Iemand wil mijn chrome extensie kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 10:14
Ik heb ooit voor een school project een chrome extensie gemaakt. Toen het klaar was voelde ik me zo cool dat ik besloot hem in de chrome store te zetten, ondanks dat er zeker nog wat rare bugs in zitten. Ik was dit compleet vergeten tot ik in eens 3 mails kreeg van mensen die de extensie(vooral de gebruikers) willen kopen. De extensie heeft wekelijks 5286 gebruikers en 10 positieve beoordelingen. De extensie is een verbetering van de bit.ly chrome extensie.

Er wordt tussen de 700 en 900 euro geboden. Voor mij als student is dat een hele hoop geld voor iets waar ik al 3 jaar niks meer mee heb gedaan. Ook bestaat de hele extensie uit minder dan 150 regels code.

Mijn vraagen:
Is dit een hele harde scam of willen dit soort mensen het echt kopen?
Zijn er andere mensen die dit soort emails hebben gehad?
En wat zou een bedrijf hier mee willen doen om geld te gaan verdienen en als dat semi legaal is ben ik daar dan voor verantwoordelijk.
Is de prijs redelijk of kan ik hier meer uit slepen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heel erg weinig de domein namen waarvan de emails verstuurt zijn hebben geen website. Maar zijn wel op een bestaand bedrijf gereserveerd.

Dit is een van de email die ik heb gekregen:
Hello,

My name is Maria and I am reaching to you in regards to your extension that I found on the chrome store.

Currently we are looking to purchase your extension if you were to consider selling it, we can give you a good and honest evaluation at the market price.

If this is something you would be interested in, I would be glad to schedule a call to discuss the details with you.

Also if you are not looking to sell your extension alternatively we can discuss monetization opportunities and increase your earnings.

I look forward to hearing from you soon.

Kind Regards

Maria Beaufort

Alle reacties

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kopen hem van je, proppen er analytics en/of malware in, en zetten hem dan terug in de app store. Met een beetje geluk fixen ze 1 of 2 bugs.

Aangezien jouw naam er onder staat, zou ik het om die reden al laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
De extensies in de chrome store moeten door een approval process dus dat zou niet moeten lukken toch?
En ze willen dat ik na betaling de app aan een ander account koppel(dan kan via het dashboard)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:41

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:39:
Ze kopen hem van je, proppen er analytics en/of malware in, en zetten hem dan terug in de app store. Met een beetje geluk fixen ze 1 of 2 bugs.
Precies dit. Lees bijvoorbeeld dit verhaal: I Sold a Chrome Extension but it was a bad decision

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21

Reptile209

- gers -

Matthijz98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:38:

[...]
Currently we are looking to purchase your extension if you were to consider selling it, we can give you a good and honest evaluation at the market price.
Klinkt als een lekker generiek schot hagel dat ze mass-mailen. Niet eens de naam van je extensie er bij noemen (misschien heb je er wel 100), geen concreet openingsbod. Dit één grote bos rode vlaggen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile209 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Klinkt als een lekker generiek schot hagel dat ze mass-mailen. Niet eens de naam van je extensie er bij noemen (misschien heb je er wel 100), geen concreet openingsbod. Dit één grote bos rode vlaggen.
Oh goeie kijk in de headers of er Sendgrid of Mailgun tussen staat dan weet je het al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Matthijz98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:38:
Er wordt tussen de 700 en 900 euro geboden. Voor mij als student is dat een hele hoop geld voor iets waar ik al 3 jaar niks meer mee heb gedaan. Ook bestaat de hele extensie uit minder dan 150 regels code.
With all due respect, maar daar heb je de grootste rode vlag al. Voor een extensie met die functionaliteit gaat niemand bij z'n gezond verstand 700-900 bieden. Dit is in een middag in elkaar te draaien door zo'n beetje elke devver. Laat 't een héle dure zijn, dan nog ben je voor de helft klaar.

Ik zou dus, for shits and giggles, gewoon eens reageren en zeggen dat je akkoord bent met €900. Kijk uit met hoe ze je willen betalen en ga al helemaal niets aan hun betalen, maar tegen de tijd dat jij €900 op je rekening hebt staan, mogen ze 't hebben, toch? Gaan ze er oneerbare dingen mee doen dan is dat nog altijd hun "fout". Maar, geloof me, zo ver komt 't nooit.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 18-05-2021 12:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou daar wel mee oppassen @RobIII, je zal zien dat ze je dubbel naaien met een check die bouncet ofzo. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:55:
Ik zou daar wel mee oppassen @RobIII, je zal zien dat ze je dubbel naaien met een check die bouncet ofzo. :D
Dat zeg ik toch? Kijk wel uit. Maar, again, zover komt 't nooit.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:21

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Is een scam, ik krijg deze mail een paar keer per maand. Soms in de vorm van overnemen van de extensie, of toevoegen van ongetwijfeld spam-meuk.

Zou het vooral negeren.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matthijz98
Bedankt voor alle reacties ik ga het inderdaad maar gewoon negeren.
En misschien maar eens een keer alle bugs fixen zodat mensen er ook echt iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
RobIII schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:52:
[...]

With all due respect, maar daar heb je de grootste rode vlag al. Voor een extensie met die functionaliteit gaat niemand bij z'n gezond verstand 700-900 bieden. Dit is in een middag in elkaar te draaien door zo'n beetje elke devver. Laat 't een héle dure zijn, dan nog ben je voor de helft klaar.
Ik ga er van uit dan mensen geïnteresseerd zijn omdat er al veel gebruikers zijn niet omdat mijn programeer skills 3 jaar geleden zo goed waren.
RobIII schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:52:
[...]
Ik zou dus, for shits and giggles, gewoon eens reageren en zeggen dat je akkoord bent met €900. Kijk uit met hoe ze je willen betalen en ga al helemaal niets aan hun betalen, maar tegen de tijd dat jij €900 op je rekening hebt staan, mogen ze 't hebben, toch? Gaan ze er oneerbare dingen mee doen dan is dat nog altijd hun "fout". Maar, geloof me, zo ver komt 't nooit.
Maar als je weet dat ze er iets verkeerds mee gaan doen is dat toch geld verdienen aan verboden activiteiten dat is ook gewoon verboden toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:19
Als je eeuwige roem zoekt zou je de extensie open source kunnen maken :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Matthijz98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:04:
Ik ga er van uit dan mensen geïnteresseerd zijn omdat er al veel gebruikers zijn niet omdat mijn programeer skills 3 jaar geleden zo goed waren.
With all due respect, alweer, maar 5K gebruikers is niets. Daar heeft niemand €900 voor over (althans: niet dit soort gebruikers - dat een KPN een verlies pakt op een klant om die bij Ziggo weg te halen is natuurlijk andere koek).
Matthijz98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:04:
Maar als je weet dat ze er iets verkeerds mee gaan doen is dat toch geld verdienen aan verboden activiteiten dat is ook gewoon verboden toch?
Je wéét toch niet dat ze iets verkeerds ermee gaan doen? Je vermoedt het, maar dan nog: als zij het kopen is 't hun ding en veel plezier ermee. Dat 't een naaistreek is naar je 'klanten' is vers twee - en, honestly, ik zou 't nooit zover laten komen - maar, nogmaals: zo ver gaat het nooit komen want die €900 gaan ze je never-nooit overmaken (en als ze het doen, op een schimmige manier (Western Union ofzo) met idd een cheque die bounced ofzo).

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 18-05-2021 13:08 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
Ramon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:05:
Dan moet ik wel eerst even de code iets mooier maken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ramon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:05:
Is die dat in principe niet al? Qua licentie misschien niet, maar je kan een Chrome-extensie gewoon uitpakken, het is allemaal JavaScript. Tenzij TS bewust moeite heeft gedaan om het moeilijker te maken is dus gewoon de hele broncode beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dit is gewoon een manier om Cryptominers in je extensie te gaan fietsen. Dat is hoe ze eraan gaan verdienen. Je weet dus zeker dat je gebruikers malware op hun systeem gaan krijgen.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
RobIII schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:07:
Je wéét toch niet dat ze iets verkeerds ermee gaan doen?
Nou dit is gewoon vrijwel zeker hoor. Het is de laatste tijd heel hip om cryptominers in bestaande extensies te stoppen. En het is hier ook gewoon de enige logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hydra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:54:
Dit is gewoon een manier om Cryptominers in je extensie te gaan fietsen. Dat is hoe ze eraan gaan verdienen. Je weet dus zeker dat je gebruikers malware op hun systeem gaan krijgen.
Alsof 5K gebruikers ooit €900 gaan opleveren :P

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet zo naief, 5k gebruikers zijn veel meer waard. Je kan minen én data vergaren én wachtwoorden én mitm én misschien een opstapje maken naar een geslaagde ransomware.

Maar welke aanvalsvector je ook ziet of realistisch vind: Het zijn er legio.

{signature}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat je de plank mis slaat @RobIII. Voor 900 euro heb je niet op korte termijn een extensie ontwikkeld én 5000 gebruikers. 20 cent per gebruiker is niet veel; zeker niet als je bedenkt dat Chrome extension automatisch updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 20:36
Hij houdt een paar ruggen over aan een paar uur werk, en de extensie is gewoon uit de store gehaald. Klinkt niet alsof hij erg veel nadeel ervaart van z'n "bad decision".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
zzattack schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:39:
Hij houdt een paar ruggen over aan een paar uur werk, en de extensie is gewoon uit de store gehaald. Klinkt niet alsof hij erg veel nadeel ervaart van z'n "bad decision".
Nou sorry hoor maar er is wel wat meer in de wereld dan puur geld. Ik zou het ronduit kut vinden als een programma van mij gebruikt wordt om malware te installeren bij mijn 'klanten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 20:36
Ja, de extensiemaker lijkt extreem bedroefd en steekt z'n hand diep in eigen boezem.
Die halve zin met "am sorry" geeft wel aan hoe lang hij er van wakker heeft gelegen. Gelukkig is z'n pijn wat verzacht door de globale coverage in allerlei mainstream media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
Ook wel raar dat dit soort dingen door het approval process van de store komen. Ik ben bezig met een andere Chrome extensie en die is al 4 keer afgekeurd omdat ze vonden dat ik te veel info van gebruikers verzamelde of dingen niet veilig genoeg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
RobIII schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:07:
Je wéét toch niet dat ze iets verkeerds ermee gaan doen? Je vermoedt het, maar dan nog: als zij het kopen is 't hun ding en veel plezier ermee. Dat 't een naaistreek is naar je 'klanten' is vers twee - en, honestly, ik zou 't nooit zover laten komen - maar, nogmaals: zo ver gaat het nooit komen want die €900 gaan ze je never-nooit overmaken (en als ze het doen, op een schimmige manier (Western Union ofzo) met idd een cheque die bounced ofzo).
Dit is hoe ze het willen doen:
So there are two ways how we can make this work.

Purchase process:

1) Sale agreement is signed.
2) We pay by PayPal half the purchase amount $350, then once the extension is transferred to us, we pay the remainder of $350.
3) After we have paid deposit of $450 you transfer ownership of the app to us.
4) Then we pay the final payment of $450 using PayPal

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Er zijn al heel wat rode vlaggen aangewezen, plus de algemeen bekende “if it’s too good to be true...” voor een extensie waar je al een internet-eeuwigheid niets aan promoot hebt.

Er valt weinig aan toe te voegen. Als je nog meer rode vlaggen verzamelt, komt er denk ik een extra persconferentie waarin Mark Rutte iedereen verzoekt om niet meer vlaggen te hamsteren.

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Matthijz98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:30:
Ook wel raar dat dit soort dingen door het approval process van de store komen. Ik ben bezig met een andere Chrome extensie en die is al 4 keer afgekeurd omdat ze vonden dat ik te veel info van gebruikers verzamelde of dingen niet veilig genoeg waren.
Dat komt omdat jij niet enorm veel energie steekt in het obfuscaten van wat je echt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Dat is de cynische versie en ik kan daar in mee gaan. :D

De meer neutraal verwoorde stelling is dat de review processen bij de diverse stores ‘niet geheel perfect’ zijn. Wat volkomen logisch is, als het mensenwerk is zit je op dezelfde orde van grootte qua inspanning als de auteurs (onmogelijk) én zit je nog met de subjectieve verschillen. En voor algoritmes: ook als je slechts 0.1% onterecht doorlaat of afkeurt heb je het over significante cijfers gegeven het totale volume.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 12:21

Reptile209

- gers -

Matthijz98 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:33:
[...]

Dit is hoe ze het willen doen:

[...]
Volgens mij zijn er ook via PayPal genoeg mogelijkheden om een betaling alsnog te betwisten of kwijt te raken: gehackt account, credit card issues aan de kant van de betaler, enz. Dan wordt de betaling netjes teruggedraaid na overdracht van de extensie en sta jij met lege handen.
So there are two ways how we can make this work.

Purchase process:

1) Sale agreement is signed.
2) We pay by PayPal half the purchase amount $350, then once the extension is transferred to us, we pay the remainder of $350.
3) After we have paid deposit of $450 you transfer ownership of the app to us.
4) Then we pay the final payment of $450 using PayPal
Ik zie hier maar één 'way', want stap 2 is precies gelijk aan stap 3/4. Alleen de bedragen zijn anders, dus ik zou voor stap 3/4 gaan als je het toch wil doorzetten. :D

Maar serieus: Laat ze een overschrijving via de bank doen, dan heb je een hoop meer zekerheid. Of nog beter: een fysieke bijeenkomst waar je de boel regelt, boter bij de vis (cash). Of nóg beter: koop op eigen kosten een biertje en laat dit lekker lopen. O-)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Relevant: https://github.com/extesy/hoverzoom/discussions/670. Daar staat bij "4/30/2021, 5/10/2021" letterlijk je mail :X

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 07-06-2021 17:46 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1