Muizen en oppervlaktes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-05 03:55
Ik had een logitech M90 muis die het helaas niet meer doet. Nu heb logitech m705 gekocht want die is draadloos en dan heb ik geen kabelbreuk meer. En ik had gelezen dat een lasermuis op meer oppervlaktes zou werken. Helaas werkt de muis toch niet zo goed als verwacht. Ik gebruik me laptop meestal op bed maar de muis reageert niet tot nauwelijks op mijn deken of matras.

Nu om nog een miskoop te voorkomen heb ik eigenlijk een paar vragen. Zijn alle optische sensoren hetzelfde? Met andere woorden als ik een andere optische muis koop zal die dan gewoon op alle oppervlaktes werken die me overleden m90 ook op werkte? Of zit hier ook verschillen in en is dit gewoon gokken welke wel en niet werken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:48
je hebt ook nog laser, en er zit een groot verschil in. het is inderdaad een gok, behalve als je gebruikerservaringen (reviews) gaat opzoeken voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Is een trackball geen betere optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Lasers zijn vooral beter dan optische voor gladdere oppervlakken. Ik kan me voorstellen dat ze daar voor geoptimaliseerd zijn en misschien meer moeite hebben met oneven oppervlakken. Ik denk dat voor deze use case het een kwestie is van proberen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 13:07
Is een muismatje van drie euro dan niet een eenvoudigere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-05 03:55
Bedankt voor de snelle reacties.

@99ruud99
Ik had al een M705 gekocht wat een laser is. Helaas werkt dit niet dus op die oppervlaktes. Vandaar dat ik nu de vragen over de optische sensoren vroeg. En reviews zullen zeer waarschijnlijk niets vertellen over matras en deken. Dat ligt natuurlijk ook aan de stof, kleuren en hardheid van de matriaal.

@418O2
Ik heb eerlijk gezegd nooit met een trackball gewerkt dus ik weet niet of ik hier überhaupt mee overweg zou kunnen gaan. Maar ook als ik even met me duim zulke bewegingen maakt voelt het alsof me duim snel last van vermoeidheid of spieren krijgt. Misschien is het even wennen of dat ik nu me duim in de lucht beweegt maar het voelt alsof ik snel last van mijn duim zou krijgen. Dus het lijkt me geen goede optie.

@Johnny
Bedankt voor de informatie. Dat van de gelijke oppervlakte wist ik niet. Ik zat al een beetje te twijfelen of het nou gewoon aan de muis lag. Nu dan hoef ik dus nu echt niet meer te kijken naar lasermuis.

@thomas_n
Ik ben bang dat een muismat snel gaat vervormen aangezien de oppervlaktes natuurlijk niet heel hard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Kun je niet gewoon een boekje, tijdschrift, ect. er onder leggen voor in bed.

Daar werkt hij M705 gewoon op is mijn ervaring.

Gabriël AM5

Pagina: 1