Ik heb ooit voor een school project een chrome extensie gemaakt. Toen het klaar was voelde ik me zo cool dat ik besloot hem in de chrome store te zetten, ondanks dat er zeker nog wat rare bugs in zitten. Ik was dit compleet vergeten tot ik in eens 3 mails kreeg van mensen die de extensie(vooral de gebruikers) willen kopen. De extensie heeft wekelijks 5286 gebruikers en 10 positieve beoordelingen. De extensie is een verbetering van de bit.ly chrome extensie.
Er wordt tussen de 700 en 900 euro geboden. Voor mij als student is dat een hele hoop geld voor iets waar ik al 3 jaar niks meer mee heb gedaan. Ook bestaat de hele extensie uit minder dan 150 regels code.
Mijn vraagen:
Is dit een hele harde scam of willen dit soort mensen het echt kopen?
Zijn er andere mensen die dit soort emails hebben gehad?
En wat zou een bedrijf hier mee willen doen om geld te gaan verdienen en als dat semi legaal is ben ik daar dan voor verantwoordelijk.
Is de prijs redelijk of kan ik hier meer uit slepen?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heel erg weinig de domein namen waarvan de emails verstuurt zijn hebben geen website. Maar zijn wel op een bestaand bedrijf gereserveerd.
Dit is een van de email die ik heb gekregen:
Er wordt tussen de 700 en 900 euro geboden. Voor mij als student is dat een hele hoop geld voor iets waar ik al 3 jaar niks meer mee heb gedaan. Ook bestaat de hele extensie uit minder dan 150 regels code.
Mijn vraagen:
Is dit een hele harde scam of willen dit soort mensen het echt kopen?
Zijn er andere mensen die dit soort emails hebben gehad?
En wat zou een bedrijf hier mee willen doen om geld te gaan verdienen en als dat semi legaal is ben ik daar dan voor verantwoordelijk.
Is de prijs redelijk of kan ik hier meer uit slepen?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heel erg weinig de domein namen waarvan de emails verstuurt zijn hebben geen website. Maar zijn wel op een bestaand bedrijf gereserveerd.
Dit is een van de email die ik heb gekregen:
Hello,
My name is Maria and I am reaching to you in regards to your extension that I found on the chrome store.
Currently we are looking to purchase your extension if you were to consider selling it, we can give you a good and honest evaluation at the market price.
If this is something you would be interested in, I would be glad to schedule a call to discuss the details with you.
Also if you are not looking to sell your extension alternatively we can discuss monetization opportunities and increase your earnings.
I look forward to hearing from you soon.
Kind Regards
Maria Beaufort