voor 266FSB proc: A7V133 of MSI K7T of....

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik heb een tijd geleden nieuwe proc gekocht maar mn huidige A7V kan die (uiteraard) niet hebben. Na een tijd nogal krap bij kas zitten, heb ik intussen genoeg bij elkaar gespaard voor een nieuw mobo, maar ben nog wat onzeker over welke ik koop.

Volgens AMD kunnen deze 2 borden (zie titel) overweg met de 266FSB van mn athlon, maar volgens een winkel (de website that is) in de buurt, de norrod), kan de A7V133 alleen een 100 en niet 133 bus aan (al staat dat wel bij de officiele site). Ik neem dus aan dat t een foutje is, maar je weet maar nooit..

Nou wou ik graag weten: kan de A7V133 deze proc ten volle benutten en graag wat pro's en con's van het gebruik van deze bordjes -> waarom heb je die gekocht en waar baal je nu van?

Bij voorbaat dank

Localhost is where the heart is

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24
Op vrijdag 17 augustus 2001 01:50 schreef SilentStorm het volgende:
Ik heb een tijd geleden nieuwe proc gekocht maar mn huidige A7V kan die (uiteraard) niet hebben. Na een tijd nogal krap bij kas zitten, heb ik intussen genoeg bij elkaar gespaard voor een nieuw mobo, maar ben nog wat onzeker over welke ik koop.

Volgens AMD kunnen deze 2 borden (zie titel) overweg met de 266FSB van mn athlon, maar volgens een winkel (de website that is) in de buurt, de norrod), kan de A7V133 alleen een 100 en niet 133 bus aan (al staat dat wel bij de officiele site). Ik neem dus aan dat t een foutje is, maar je weet maar nooit..

Nou wou ik graag weten: kan de A7V133 deze proc ten volle benutten en graag wat pro's en con's van het gebruik van deze bordjes -> waarom heb je die gekocht en waar baal je nu van?

Bij voorbaat dank
het zit zo:
Asus A7V133 -> tot 133(266) Mhz
MSI K7T Pro -> tot 100(200) Mhz
MSI K7T Turbo -> tot 133(266) Mhz

dus die in je titel staat is niet volledig... let daar op.
De A7V die maar tot 100(200) Mhz kan is de Asus A7V. (dus zonder 133 erachter)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Als je genoeg geld hebt zou ik voor een bordje gaan met AMD760 ;)
Is trouwens pas een revieuw geweest met kt266 mobo's zal eens even kijken.. :)

hier

Eeuwige n00b

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik zou nog ff doorsparen voor een mobo met DDR. Dan ben je op de toekomst voorbereid, is sneller en zal uiteindelijk goedkoper worden dan SDRAM, naar alle waarschijnlijkheid. Dus dat lijkt mij persoonlijk een betere investering, aangezien je toch al een Socket A mobo heb. Die 66MHz extra bussnelheid zal je echt niet zo veel merken.

En ff over de A7V133, als op de site van ASUS zelf staat dat dit mobootje 266MHz procs ondersteund dan moet dat waar zijn. Wie geloof je nou eerder, de fabrikant (die zijn eigen spul toch wel kent) of de winkelier (die misschien een duurder mobo in gedachten had :P )

Ik zou voor A7V266 gaan...

• SilentStorm
Hmm.. moet ik nog ff doorsparen, maar zou ook kunnen.. Geheugen kost dan wel weer een hoop extra (damn, had 3mnd geleden net nieuw geheugen gekocht.. naja.. ) Voor DDR geheugen: kan iemand me dan vertellen hoe ik PC2100 en PC800 moet interpreteren? Ik weet dat het de doorvoersnelheid in MB's betreft, maar aan de prijs te zien is 800 beter dan 2100 :? zal wel een of andere marktwerking zijn..

Asus A7V266 ziet er dan wel leuk uit ja.. Maar fazer noemde net nog speciaal de AMD760 chipset. Waarom die? (wordt dan A7M266, Abit KG7 , MSI MS-6341 "K7 Master" of de epox 8K7A+ en dan waarsch de eerste.) Op de asus site staat ie zelfs al vermeld als AMD761 chipset.. zal wel een update zijn geweest, want de 760 is niet te vinden. A7M is alleen max 1000Mhz staat hier. En ik wil graaaag wat hoger komen als het even kan..

Ik wil nieuw moederbord vooral omdat ik met deze processor (ik draai m nu op 10x100 ipv 7,5x133) ook graag een stukje wil overclocken en aangezien dit moederbord daar niet echt geschikt voor is.. (is nu al lichtelijk onstabiel) hoop ik zo op betere resultaten (en een stabieler systeem). (Instabiel is in dit geval niet (meer) hangen, maar vaak: 'Internal error: [programma] The memory could not be "read".' onder win2k). Maar goed, ik dwaal af..

Is dan mn beste keus de A7V266? waarom (wel/niet)?

Hier staan een paar goede punten (al is het van asus zelf)|:
• Easy DIP Switch or JumperfreeTM overclocking from BIOS
• Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.05V increments over defaults
• Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency
• Adjustable VIO memory voltage
• Adjustable FSB/PCI/MEM ratio
• Rock-solid stability

Vooral dat laatste lijkt me erg fijn, all zouden ze dat wel bij allemaal zeggen.. ;)

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
hardwareinfo.net

• tiguan
Op vrijdag 17 augustus 2001 03:06 schreef SilentStorm het volgende:
Ik weet dat het de doorvoersnelheid in MB's betreft, maar aan de prijs te zien is 800 beter dan 2100 :? zal wel een of andere marktwerking zijn..
Dat is RAMBUS geheugen en past alleen op P4 mobootjes. Dus je moet naar PC2100 of PC2400 DDR RAM kijken, wat respectievelijk 133/266MHz en 150/300MHz inhoudt.
Op de asus site staat ie zelfs al vermeld als AMD761 chipset.. zal wel een update zijn geweest, want de 760 is niet te vinden. A7M is alleen max 1000Mhz staat hier.
Er staat: Supports AMD® AthlonTM / DuronTM 550MHz~1GHz+, dus op het moment van schrijven was de 1GHz TB de snelste proc, maar omdat er een plus achter staat kan is hij ook op toekomstige snelheden voorbereid, misschien standaard of door middel van een BIOS update.

Euhm, verder is de A7M266 voorzien van de AMD-761 chipset, ja dat klopt. De northbridge is dat alleen, de southbridge is een ordinaire VIA® VT82C686B (don't mind the weird number).

Uit een Socket A motherboard round-up van mei komt dit naar voren:
Among all DDR chipsets the AMD-761 has the fastest memory controller, and ensures the fastest interaction of the memory and the processor due to the SuperBypass option. The AGP realization quality yields to the KT266 and KT133A chipsets. I can't state unambiguously what has the say: the AGP controller or the AGP miniport which is rarely updated, but the VIA chipsets still suit game applications overloaded with textures than the AMD-760 does. In addition, a higher price of the chipset and a necessity in 6-layer PCBs makes the AMD-760 boards almost exclusive products.
en
Together with top versions of the Athlons intended for the 266 MHz bus, a larger DDR memory size and a professional video, such system will perfectly suit a role of a workstation. In this case it will has both the best price/quality ratio and the highest performance, and will be well-balanced solution. So, a visualization of 3D scenes, CAD/CAM, video editing are what the AMD-760 systems are meant for.
Oftewel, zij concluderen dat de AMD chipset beter is voor professionele workstations, en de VIA KT266 chipset beter voor gamen. 't Is dus maar net wat jij er mee wilt doen.

Wat ik zelf trouwens ook erg fijn vindt van de A7V266 t.o.v. de A7M266 is dat de eerste 3 DDR bankies heeft en de laatstgenoemde maar 2.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 17 augustus 2001 01:55 schreef fazer het volgende:
hier
Beter nog: http://www.tweakers.net/reviews/240 :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Leipo
  • Niet online
ik heb nu zelf de a7v133 met een 1,2 gig amd (266mhz) en hij bevalt me erg goed!

ik had hiervoor een a7v met een duron 800 en die beviel me ook al :)

ik heb niets te klagen over asus! heb nu al 3 bordjes van ze gehad (p2l97, a7v, a7v133) en allemaal waren/zijn ze errug stabiel!

en de a7v133 kan 133fsb makkelijk aan want daar is ie voor gemaakt :) duidelijk dus een fout van de verkoper!

<edit> als ik veel mensen mag geloven op dit forum dan staat de a7v133 bekent als 1 van de best overclockbare en stabiele mobo's.. overclocken heb ik nog niet geprobeerd (slechte fan op mijn alpha) maar dat komt nog wel :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb persoonlijk betere ervaringen met de A7V133, dan met de MSI bordjes. Daar ging de videokaart vaak niet in een keer lekker..

• SilentStorm
Er staat: Supports AMD® AthlonTM / DuronTM 550MHz~1GHz+, dus op het moment van schrijven was de 1GHz TB de snelste proc, maar omdat er een plus achter staat kan is hij ook op toekomstige snelheden voorbereid, misschien standaard of door middel van een BIOS update.
maar je weet dan niet hoever. Als ik er in de toekomst een nieuwe -zeg 1600Mhz tegen die tijd- proc in gooi, is dat wel erg ver over de 1gig waar ie oorspronkelijk voor gemaakt is. Heeft dat geen consequenties?
Oftewel, zij concluderen dat de AMD chipset beter is voor professionele workstations, en de VIA KT266 chipset beter voor gamen. 't Is dus maar net wat jij er mee wilt doen.
hehe allebei wel.. kga nog ff paar benches bekijken..
Wat ik zelf trouwens ook erg fijn vindt van de A7V266 t.o.v. de A7M266 is dat de eerste 3 DDR bankies heeft en de laatstgenoemde maar 2.
Das voor uitbereiden idd groot voordeel, al heb ik tot nu toe nooit gebruik gemaakt van meer dan 2 bankjes dus zal ook wel meevallen.

verder: een snelle blik op de pricewatch leert mij dat de A7V266 f415,- gulden kost en de A7M266 f479,- (zonder onboard shit) en daarbij nog 150 gulden geheugen (goedkoper dan verwacht) voor 256/2100.

Begin beetje te neigen naar de A7V266 (ondanks een inderdaad minder sterke chipset), ook omdat je met de A7M266 maar 2 IDE's hebt en ik nu al een CDROM, writer en 2 hdd's kwijt moet.

Ik laat de A7V133 en de MSI K7T maar vallen (moet ik nu een nieuw topic openen :?) en houdt het maar op de A7V266/A7M266/vergelijkbare concurrent. Moet ik nu alleen nog kiezen welke :) ik ben nu alle info een beetje aan het doorlezen

• tiguan
Succes ;)

• SilentStorm
Ik heb besloten :)

kga voor de A7V266, omdat de resultaten errug dicht bij elkaar liggen en de A7V goedkoper is met wat minder onnuttige zooi erop. Dees heeft ook een PCI slot meer dus geschikter voor uitbereidingen. Hij is ook al klaar voor de polomino, hoewel de A7M dat misschien ook wel is.. staat er weer eens niet bij. Ik verwacht van via ook meer updates en support via. AMD 'doet het erbij', dus zal het uiteindelijk via zijn met een sneller bordje. Verder heb ik nog bij verschillende reviews deze als stabieler horen beschrijven.

Ik heb m inmiddels besteld bij venema (goedkoopste pricewatch) en hoop m binnenkort te ontvangen :)

zit ik alleen nog met het geheugen.. met rembours dr bij kost dat ook alweer 135+25=160 gulden of 118+43=161 gulden (crucial). Kan ik beter nog even wachten tot het nog goedkoper wordt? Mn huidige reepje was ruim 2x zo duur.. of is de kans op een prijsstijging groter?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 12:33
Op zaterdag 18 augustus 2001 16:40 schreef SilentStorm het volgende:
zit ik alleen nog met het geheugen.. met rembours dr bij kost dat ook alweer 135+25=160 gulden of 118+43=161 gulden (crucial). Kan ik beter nog even wachten tot het nog goedkoper wordt? Mn huidige reepje was ruim 2x zo duur.. of is de kans op een prijsstijging groter?
Nu kopen :)
Veel goedkoper kan het _echt_ niet worden hoor :)

• SilentStorm
owkeej :) done.. ik post nog wel ff als ik m heb..

Pagina: 1