Mag ik mijn 7K aan karma terug?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
Beste Admin!

Ik ervaar al enige tijd schommelingen in mijn karma.
Vaak liggen deze rond het grensgebied waardoor het schommelt.
Echter toen ik vanochtend mijn profielpagina opende kwam ik erachter dat er gewoon 7K aan karma is verdwenen. Hoe kan dit? En wanneer mag ik deze terug verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is een correctie op de karmaberekening geweest, hier kun je er meer over lezen: plan: Wijzigingen karmasysteem - Development-iteratie #207

De karma krijg je terug door actief te zijn op Tweakers en dingen te doen die karma opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
Ja mijn excuses een herberekening is oke maar 7K gaat echt te ver.
Ik heb in het verleden al prestaties geleverd om die 7K te verdienen. Ik wil deze dan ook graag terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat gaat dus niet.

Welke prestaties bedoel je trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lcanrinus
Ik heb meerdere beoordelingen vraag en aanbod
Daarvoor heb ik service verleend.
Ik heb hulp geboden op het forum.
Ik heb reacties gegeven op artikelen.
Ik zit al oo Tweakers.net sinds 2015 maar het wordt steeds minder leuk.
Dit is niet de eerste keer dat het karma systeem wordt heringericht ten kosten van. Enkele tijd terug is dat ook al geweest.
Ik heb gewerkt voor deze karmastatus en wil daarom ook graag mijn verdiende karma terug!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
Het kan toch niet zo zijn dat na het openen van mijn ogen in een keer de helft van mijn resultaat kwijt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-07 11:21
Van 17k naar 10k is wel aanzienlijk. Ik vermoed dat je advertentie karma een behoorlijke klap heeft gekregen.

Edit:
Dat lijkt ook zo te zijn als je de link hierboven volgt. Onder het mom van een stukje "eigenbelang" voor de adverteerder zijn de karma punten hiervoor afgewaardeerd.

[ Voor 44% gewijzigd door technorabilia op 18-05-2021 09:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
Nou sorry maar ik vindt het alles behalve aanzienlijk. Het is bijna de helft!
En dat wordt mij afgenomen zonder dat er aanleiding toe is geweest. Gewoon een "herberekening".
Dan kan ik toch net zo goed er niet aan mee doen.
Er komt een signaal vanaf dat de beoordelingen gewoon naar keuze van admins worden bepaald in plaats van oprechte ervaringen of prestaties!

Ik wil u daarom verzoeken vandaag nog de 7K aan karma naar eer en geweten te herstellen. Anders ga ik naar de geschillencommissie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb even naar je account gekeken, en ik denk dat je die 7k voornamelijk kwijt bent door V&A. Dat was nogal overgewaardeerd, zoals ook in het .plan staat, aangezien V&A vooral eigenbelang is en onevenredig veel karma opleverde.

En om even heel eerlijk te zijn, je reacties op de FP zijn geen enkele keer boven de +1 uitgekomen, met een groot aantal op 0 en -1, en op het forum heb je dit jaar en het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar zelf om hulp gevraagd. Dus ik denk dat de toon die je hier aanslaat, niet helemaal terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
Oke deze verschuiving hier op Tweakers maakt het echt aanzienlijk minder.
-Vraag en aanbod wordt geregeerd door veelal Handelaren
En ook niet de handelaren met de Kennis. Ik heb zojuist even gekeken maar de Karma van Tweakpro is aanzienlijk minder terwijl de karma van Acid Vendetta welke veelal spullen verkoopt zonder reparatie diagnose of etcetera verleend te hebben is hetzelfde gebleven
- Nieuwsartikelen hebben weinig tot geen relevantie en zijn vaak of veels te vroeg waardoor er inhoud ontbreekt om het überhaupt als een artikel te kunnen beschouwen of veel te laat waardoor het klinkt alsof abba pas net uit elkaar is.
- Als je iets gedaan wilt hebben of gewoon voor elkaar wilt krijgen waar je recht toe hebt dien je een abonnement aan te schaffen

En dan wordt er ook nog plotst(in een wisseling van de dag) gekozen om beoordelingen niet in acht te nemen voor de karma?
Ik ben 5 jaar bezig geweest om op die 17k te komen. En ik wil het terug!
Als het voor u zo makkelijk is dit te stelen van mij? Dan zou u dit toch ook makkelijk kunnen herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik wil ook extra karma want ik ben altijd kei-sympathiek in het Tesla topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
Inzake het feit dat het door vraag en aanbod zou zijn:
Als het beleid benoemt dat beoordelingen in eigen belang zou zijn dan klopt het beleid niet.
Beoordelingen zijn er toch juist om onderscheidt te maken tussen en een duidelijk beeld aan te geven.
In mijn eigen belang zou het zijn om elke week een nieuw account aan te maken met alleen maar slechte reviews en niks geven om wat ik daadwerkelijk wil verkopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Vind je nu zelf niet dat je wat teveel waarde hecht aan karma? Ok, er is de karmastore, maar de hoeveelheid karma die daar nodig (als je al uberhaupt interesse hebt in deze features) lijkt me ook niets iets waar je in jouw geval van wakker zou moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
Voor elke tweaker:
Alles wat vandaag op mijn vraag en aanbod staat is te koop voor 70% van de vraagprijs mits je 3 beoordelingen achter laat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 13:19
Met dit soort topics zal je karma alleen maar omlaag gaan. Het is de keuze aan tweakers.net om dat te doen. En wat @RoD aangeeft is V&A inderdaad eigen belang. Wees blij dat dit al een 'gratis' service voor jou is om je spullen te kopen en verkopen.
Waarom wil je perse je karma terug, met andere woorden wat schiet jij daarmee op? Komt haast over alsof je iets te compenseren hebt, aangezien je er zo druk om maakt.

Als je graag 7K er bij wil, draag dan actief bij. Dan komt het vanzelf wel weer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lcanrinus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:57:
Voor elke tweaker:
Alles wat vandaag op mijn vraag en aanbod staat is te koop voor 70% van de vraagprijs mits je 3 beoordelingen achter laat!
Goed, als we zo bezig gaan, dan gaat dit topic nu op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.