Welke energiezuinige wasmachine?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:29
Waarom mijn vraag niet op Tweakers smijten :+

Ik zoek een?
Wasmachine voor mijn broer.

Wat is je budget?
800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Energiezuinige wasmachine voor 1 persoon, hij heeft de neiging was op te sparen voor volle trommel. De man is een digibeet, dus hoe de bediening moet logisch zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een voorkeur voor Miele/Bosch/Siemens. Apparaten wisselen heel snel in die markt en typenummers zijn dus een moving target

Siemens WM14VMH0NL 699,- bij mediamarkt, maar helaas kan ik net bij deze wasmachine geen installatieservice aanklikken. Bij CB helaasch uitverkocht en 100,- duurder :|

Vervelende is natuurlijk dat het nogal een sjouwerij is en een installatieservice van 19,- is dan wel zo prettig, dus hebben jullie nog een alternatief in die prijsklasse?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees wisselende verhalen over Samsung, service is minder, klopt dat? Mijn ervaring met de service van de grote Duitse merken is bijzonder goed, dingen gaan mede daardoor heel lang mee.

Aan de andere kant heb ik een hele fijne Samsung koelkast, qua functionaliteit vind ik het een prima merk. Helaas is een wasmachine natuurlijk wel kwetsbaarder, dus wat is wijsheid?

Mijn volgende vraag is I-Dosing (intelligent wasmiddel dosering). Is dat prettig of is het vooral een gimmick?

Beste antwoord (via roffeltjes op 18-05-2021 23:54)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:55
Heb zelf vorig jaar een Miele WDB 030 WCS W1 Classic gekocht bij CB, met installatieservice - en afvoer van de oude machine. Die Miele voldoet bij als man alleen prima - maar die is nu tijdelijk niet leverbaar bij CB. Het fijne vind ik is juist dat er weinig gimmicks op zitten, alles wat er niet op zit kan ook niet stuk.
Ik zie dat de iets grotere Miele WSD 123 WCS wel leverbaar is. Wat jij over reparaties beschrijft is ook mijn ervaring daarmee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: AEG L7FENQ96

Wettelijke garantie( Conformiteit) gaat via verkoper. Als er klachten zijn, je daarop beroepen ipv Fabrieks -of verkopersgarantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat is prima, maar de service van de grotere witgoed merken (volgens mij zijn er een paar service ketens die alles doen voor die merken)loopt meestal wel degelijk via de fabrikant. Dus je meldt het bij CB, maar daarna belt Bosch je terug en die sturen hun monteur jouw kant op.

Het laatste waar ik zin in heb is een gedoe met een verkoper over omruil o.i.d., zeker als het om mijn broer gaat want dan ben ik gewoon een dag of meer kwijt om alles te fixen. Dus gewoon een verkoper die niet zomaar omvalt, die mijn broer kan bellen en waarbij ze hem rustig helpen en een A-merk waarvan ik weet dat ze over 8 jaar nog langs komen om die warmte pomp te vervangen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 18-05-2021 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Bosch WNAT323471

Hiermee heb je simpele machine en kan Siemens/Bosch aan je deur komen.
Zie CB niet zo omvallen de komende jaren. 1600 toeren en 7kg.

Hoe duurder hoe meer ingewikkeld, en iets wat defect kan raken buitenom normaal.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Heb zelf vorig jaar een Miele WDB 030 WCS W1 Classic gekocht bij CB, met installatieservice - en afvoer van de oude machine. Die Miele voldoet bij als man alleen prima - maar die is nu tijdelijk niet leverbaar bij CB. Het fijne vind ik is juist dat er weinig gimmicks op zitten, alles wat er niet op zit kan ook niet stuk.
Ik zie dat de iets grotere Miele WSD 123 WCS wel leverbaar is. Wat jij over reparaties beschrijft is ook mijn ervaring daarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
De Indesit, geweldig wasmachine, hebben wij al jaren zonder problemen!

https://www.expert.nl/indesit-bwe-81484x-wsss-nl

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hackus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:11:
pricewatch: Bosch WNAT323471

Hiermee heb je simpele machine en kan Siemens/Bosch aan je deur komen.
Zie CB niet zo omvallen de komende jaren. 1600 toeren en 7kg.

Hoe duurder hoe meer ingewikkeld, en iets wat defect kan raken buitenom normaal.
Thx, maar dat is energie klasse C en een refurbished ding. Voor mezelf is refurbished nog tot daaraan toe, maar voor mijn broer toch liever nieuw.

In het verleden wel gedoe meegemaakt met een tweede keus en een monteur. Je komt er dan wel uit, maar ik ga in dit specifieke geval voor no questions asked :+
martyw schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:13:
Dat is een goede optie, thx!
HereIsTom schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:35:
De Indesit, geweldig wasmachine, hebben wij al jaren zonder problemen!

https://www.expert.nl/indesit-bwe-81484x-wsss-nl
Ik heb goede ervaringen met Indesit, maar terecht of niet ga ik voor een Duitse A-merk ;)

En nu zit de jingle in mijn hoofd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@roffeltjes Inmiddels is ie uit PW. gister tijdens plaatsen waren er meer aanbieders ;)

edit: melding gemaakt in PW dat het om Ref. artikel ging

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 19-05-2021 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
Hackus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:50:
@roffeltjes Inmiddels is ie uit PW. gister tijdens plaatsen waren er meer aanbieders ;)
offtopic:
Witgoed krijgt ook al last van de chips en andere onderdelen tekorten .....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
martyw schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:13:
Dit is hem geworden, ik hoor van mijn broer dat hij netjes is afgeleverd en ze hebben een proefprogramma gedraaid, dus hij helemaal blij.

En ik ben dus ook blij, behalve de oude wasmachine klaarzetten geen omkijken naar gehad, dus dank je voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Beko wordt door veel monteurs in diverse landen las de ideale optie ezien qu aprijs-kwaliteitverhouding. die zie ik er hier nog niet tussenstaan. bosch/siemens/aeg gaan helaas vaak maar 5 jaar mee, beko meestla lnager. daarmee is de lagere prijs en een vergeljkbare of lnagere levensduur een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
dicksterk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:47:
Beko wordt door veel monteurs in diverse landen las de ideale optie ezien qu aprijs-kwaliteitverhouding. die zie ik er hier nog niet tussenstaan. bosch/siemens/aeg gaan helaas vaak maar 5 jaar mee, beko meestla lnager. daarmee is de lagere prijs en een vergeljkbare of lnagere levensduur een betere deal.
Miele scoort juist erg goed.

https://www.consumentenbo.../wasmachines-goede-merken
https://www.test-aankoop....trouwbaarheid-wasmachines

Aeg en Siemens vallen wat tegen, niveau Beko. Bosch zit er een beetje tussen in. De beste budget machine lijkt Zanussi te zijn, Beko is zeker niet verkeerd. Andere onderzoekjes die ik vind komen allemaal op soortgelijke conclusies.

En hoewel monteurs vaak niet onbevooroordeeld zijn (verkopen deze machines/zijn aangesloten bij de service keten) zie ik daar een zelfde beeld, waarbij Miele er met kop en schouders bovenuit lijkt te steken. Dat Beko en vooral Zanussi aanmerkelijk goedkoper zijn met een goede reputatie is absoluut waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 12-06 17:15
dicksterk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:47:
Heb 8 jaar een bosch machine gehad. Koste toen max € 600. Ding doet het nog net zo goed als 8 jaar geleden. Onlangs verhuisd en de machine verkocht aan de nieuwe bewoners. Nu een AEG L8FE8KG. Ik vond € 700 meer dan zat voor een wasmachine en deze was toentertijd € 649 (nu weer met cashback).

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1