LG 43UM7600PLB linkerspeaker doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een jaar geleden heb ik een LG 43UM7600PLB televisie gekocht. Tot afgelopen week naar volle tevredenheid. Ineens hield op sommige momenten de linker speaker ermee op. Dit viel vooral op wanneer beide speakers werkte en dan ineens de linker uitviel. Eerst dacht ik nog dat het mijn eigen oren waren die mij in de steek lieten, maar na een stereo test was ik erachter dat de linkerspeaker toch echt niets deed. ;)

Ik heb in de instellingen verschillende geluidsprofielen geprobeerd, ook heb ik de balans helemaal laar links gezet om te testen of de speaker echt stuk is. Dit lijkt het geval. Vreemd blijft echter wel dat hij het soms wel doet en soms niet.

Via de documentatie van LG kom ik niet verder dan de balans te checken bij de instellingen. Ik vroeg mij af of er andere Tweakers zijn die dit probleem hebben ervaren? Zou het jammer vinden om met de TV naar BCC te slepen, hem weken kwijt te zijn en dan te horen krijgen dat er ergens een instelling niet klopte oid. 8)7

De TV draait op WebOS 5.00.15.

Beste antwoord (via Reb87 op 20-05-2021 14:24)

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Aanmelden bij BCC. Als ze het goed doen maken ze een ticket aan bij LG. Zal er een monteur komen en het waarschijnlijk aan huis verhelpen. Je zou ook zelf een ticket aan kunnen maken bij LG.

https://www.lg.com/nl/ond...ervice-aanvragen-inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30
Aan je verhaal te horen: niet klooien, er is gewoon wat stuk! Op naar de BCC, zou ik zeggen. (en zo'n gesleep is een 43" tv toch nou ook weer niet!?) 😉

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Vulcan750 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:50:
Aan je verhaal te horen: niet klooien, er is gewoon wat stuk! Op naar de BCC, zou ik zeggen. (en zo'n gesleep is een 43" tv toch nou ook weer niet!?) 😉
Ik heb even de proef op de som genomen en de stroom en uren afgehaald. Toen ik de stroom er weer op deed werkte de linker speaker weer voor even. En daarna weer niet. Heel vreemd allemaal... Ben bang dat er inderdaad niets anders op zit dan. 8)7

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Aanmelden bij BCC. Als ze het goed doen maken ze een ticket aan bij LG. Zal er een monteur komen en het waarschijnlijk aan huis verhelpen. Je zou ook zelf een ticket aan kunnen maken bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
NoahAmber schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:56:

Kijk aan, dat is een goede tip, en fijn dat ze dan gewoon langskomen. Hartelijk dank! :)