Dogecoin Wallet inactief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldgasV
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Een vraag vanuit een "leek". In 2018 Dogecoin aangekocht. Destijds met een Doughwallet aangekocht via Anycoindirect.
wat ik me herinner is data toen de applicatie (welke inmiddels uit de lucht is) ook erg slecht of zelfs niet opstartten.

Nu zo dat ik geen gegevens meer heb op mijn Wallet adres na. Nu zo dat doughwallet niet meer bestaat en dus niet meer te gebruiken is. Ik heb gekeken naar een recovery phrase alleen kom ik er daar ook niet uit.

Is er bijvoorbeeld een makkelijkere manier om de coins bijvoorbeeld over te boeken naar een andere Wallet? Zonder dat ik in mijn huidige Wallet (doughwallet)(waar ik niet in kan) hoef om deze over te boeken? Mits mensen andere ideeën hebben hoor ik dit graag uiteraard.

Iedere reactie is welkom natuurlijk.

Groet Ronald

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 135% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldgasV
Hasse,

Bedankt voor je terugkoppeling.

Private key ben ik nog naar op zoek. Was destijds wat naïef en gewoon een aankoop gedaan. Als ik deze niet meer terug vind kan ik het wel schudden als ik het goed begrijp? Of bestaat de mogelijkheid wel nog om zelf een private key aan te maken er daarna een WIF(?) kunt genereren zoals je omschrijft?

BIP39 / WIF & python allen onbekend voor mij helaas. Maar ga dit nog wel even onderzoeken. Dus voor nu geen idee hoe hier verder mee om te gaan.

Edit: thnx voor de tips!

Edit 2
Ontvangen: staat mijn aantal bij
Verzonden: staat 0 bij

Dus lijkt me dan dat deze nog in de Wallet zitten toch?

Had mijn vraag reeds uitgezet op een ander forum alleen heb ik daar geen enkele reactie ontvangen dus idd hiervoor een account aangemaakt ;-).

Nogmaals mijn dank voor je genomen moeite alvast. Groet Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldgasV
Hasse, nogmaals bedankt voor je reactie en duidelijke (simpele) uitleg.

Hier ga ik verder op borduren.

Mijn waardering is groot. Groet Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 155% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:13 ]

• b.sebregts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-04 08:55
Beste leden,

mijn probleem sluit zeer aan bij dit. Hopelijk doe ik er dan goed aan hier te reageren, anders zal ik alsnog een nieuw topic aanmaken.

Ik heb ook in 2018 dogecoins gekocht, toevallig ook bij Anycoindirect.
Via Dogechain heb ik mijn coins kunnen volgen.
02-01-2018 12600 gekocht bij anycoindirect
02-01-2018 5000 verstuurd naar Yobit om andere coins aan te kopen.
02-01-2018 nog 76000 in mijn dogecoincore wallet

Lang gewoon lekker laten staan, tenminste dat dacht ik. Een paar maandjes terug de wallet laten syncen en tot mijn schrik 0 coins??
Nu was ik zo handig om na de aankoop en installatie core wallet alles te back-uppen, tenminste ook dat dacht ik. Wist ik toen veel, Sukkel die ik ben, dat de dat bestanden niet in de installatiemap stonden, dus de roaming map geen backup van. Nou ja dan denk ik, ik zet in windows de oudere versie van het dat bestand terug, maar ook dat helaas.

Maar nu kom ik bijna toe aan mijn specifieke vraag. Via oa dogechain zie ik de 76000 coins staan in een adres met de melding "not yet redeemed" sinds 02-01-2018. Na een wallet dump in corewallet, kom ik dat adres niet tegen en ook mijn oorspronkelijke aankoop adres niet :'( :'( :'(
Ik dacht dan ga ik gewoon in corewallet dat adres invoeren, maar helaas, daarvoor mis ik dan de juiste kennis.

De vraag, is er een manier om de coins toch bij me terug te krijgen aan de hand van het door mij getraceerde adres?? Is er een manier om via het debug console een commando in te voeren waarmee ik het betreffende adres terug kan zetten in mijn corewallet?

Ik hoop ten zeerste op de gouden tip!
Pagina: 1