Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 11:01
Ik heb sinds het weekend last van coil whine op mijn 3080 eagle.
Het viel me op nadat ik thermalpads had verwisseld dus ging er eerst van uit dat het hier mee te maken had gehad.
Dus ik heb vandaag dat nog een keer opnieuw gedaan en op de vrm iets dikkere pads gedaan maar dat was het niet.

Hierna heb ik van mijn halve pc uit elkaar gehaald en het viel me op dat de psu precies dezelfde whine maakt als mijn gpu.
als ik het voltage van de kaart omlaag gooi dan word de whine ook minder erg

Is het aannemelijk dat als ik de voeding dan verwissel ik van die whine af ben ?

( dit is de voeding die ik nu gebruik https://www.megekko.nl/pr...0-V2-PSU-PC-voeding?s_o=2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
Twijfel nu de voeding te veranderen voor een corsair Rm850 80 Plus Gold maar is een dure gok.

dus hoop dat iemand ervaring heeft met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan de link niet openen, maar is de gpu aangesloten op tenminste twee losse/aparte VGA/PCIe kabels ?
Dus niet 1 kabel met twee 8-pin connectoren

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 18-05-2021 20:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
Dit is de voeding die ik nu heb Cooler Master MWE Bronze 750 V2 PSU.

wel een ander appart iets dat de voeding al heeft sinds ik hem kreeg dat hij een beetje hoge piep geluidjes maakt af en toe.
Had eerst niet die coil whine met de zelfde kaart ligt trouwens ook aan welk spel er aan staat

gebruik 2 losse kabels ( niet door gelinkt)

[ Voor 16% gewijzigd door digibazz op 18-05-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dan komt de CW waarschijnlijk daar vandaan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
De coil whine komt daar dan hoogst waarschijnlijk vandaan.
Een budget voeding met een flinke kaart zoals een 3080 bundelen is ook niet een heel goed plan, investeren in een goeie voeding is zeker niet verkeerd.
Hier een lijstje met voedingen: https://tweakers.net/pric...7354%3B1331694%3B1699076/

[ Voor 3% gewijzigd door Fusi0nking op 18-05-2021 21:05 . Reden: Verkeerde corsair voeding gedeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
Welke zou een betere keuze zijn...
de Be quiet! Straight Power 11 750W PSU of de Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb een Fractal ion+ 760w met RTX3080 en i5-11400F en heb zat ruimte qua wattage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
De be quiet heeft ‘multi rails’ wat wat betere stroom beveiliging met zich mee brengt.
De rmx heeft het voordeel van 10 jaar garantie vs 5 jaar van de be quiet.
Beide top voeding. Imo zal ik gaan voor de gene die het goedkoopst is uit het lijstje. het zijn allemaal hele goeie voedingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fusi0nking op 18-05-2021 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digibazz
Bedankt voor de hulp
Heb een be quiet straight power 850 watt besteld die komt vrijdag binnenhoop dat het het probleem oplost of iniedergeval het geluid een stuk minder maakt.
Misschien ook beter om een beetje ruimte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

digibazz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:41:
Bedankt voor de hulp
Heb een be quiet straight power 850 watt besteld die komt vrijdag binnenhoop dat het het probleem oplost of iniedergeval het geluid een stuk minder maakt.
Misschien ook beter om een beetje ruimte te hebben.
Daar zit je wel Safe mee ;)
De CM is een voeding die +- E60,- mag kosten, en meer geschikt voor systeem +GPU met lager verbruik dan 400W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• digibazz
Voeding ingebouwd en het geluid is nu vrijwel 99,9% weg dus ben daar wel blij mee....
duur leer momentje... bezuinig niet op de voeding 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aukenutma
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-05 15:17
Misschien heb je hier ook nog wat aan: YouTube: GPU Coil Whine? Try This.. De coilwhine op deze generatie GPU’s is inderdaad behoorlijk helaas.
Pagina: 1