Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk0161
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Hoi allemaal,
Ik ben op dit moment bezig met een school project waarin we een netwerkje binnen Azure maken. In dat netwerk zit o.a. een domain controller en een werkstation en die moeten we met elkaar koppelen door het werkstation in het domein te hangen. Nou lukt het mij niet en ik vroeg me af of iemand toevallig weet of je nog speciale dingen moet instellen binnen Azure om te zorgen dat ze met elkaar kunnen praten. Ik kan wel pingen van de dc naar het werkstation en andersom ook. Dus ze staan wel op een manier met elkaar in verbinding zou ik zeggen. Weet iemand hier toevallig iets van?

mvg,
Luuk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Dns server instellen op je vnet.
Je domain controller is de dns server

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Voor een goede werking heb je domeincontroller heb je inderdaad een goed geconfigureerde dns nodig. (Als het goed is heb je DNS al geïnstalleerd op je domain controller)

Wel grappig trouwens dat je school wel Azure aanbiedt en dan een domeincontroller installatie verwacht :P
Ik zou als school toch andere dingen zoals Azure AD joined en gpo etc via Intune etc aanbieden aan je studenten dan zijn ze veel meer feature proef :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk0161
Meekoh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:03:
Dns server instellen op je vnet.
Je domain controller is de dns server
Bedoel je daarmee gewoon dns installeren en configuren op de dc? Want dat heb ik al gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Luuk0161 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:21:
[...]

Bedoel je daarmee gewoon dns installeren en configuren op de dc? Want dat heb ik al gedaan
Heeft de client dan de DC wel als DNS geconfigureerd?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Client IP instellen dat de DNS naar de AD wijst, hij weet namelijk niet waar "Contoso.com" leeft als je dat domein wil joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk0161
redfoxert schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Heeft de client dan de DC wel als DNS geconfigureerd?
Ik heb net bij de adapter settings bij dns het adres van mijn dc ingevoerd en nu kan ik de hele machine niet meer bereiken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Luuk0161 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Ik heb net bij de adapter settings bij dns het adres van mijn dc ingevoerd en nu kan ik de hele machine niet meer bereiken :(
Heeft je vnet ook deze dns server opgeheven gekregen?

Lees dit eens door: https://docs.microsoft.co...erface#change-dns-servers

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 18-05-2021 21:43 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vraag me af hoe het uberhaubt is geconfigureerd en of er uberhaubt wel een vnet aanwezig is. Als beide systemen gewoon een public IP hebben dan gaat het natuurlijk nooit fatsoenlijk werken :)

Misschien moet TS de documentatie van zijn project nog eens doornemen alvorens hier zijn huiswerk opdracht te laten uitvoeren door Tweakers

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk0161
redfoxert schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:52:
Ik vraag me af hoe het uberhaubt is geconfigureerd en of er uberhaubt wel een vnet aanwezig is. Als beide systemen gewoon een public IP hebben dan gaat het natuurlijk nooit fatsoenlijk werken :)

Misschien moet TS de documentatie van zijn project nog eens doornemen alvorens hier zijn huiswerk opdracht te laten uitvoeren door Tweakers
Er is een vnet aanwezig ze hebben beide geen public maar een private ip. Volgensmij heb ik ook aangegeven dat de machines naar elkaar kunnen pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk0161
HKLM_ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Heeft je vnet ook deze dns server opgeheven gekregen?

Lees dit eens door: https://docs.microsoft.co...erface#change-dns-servers
Dankje ik zal dit is doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vnet aanpassen zodat die dns gebruikt van de domain controller.

Handmatig dns instellen werkt niet zoals je al achter bent...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

HKLM_ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:48:
Wel grappig trouwens dat je school wel Azure aanbiedt en dan een domeincontroller installatie verwacht :P
Ik zou als school toch andere dingen zoals Azure AD joined en gpo etc via Intune etc aanbieden aan je studenten dan zijn ze veel meer feature proef :)
Azure AD ondersteund geen Kerberos authenticatie, daar sta je dan met je feature proof... ;)

Dat kan een hele goede reden zijn om nog eigen DC's te hosten, of gebruik te maken van Azure Domain Services. En qua oefening is dit gewoon een hele mooie oefening. Catch is zoals al gezegd dat je "iets" op het Azure netwerk moet gaan aanpassen qua DNS instelling.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1