbath
idd thx.
Jij vind hem dus lelijk :) oke...

Verwijderd

[Topix update geslaagd?]

past dat wel met die gebogen cdrom-drive-bay platen?

Ziet er wel aardig uit.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

'k Ken een paar mensen met het miditower model van dat ding. Dunne plaatjes, rammelt een beetje, maar voor de rest wel in orde. Je mag ook geen superkast verwachten voor die prijs he.

Verwijderd

Ik heb die kast... die kromme frontjes zijn niet zo'n probleem, je verschuift de bovenste gewoon naar onderen... maar dat betekent dus wel dat je CDRom's / ander materiaal voor 5,25" bovenin moeten. Verder rammelt hij idd wat (ik kreeg dat plaatje waar alle aansluitingen uit het moederbord (USB, lpt etc) door heen moeten niet goed vast... kan ook aan mij liggen) :)

• Sabbath
Neej, khoef ook geen super kast.. en dat ie rammelt isnie erg want ik ga toch waterkoelen+casemod (vandaar nieuwe kast :))

edit:
Goed ik lig weer lekker te slapen, alsof waterkoeling helpt tegen rammellen van plaatjes :) nahjah... ik vast wel wat op te verzinnen. lijm?!?!? :)

[edit2]Of ik ga netzo als MacGuyver doen... plakbandje, en je hebt een vliegende computer ofzow (kan je hem buiten je raam laten zweven)[/edit2]

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

dat is gewoon budget kast , koop een hq08 :7

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
of natuurlijk een AOpen HX08 :7

Verwijderd

Inwin Q500 :7

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Cheap-ass Aragorn kastje van 126 gulden incl. BTW. Die doet het bij mij ook, persoonlijk vind ik het een bagger kast, hij is te klein, de voeding zit maar met 4 schroefjes aan het chassis vast. De CaseFan doet het voor geen meter omdat ie op een k*t plek zit, er zijn verder ook geen fan uitbreidingsmogelijkheden...
Niet kopen dus...

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 08:35 schreef het_beest het volgende:
er zijn verder ook geen fan uitbreidingsmogelijkheden...
dre-mel
sim-pel

:)

Verwijderd

Ik zou dus voor deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/wt601/601AW-b.jpg
Gaan :9~
Heb hem zelf ook top kast!! je kan er 4 80mm's en 1 92mm koeler in zetten.
Chieftec Dragon DX-01-W

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:18 schreef SickBastard het volgende:
Ik zou dus voor deze:
[afbeelding]
Die 92 mm fan is zeker alleen bij de fulltower uitvoering. Ik zou niet weten waar ik die 92 mm in mijn kast in zou moeten stoppen.

Verwijderd

Ik zou dus voor deze:
[afbeelding]
Chieftec Dragon DX-01-W
Ook in het zwart te verkrijgen.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik zou dus voor deze:
[afbeelding]
Chieftec Dragon DX-01-W
jammer dat er maar 3x 5,25 bay's inzitten.
zitten er in de full tower meer :?
en hoeveel kost die dan?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Dat is een JNC kast. Ik heb de middletower gehad bij m'n comp omdat ik niks anders kon nemen, maar ik heb zo snel mogelijk een ander genomen. Als je een bigtower wilt, bestel die L5-AD van DVC-Computers.nl voor F152.. Net zo duur en een stuk mooier. Het plaatje op z'n site lijkt er overigens niet op, das wel jammer. Misschien kan ik eens een plaatje van die kast maken (net gekocht).

Verwijderd

Een vriend van me heeft hem, hij is er blij mee, maar ik vind hem afschuwelijk, en die gebogen bay-frontjes is ook 3x niets

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik zou dus voor deze:
[afbeelding]
Chieftec Dragon DX-01-W
Das dus een Antec kast he, heb zelf de 1030sx uitvoering, very fijn kastje, alleen beetje prijzig, maar ja, dan heb je wel wat....

Verwijderd

Verwacht niet te veel van die kast. Niet echt stevig. Een kameraad van mij had na een tijdje de schurft aan de kast. Als je de zij platen er afhaalde en een scheet liet dan flikkerde de kast als het ware al om.

Ik zou als ik heel erg snel een kast moet hebben deze kopen. Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/behuizing/Bigtower_LownoiseHQ08.jpg

Alhoewel ik deze ook oerlelijk vind. Maar de kwaliteit die je voor die prijs hebt is uitstekend.

Heeft iemand toevalig ervaring met deze kast.
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/behuizing/serverkast.jpg
Als iemand nog meer foto's heeft van deze kast, mag je ze hier wel posten of mij toesturen. :+

Verwijderd

Kheb gister een hq08 Big tower gekocht. Wel een beetje duur maar dan heb je ook wat. Kheb al leuke iddeen wat ik er mee ga doen.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 10:27 schreef Sundead het volgende:

[..]

Das dus een Antec kast he, heb zelf de 1030sx uitvoering, very fijn kastje, alleen beetje prijzig, maar ja, dan heb je wel wat....
Kan ook een Chieftec zijn hoor.. is exact hetzelfde bedrijf, sommige producten krijgen 't Chieftec merk, anderen Antec, maar het is 'tzelfde bedrijf.

• Sabbath
Op vrijdag 17 augustus 2001 08:35 schreef het_beest het volgende:
Cheap-ass Aragorn kastje van 126 gulden incl. BTW. Die doet het bij mij ook, persoonlijk vind ik het een bagger kast, hij is te klein, de voeding zit maar met 4 schroefjes aan het chassis vast. De CaseFan doet het voor geen meter omdat ie op een k*t plek zit, er zijn verder ook geen fan uitbreidingsmogelijkheden...
Niet kopen dus...
Die fan's maakt me geen f*ck uit want ik ga toch waterkoelen. Voeding zet ik wel wat beter vast (plakbandje ala MacGuyver). En ik verzwaar hem wel :)

Maar niet goeie kast dus?!?
Oke weet er iemand dan een WEL goeie kast die NIET duur is. En een URL ofzow waar ik dat ding kan gaan bestellen???

• Cannon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2024
Is best een goede kast hoor.

De mijne rammelt niet en er is ruimte genoeg.

Je moet wel van bovenaf je cd-roms erin doen, maar dat zijn ook geen superproblemen.

Ik had wel moeite met de voeding die erbij zat, maar die heb ik dan ook maar omgeruild...

Het is een goede kast voor die prijs,

Cannon

• Sabbath
aah, eindelijk een positieve reactie :)
Met een lakje verf+wat knipperende lampjes lijkt het zoiezo al een stuk leuker toch?? :)

(btw zo super lelijk vind ik hem niet)

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
el-cheapo kast overal te krijgen
ze staan zeer goedkoop op de beurs
het staal is niks veels te dun

ik vind het geen mooie kast doe mij maar een HX-08 ofzo'n antec ding

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Ik heb die norrod kast sinds gister binnen en dat hij gammel is valt best wel mee.
De voedingsfan is temp. gestuurd en er zitten wieltjes onder de kast.

Je kunt alle panelen makkelijk losmaken om te verven.
(wat ik nu dus doe 8-) )

Alleen de drivebays zijn een b-tje gammel. Maar een paar schroefjes om je hd/cd vast te zetten en het houd wel :)

• Sabbath
Weet iemand ook hoeveel HDD Bays erin zitten?!?!?!?

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:30 schreef Djohen het volgende:

[..]

Ook in het zwart te verkrijgen.
Hehe ja inderdaad die heb ik ....
Echt een super kast wel een rib uit je lijf..
Maar dan heb je ook wat... :9

Verwijderd

Heej, die kast heeft een vriend van me ook.
Best een aardige kast, alleen jammer dat er maar 3 of 4 3,5" bays zijn...
Meen zelfs maar 3, maar zeker weten doe ik het niet.
En het metaal (binnenkant en achterkant) is van dat hevig glanzend metaal, dus daar moet je wel van houden...

• Cole
  • Niet online

Cole

Op zaterdag 18 augustus 2001 15:33 schreef Sabbath het volgende:
Weet iemand ook hoeveel HDD Bays erin zitten?!?!?!?
3 stuks

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:31 schreef AMADEUZ het volgende:
Heeft iemand toevalig ervaring met deze kast.
[afbeelding]
Ehh, dat is een beetje prijzige kast, de winkel waar ik hem afgelopen week zag was ie Fl 1300,-. Oké, dubbele voeding, standaard 2*80*80mm Fans erin, maar toch Asociaal duur.

• Sabbath
Is juist super goedkope kast. Fl 135,- Je kan ook hier klikken voor meer info (niet veel maar toch)

• Cole
  • Niet online

Cole

Op zaterdag 18 augustus 2001 22:23 schreef Sabbath het volgende:
Is juist super goedkope kast. Fl 135,- Je kan ook hier klikken voor meer info (niet veel maar toch)
Verdere info :)
Wieltjes onder de kast (krijg je los meegeleverd) voedings fan is temp gestuurd (300watt)
6x 5,25
3x 3,5 waarvan 1 te gebruiken als diskette station.
Alle panelen kun je zo los halen. Plekken waar een normale computer gebruiker niet komt zijn veilig (geen scherpe randen dus :))

voorin heb je wel een aardige intake en aan de 8erkant is er plek voor 2x 80mm (gok ik :))

• Sabbath
Thx.. maar die intake boeit me niet zo heel veel kga toch waterkoelen :) maar verder bedankt voor de info.

(wieltjes rulez :))

[edit] Relaxt dan maak ik er een kussentje op en dan heb ik gelijk een fijne bureaustoel :Y) :Y) :Y) :Y)

Verwijderd

die kasten zijn dus ech brak ! ik heb hier zoon midi model ervan... eenigste reden waarom je zoon kast zou kopen is omdat ze licht zijn, mn 2de systeem heeft zit in zoon ding, het ijzer is zo dun dus modden ??? lijkt me moeilijk, voor de rest rammelt ie wel nie (behalve als je op de zijkanten duuwt hoor je *pojn* van het ijzer da indeukt... maar zoals ik al zei.. da ding is ideaal om mee te gaan lannen, je kan hem met 1 hand vasthouwe :P

[edit]
mijn voedings fan begon al na 1 maand te rammmelen, ik die voeding eruit gehaald, bleek daar een of ander zeer brak fannetje in te zitten, niet een vierkant-omhulsel maar rond met 4 schoefuitsteeksels, da ding is nu vervangen door een 80mm panaflo (rulezzz !)

• Sabbath
Mijn huidige kast kan ik ook met een hand vasthouden :) maar das een mini klein ******** ding. Maar lannen doe ik redelijk veel dussss.... licht zijn is wel een vereiste! maar met wieltjes is het ook klaar :) :) :)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:26 schreef Sabbath het volgende:
Mijn huidige kast kan ik ook met een hand vasthouden :) maar das een mini klein ******** ding. Maar lannen doe ik redelijk veel dussss.... licht zijn is wel een vereiste! maar met wieltjes is het ook klaar :) :) :)
wieltjes ?? me da ding ken je overgooien :)

• Sabbath
hehe maar met die wieltjes heb ik een bureau stoel!!! (moet ik alleen wel langere kabels overal aan lassen........ hmmmmm....

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zat net bij Aopen te kijken naar een nieuwe kast en wat d88 jullie van deze

Weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen?
Of anders deze, wat kleiner maar ook wel grappig

• Sabbath
Jah wel leuk, maar ik zoek een BIG-tower :)

• M@NIC
  • Laatst online: 11:14
Ik heb die kast...
Hij is gewoon.... verder niks :z
Blowholes enzo verder geen probleem *D

Verwijderd

Yo Sundead,

Waar heb je die SX1030 vandaan?

Ik weet dat de pricewatch ook niet altijd volledig is, maar daar staat maar 1 toko in Nederland in vermeld, de andere zit in Belgie. Bovendien is dat de zwarte uitvoering, en die wil ik nou net niet hebben....

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
:P nu jullie toch lekker bezig zijn.
Mijn kast:

http://www.gistron.com/Images/Producten/Kasten/AOpenHX08/01.jpg

http://www.gistron.com/Images/Producten/Kasten/AOpenHX08/02.jpg

sorry voor de namen van het bedrijf er in :Z

Ik zelf vind het een zeer mooie mod kast en is lekker ruim en zit veel 'extra' plaatsen voor fans bij ;)

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• Sabbath
Ik zat er idd ook aan te denken om die te kopen. Maar dat er wieltjes onder die n*rr*d kast zitten... :) Lijkt me wel stoer een kompoeter als bureaustoel :) :) :)

• TWBMS
Op maandag 20 augustus 2001 02:47 schreef Sabbath het volgende:
Ik zat er idd ook aan te denken om die te kopen. Maar dat er wieltjes onder die n*rr*d kast zitten... :) Lijkt me wel stoer een kompoeter als bureaustoel :) :) :)
wieltjes????

zijn geen wieltjes te bekennen, lijkt me een beetje stug trouwens. kast weegt 14 KG ;)

• Sabbath
Op zaterdag 18 augustus 2001 22:36 schreef Cole het volgende:

[..]

Verdere info :)
Wieltjes onder de kast (krijg je los meegeleverd) voedings fan is temp gestuurd (300watt)
6x 5,25
3x 3,5 waarvan 1 te gebruiken als diskette station.
Alle panelen kun je zo los halen. Plekken waar een normale computer gebruiker niet komt zijn veilig (geen scherpe randen dus :))

voorin heb je wel een aardige intake en aan de 8erkant is er plek voor 2x 80mm (gok ik :))
Volgens cole.... wieltjes :?
of heb ik het verkeerd begrepen??

• TWBMS
hehe dacht dat je het over mijn kast had :P

Pagina: 1