Garagedeur vervangen door openslaande deuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:16
Wij hebben zo'n ouderwetse garagedeur die omhoog klapt van staal (denk ik) met wel een losse loopdeur, die we eigenlijk altijd gebruiken.
Nu is die garagedeur best wel lelijk (er zitten meerdere deuken in) en ik vraag me af of hij überhaupt helemaal open kan, aangezien we dat in de 1,5 jaar dat we er wonen dat nog nooit hebben gedaan en bovendien de vorige bewoners de binnenkant met piepschuim hebben bekleed (een poging tot isolatie, zo ga ik van uit).

Ik zou dus eigenlijk dit willen vervangen en zat dus wat te kijken naar openslaande deuren. De vraag is alleen kunnen we dan beter hout of een ander materiaal nemen en zijn er andere zaken waar we op moeten letten? Ik denk dat ik een lichte voorkeur voor iets anders dan hout heb, aangezien dat in onderhoud scheelt (maar ik denk wel duurder in aanschaf). Iets van een raam er in zou ook wel leuk zijn.

Ik schat dat het me zo tussen de 2500 en 3000 euro gaat kosten (is dat realistisch) op basis van wat ik heb kunnen vinden. Het zou wel fijn zijn als het enigszins isoleert (aangezien de garage ook in de winter best veel gebruikt wordt voor klussen), maar vooral dat het er weer fatsoenlijk uit ziet. Ik kan niet echt goede info vinden wat nu het voordeel van hout boven b.v. aluminium en staal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:25
Wij hebben onze garagedeur vervangen door losse deuren die ik gekocht heb van iemand die van een drive in woning de garage naar kamer heeft omgebouwd (tip).
Later (toen die deuren op waren) hebben we ze vervangen door nieuwe houten deuren (multiplex) met een kozijn, en een goede grendel/3puntssluiting. Dat heeft een aannemer voor ons gedaan, en als ik me goed herinner kostte dat geen 3000 euro. We hebben wel zelf het schilderwerk gedaan (deuren waren al gegrond)
Nu zijn de materiaalprijzen enigzins gestegen (dit jaar al 40% als ik het goed begrijp) dus dat kan wel invloed hebben.
P.S. als je de deuren zelf wilt plaatsen, let goed op de scharnieren en draagkracht, wellicht is het beter om een kozijn te plaatsen en daar de deuren in te hangen, onze eerste deuren hingen aan schuurdeurscharnieren/tuindeurscharnieren die met een draadeind door de muur vastgezet waren op een L profiel van staal, alleen zo bleven ze goed hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:12
Wij hebben onze 40 jaar oude deuren vervangen door geïsoleerde stalen openslaande deuren. Leverancier was Different Doors. Kijk even op hun website voor wat mogelijkheden. Wij hebben als extra inbraak veilige ramen boven in de deuren laten zetten. Erg prettig om wat natuurlijk licht te hebben.

https://www.differentdoors.nl/openslaande-garagedeuren/

Wij hebben het samen met de buren gedaan, beide garages samen was 1 dag werk.

[ Voor 10% gewijzigd door WVL_KsZeN op 18-05-2021 20:22 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:01
Hier sectionaaldeur laten vervangen door openslaande deuren. 1:3 en 2:3 delen, het 2:3 deel zit vast met een verticaal slot. De 1:3 deur met een 3-punts slot. Totaal idd 2500 euro. Aannemer heeft ze zelf gemaakt, inclusief isolatie. Was goedkoper dan bestaande deuren kopen, en we hebben daardoor de 1:3 deur mooi breed kunnen maken zodat de fietskar er makkelijk uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 00:02
Wij hebben zulke deuren laten plaatsen door een lokaal bedrijf:
https://www.awgaragedeure...t-openslaande-garagedeur/

Waren ongeveer 2700 euro kwijt. Incl afvoer oude deuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Wij hadden ook zo'n oude garagedeur, die is vervangen voor openslaande houten deuren. Idd meer onderhoud maar wel een stuk mooier. Ik heb zelf niks met kunststof. De kosten waren 0 euro omdat mijn vader dacht dat z'n auto in z'n vooruit stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 16:14
stefanf20 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:09:
Wij hebben zulke deuren laten plaatsen door een lokaal bedrijf:
https://www.awgaragedeure...t-openslaande-garagedeur/

Waren ongeveer 2700 euro kwijt. Incl afvoer oude deuren.
Wij hebben ook een dergelijke deur laten plaatsen. Zijn toen erg netjes geholpen door dit bedrijf. Geen moment spijt.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-07 19:52
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:20:
Wij hebben onze 40 jaar oude deuren vervangen door geïsoleerde stalen openslaande deuren. Leverancier was Different Doors. Kijk even op hun website voor wat mogelijkheden. Wij hebben als extra inbraak veilige ramen boven in de deuren laten zetten. Erg prettig om wat natuurlijk licht te hebben.

https://www.differentdoors.nl/openslaande-garagedeuren/

Wij hebben het samen met de buren gedaan, beide garages samen was 1 dag werk.
Hier ook different doors, prima ervaring. Was volgens mij 3600 kwijt voor kunststof deuren, met isolatie natuurlijk. Dat is incl. Verwijderen en afvoeren van de oude deur.

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Martin Sturm schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:19:
De vraag is alleen kunnen we dan beter hout of een ander materiaal nemen en zijn er andere zaken waar we op moeten letten? Ik denk dat ik een lichte voorkeur voor iets anders dan hout heb, aangezien dat in onderhoud scheelt (maar ik denk wel duurder in aanschaf). Iets van een raam er in zou ook wel leuk zijn.
Het grootste nadeel van kunststof is dat je er amper onderhoud aan kunt doen.
Ook vind ik (persoonlijk) grote oppervlakken in kunststofdeuren iets minder mooi.

Staal & aluminium hebben als voordeel dat je iets dunner kunt werken.

Hout is allemaal maatwerk en elke timmerfabriek heeft zijn eigen 'specials', iets minder 13 in een dozijn. Bij kunststof heb je 3 soorten profielen waar heel NL mee werkt.

Let vooral goed op zaken als dorpels en aansluitingen op bestaande gevels. Een irritante richel of rand of lelijke strip kan het verschil maken. Dan is die paar honderd euro verschil misschien ineens het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:16
TheGhostInc schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:21:
[...]

Het grootste nadeel van kunststof is dat je er amper onderhoud aan kunt doen.
Ook vind ik (persoonlijk) grote oppervlakken in kunststofdeuren iets minder mooi.

Staal & aluminium hebben als voordeel dat je iets dunner kunt werken.

Hout is allemaal maatwerk en elke timmerfabriek heeft zijn eigen 'specials', iets minder 13 in een dozijn. Bij kunststof heb je 3 soorten profielen waar heel NL mee werkt.

Let vooral goed op zaken als dorpels en aansluitingen op bestaande gevels. Een irritante richel of rand of lelijke strip kan het verschil maken. Dan is die paar honderd euro verschil misschien ineens het waard.
We hebben nu inderdaad ook een soort drempel bij de loopdeur (inherent aan het feit dat hij in een garagedeur zit) en ik zou dat graag niet meer hebben.
Ik neig toch wel een klein beetje naar hout, omdat het ook wat meer in lijn is met de rest van het huis (alles is hout) en we overwegen om al het houtwerk van het huis (dat is best veel, aangezien onze halve gevel van hout is) ooit een andere kleur te geven (dat wordt met kunststof of zo wel lastig, met hout kan dat gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

Floor-is

5.2

Martin Sturm schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:47:
[...]

We hebben nu inderdaad ook een soort drempel bij de loopdeur (inherent aan het feit dat hij in een garagedeur zit) en ik zou dat graag niet meer hebben.
Ik neig toch wel een klein beetje naar hout, omdat het ook wat meer in lijn is met de rest van het huis (alles is hout) en we overwegen om al het houtwerk van het huis (dat is best veel, aangezien onze halve gevel van hout is) ooit een andere kleur te geven (dat wordt met kunststof of zo wel lastig, met hout kan dat gewoon)
Er zijn partijen die het onderste deel van de constructie uitvoeren in iets anders dan hout, of dit extra beschermen. Dat lijkt me minstens het overwegen waard. :)

Wij hebben een aantal dubbele openslaande deuren, bij geen van die deuren is dit gedaan en inmiddels moeten ze allemaal vervangen worden :(

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:38

Koekfabriek

King Billy on the wall

Thijskoman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:07:
Wij hadden ook zo'n oude garagedeur, die is vervangen voor openslaande houten deuren. Idd meer onderhoud maar wel een stuk mooier. Ik heb zelf niks met kunststof. De kosten waren 0 euro omdat mijn vader dacht dat z'n auto in z'n vooruit stond :+
Kan jouw vader ook een keer bij ons op bezoek komen? Wij willem op termijn ook (kosteloos) de deuren vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-07 14:21
Kijk eens naar Alutherm deuren, is hout(look) door de buitenlaag dus kan gewoon geschilderd worden, XPS schuim kern voor isolatie en 2 lagen aluminium erin tegen kromtrekken.
Heb laatst hetzelfde gedaan, oude kanteldeur eruit, kozijn geplaatst en deuren erin gehangen. De mijne zijn per stuk 117 breed en 220 hoog ongeveer, 53mm dik, maar toch vrij licht van gewicht. Zelf geen ramen erin maar is zeker mogelijk.
Dit is iets wat een lokale timmerman/timmerfabriek prima kan maken, zal zo rond de 3000 kosten denk ik zonder beslag e.d. Ik was rond de 1000 aan materiaal kwijt denk ik, en heel wat tijd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q59tXm742BYTTMaDMN1fDfHPNRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exwFden9NZVjpOQjRqu5li93.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUMuRHk9h-AIHhKX_8FAx4yFLSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojmjKFTQoIiMTLg9fFtlnY1n.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1