Ik ben op zoek naar 4 kanaalsversterker voor voorkamer audio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopold88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 15:02
Hi,
Ik heb op de begane grond een achterkamer waar televisie en 5+1 staan opgesteld in de voorkamer heb ik in het plafond 4 stuks KEF speakers laten opnemen.

De KEF speakers zitten aangesloten in serie op de uitgang van de zone twee van m’n versterker. Deze is onversterkt en werkt pas als ik de versterker aangeef dat zone 2 mee mag doen. Dat gaat ten koste van de 5.1 opstelling daar doen dan enkel de 3 voor-speakers en Sub nog mee.

Ik wil een 4 kanaalsversterker aansluiten op de 4 KEF speakers in de voorkamer. Deze dan koppelen op de uitgang van de hoofdversterker. Zo behoud ik mijn 5.1 opstelling in de achterkamer en kan ik onafhankelijk de voorkamer van muziek voorzien.

Nu heb ik diverse versterkers gevonden die mijn budget overstijgen. De versterker wordt als tussenversterker gebruikt dus instellingen en volume regel ik via chromecast audio, aan uit via slimme stekker. Bij voorkeur wordt de versterker weggewerkt in een loze ruimte.
Ik ben dus op zoek naar een simpele versterker met: 1 input, 1 output, 4 versterkte kanalen. Prijsrange 150€ - 350€

Tips en aanbevelingen zijn welkom

Opstelling is als volgt:

Achterkamer
Televisie:
Samsung QLED QE65Q95T (met one connectbox)
Versterker:
Onkyo TX SR606
SubWoofer:
KEF 2500PSW
Speakers:
3 stuks KEF Ci200.3QS
2 stuks KEF Ci200.3QR

Voorkamer
Speakers:
4 stuks KEF Ci200.3QR

Beste antwoord (via leopold88 op 22-10-2021 14:54)

Verwijderd

https://www.thomann.de/nl...st=4&feature-51585-last=8

Dit is zo ongeveer het enige wat je nieuwe in die prijsklasse kan krijgen. De fan kan mogelijk wel wat geluid maken, maar je kan 'm vast zo wegwerken dat je het niet hoort.

Anders kan je tweedehands op zoek naar een surround eindversterker, die hebben meestal 5 kanalen. Qua prijs zijn die meestal wel wat duurder en qua formaat ook zeker groter.

edit: oh je zoekt iets met 1 input....dan zal je met een splitter aan de gang moeten.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 10:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:23
Ik weet niet hoe hard je wil spelen, maar als het voor een achtergrondmuziekje is zou je kunnen overwegen om 2 speakers op 1 kanaal aan te sluiten.

Veel stereoversterkers hebben een A + B optie, het is 1 kanaal, maar er kan gekozen worden tussen A, B of allebei.

Anders kom je bij duurdere modellen uit.

Ik weet niet of tweedehands een optie is, maar ik kwam dit nog wel tegen.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zo ongeveer het enige wat je nieuwe in die prijsklasse kan krijgen. De fan kan mogelijk wel wat geluid maken, maar je kan 'm vast zo wegwerken dat je het niet hoort.

Anders kan je tweedehands op zoek naar een surround eindversterker, die hebben meestal 5 kanalen. Qua prijs zijn die meestal wel wat duurder en qua formaat ook zeker groter.

edit: oh je zoekt iets met 1 input....dan zal je met een splitter aan de gang moeten.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe klinkt twee simpele T ampjes icm een splitter, en dan ipv KaKu gebruik maken van een master/slave stekkerdoos?
Daar is volgens mij aanbod zat in, moet makkelijk binnen budget kunnen.
Losse amp met A+B kan, maar dan zit je met geintegreerde versterkerd te kijken en jij wilt eigenlijk gewoon een eindversterker.

Ik zit zelfs te denken of je hier niet aan een autoversterker moet denken. Je wilt nameijk geen aparte volumeregeling op die amp(s) als ik dat zo hoor.
Having said that: waarom niet eigenlijk? Losse versterker voor de voorkamer, en daar een los streaming device aan. Kun je kiezen. Of moet het juist gelijktijdig cq multiroom zijn?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopold88
Hi,

Alvast bedankt voor de overwegingen en ben al aan het opvragen welke T-amp beste zou voldoen.
Ziet eruit als een mooi compact concept.

Wil inderdaad achter en voor gelijktijdig van muziek kunnen bedienen (als er echt feest is zeg maar).
Als we dan voor aan de eetkamer tafel een wijntje drinken moet er achter gewoon een knallende film kunnen spelen. Zal wel even overleggen worden met de kids wat luider mag klinken, maar is van latere zorg.

Ik ga in ieder geval eens verder duiken in die T-amps....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopold88
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:20:

Die link van jou bracht mij richting de T.Amp nadat ik even met die jongens aan de chat ben geraakt kwamen ze met een mooie set-up hoe eea aan te sluiten en zo de muziek over de 4 boxen separaat te regelen. Uiteindelijk gekomen op een T.Amp E4-130 daar de 4 kanalen gebruikt voor de 4 plafond inbouw speakers. Weer een ervaring rijker had nog niet eerder met Neutrik NL2 FX stekkers gewerkt maar gelukt. Vervolgens een pro snake adapter cable XLR - mini jack naar de audio chromecast. Zojuist het geluid getest en dat kan luid zeg maar. Ik heb de T.Amp in een kast weggewerkt en bedien volume met de chromecast audio.

Hartelijk dank voor je advies..... was ikzelf zomaar niet op gekomen. _/-\o_
Pagina: 1