Pancakeswap+Metamask screw-up(je)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-08 14:07
Misschien zijn hier wat leden die veel ervaring hebben met Pancakeswap (PCS) i.c.m. Metamask (MM).
Ik heb ergens een denkfout gemaakt, en ben benieuwd wat. Voor de duidelijkheid, ik ben geen ervaren cryptoheld, maar vindt het als tweaker grappig om uit te zoeken hoe dingen werken.

M'n oorspronkelijke doel was om als testje wat SHIB en GMR te proberen te krijgen voor ca €15 elk. Na wat zoeken op YouTube werd PCS als makkelijkste manier daarvoor aangeraden.
Heb redelijk wat YT handleidingen bekeken over PCS, en heb in MM de Binance smart chain netwerk aangemaakt/toegevoegd, en het is me gelukt om via Litebit daar voor ca. 30 euro BNB naar over te maken.

Omdat je via de SHIB site SHIB kan kopen via MM, maar enkel vanuit ETH (via uniswap) heb ik via PCS eerst een wissel gedaan van 0.045 BNB naar ETH. En daar heb ik kennelijk een denkfout gemaakt. De transactie is gelukt volgens bscscan, maar als ik in MM naar m'n ETH account (Main Netwerk) gaat blijft die leeg. Het is 4 dagen geleden dus als het gelukt was had het er inmiddels wel moeten staan.

Hier de bscsan log: https://bscscan.com/tx/0x...a60211bf3f0e9a3f5642da71c

Wie kan mij vertellen wat nu precies de denkfout is die ik heb gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Robonus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:21:
Misschien zijn hier wat leden die veel ervaring hebben met Pancakeswap (PCS) i.c.m. Metamask (MM).
Ik heb ergens een denkfout gemaakt, en ben benieuwd wat. Voor de duidelijkheid, ik ben geen ervaren cryptoheld, maar vindt het als tweaker grappig om uit te zoeken hoe dingen werken.

M'n oorspronkelijke doel was om als testje wat SHIB en GMR te proberen te krijgen voor ca €15 elk. Na wat zoeken op YouTube werd PCS als makkelijkste manier daarvoor aangeraden.
Heb redelijk wat YT handleidingen bekeken over PCS, en heb in MM de Binance smart chain netwerk aangemaakt/toegevoegd, en het is me gelukt om via Litebit daar voor ca. 30 euro BNB naar over te maken.

Omdat je via de SHIB site SHIB kan kopen via MM, maar enkel vanuit ETH (via uniswap) heb ik via PCS eerst een wissel gedaan van 0.045 BNB naar ETH. En daar heb ik kennelijk een denkfout gemaakt. De transactie is gelukt volgens bscscan, maar als ik in MM naar m'n ETH account (Main Netwerk) gaat blijft die leeg. Het is 4 dagen geleden dus als het gelukt was had het er inmiddels wel moeten staan.

Hier de bscsan log: https://bscscan.com/tx/0x...a60211bf3f0e9a3f5642da71c

Wie kan mij vertellen wat nu precies de denkfout is die ik heb gemaakt?
Je hebt bpETH gekocht - Binance Pegged ETH.
Pancakeswap werkt enkel op het BSC netwerk, je kan daar geen ETH kopen voor je ETH wallet.

Als je in je je MetaMask wallet naar het binance netwerk gaat, en dan op "Add Token" klikt, dit adres invoeren:

0x2170ed0880ac9a755fd29b2688956bd959f933f8

Je zult dan je ETH (op het BSC netwerk) terugvinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Ah thanks voor de snelle reactie! Dus dan zou ik die bpETH token in MM in de Binance smart chain netwerk handmatig moeten toevoegen zeker om die te kunnen zien?

Edit, ik zie dat je dat in je edit ook net heb toegevoegd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Robonus op 18-05-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:31:
[...]

Je hebt bpETH gekocht - Binance Pegged ETH.
Pancakeswap werkt enkel op het BSC netwerk, je kan daar geen ETH kopen voor je ETH wallet.

Als je in je je MetaMask wallet naar het binance netwerk gaat, en dan op "Add Token" klikt, dit adres invoeren:

0x2170ed0880ac9a755fd29b2688956bd959f933f8

Je zult dan je ETH (op het BSC netwerk) terugvinden.
Token toevoegen is gelukt! Thanks.

Weet jij toevallig ook wat nu dan de handigste manier is om die bpETH op het Binance netwerk naar ETH te wisselen op het Main netwerk?

[ Voor 3% gewijzigd door Robonus op 18-05-2021 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:46
Je dient deze terug om te zetten naar BNB via PCS, dan kan je via je binance account een transfer doen vanuit je metamask wallet naar je BNB waller op Binance en op binance kan je dan BNB naar eth zetten

[ Voor 12% gewijzigd door cooLopke op 18-05-2021 21:22 ]