Opgelost
[ Voor 98% gewijzigd door Peterdb96 op 03-06-2021 11:38 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Peterdb96 op 03-06-2021 11:38 ]
Brutalen hebben de halve wereld.Peterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
Ik heb onlangs zelf ontslag genomen bij werkgever A met reden dat ik meer uitdaging en afwisseling in mijn job zocht ( deze vonden het zeer spijtig omdat ik een goede werknemer was ). Uiteindelijk begonnen bij werkgever B waar ik niet langer dan 1 maand gewerkt heb omdat het teveel met de vingers draaien was / weinig werk. Nu ondertussen bij werkgever C ( waar ik ook nog niet langer dan een maand werk ) ondervonden dat het weer hetzelfde verhaal is als bij werkgever B.
Nu zit ik sterk te twijfelen om terug te gaan naar mijn oude job.
Ik heb altijd graag gewerkt bij werkgever A en heb er ondertussen spijt van dat ik er zo snel vertrokken ben. Aangezien ik daar op goede voet vertrokken ben, zou het slim zijn contact op te nemen en mijn oude job terug te vragen?
Of hij realiseert zich nu dat hij eigenlijk niets te klagen hadwErudite schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:23:
Als ze tevreden met je waren, kan je het altijd proberen toch? Maar het ding is: je gaat bij werkgever A niet de uitdaging krijgen die je uiteindelijk zocht
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Het is eerder dit! Ik had eigenlijk niet te klagen met mij vorige job en wist niet hoe goed ik het daar had tot ik in andere bedrijven terecht kwam.418O2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:24:
[...]
Of hij realiseert zich nu dat hij eigenlijk niets te klagen had
Ik ben ooit binnen 2 weken gestopt omdat het het saaiste was wat ik ooit gedaan had._Piwi_ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:35:
Knap dat je na één maand al weet dat het niks voor je is...? Lijkt dat het overhaast beslissingen nemen nog niet is gestoptPas op de plaats en even nadenken over je opties en e.e.a. de tijd geven.
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
5 jaarnjitter schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:34:
Hoe lang heb je bij bedrijf A gewerkt?
Ja je weet wat je krijgt bij die werkgever, als je nu denkt dat het wel ineens genoeg afwisseling en uitdaging is waarvoor je in eerste instantie weg bent gedaan dan zou ik ze bellen en vragen of ze je terug willen, misschien hebben ze de vacature al ingevuld en hebben ze helemaal geen plek meer.
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Misschien voordat je deze stap maakt dan toch eens proberen te identificeren wat er fout was bij werkgever A, werkgever B, en werkgever C. Het zou niet mooi op je CV staan als je dadelijk na een maand alweer bij werkgever A vertrekt (dus 3x een maand achter elkaar).Peterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:30:
[...]
Het is eerder dit! Ik had eigenlijk niet te klagen met mij vorige job en wist niet hoe goed ik het daar had tot ik in andere bedrijven terecht kwam.
Verwijderd
In mijn ervaring moet je uitdaging zoeken in je werk en wordt het je niet aangereikt. Om dan twee keer na één maand de handdoek in de ring te gooien vind ik eerlijk gezegd heel vroeg. Natuurlijk komt het voor dat je aan een plafond zit dat elders niet bestaat, maar daar ben je in een maand niet achter.Peterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
Ik heb onlangs zelf ontslag genomen bij werkgever A met reden dat ik meer uitdaging en afwisseling in mijn job zocht ( deze vonden het zeer spijtig omdat ik een goede werknemer was ). Uiteindelijk begonnen bij werkgever B waar ik niet langer dan 1 maand gewerkt heb omdat het teveel met de vingers draaien was / weinig werk. Nu ondertussen bij werkgever C ( waar ik ook nog niet langer dan een maand werk ) ondervonden dat het weer hetzelfde verhaal is als bij werkgever B.
Ik heb altijd graag gewerkt bij werkgever A en heb er ondertussen spijt van dat ik er zo snel vertrokken ben. Aangezien ik daar op goede voet vertrokken ben, zou het slim zijn contact op te nemen en mijn oude job terug te vragen?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dat is vaak inherent aan de inwerkperiode. Wordt je wel (goed) ingewerkt. Ze hebben je aangenomen voor een rede. Ga opzoek naar de mensen die 't minste tijd voor je hebben. Deze hebben 't meeste werk en dragen na wat aandringen graag dingen aan je over.Peterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
...omdat het teveel met de vingers draaien was / weinig werk....
...waar ik ook nog niet langer dan een maand werk...
[ Voor 6% gewijzigd door PROnline op 18-05-2021 10:15 ]
Ik heb het zelf wel gedaan (zelfde situatie eigenlijk, verveling bij nieuwe werkgever) en teruggaan is op zich prima bevallen. Irritaties blijven toch bij elk bedrijf en als je het besef hebt dat je eigenlijk prima zat, waarom niet? En ik hield er nog een mooie salaris groei aan over. Bevalt het toch niet, kan je altijd weer gaanPeterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 18-05-2021 10:23 ]
Default blanke hetero
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Waarom niet kun je jezelf ook afvragen. Indien de functie nog beschikbaar is..Peterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 3% gewijzigd door The_Admin op 18-05-2021 10:36 ]
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Ik zou juist niet heel happig zijn om iemand aan te nemen die de afgelopen 4 maanden bij 3 werkgevers is vertrokken.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:55:
Ik zou dit juist als een springplank zien om weer elders te gaan kijken.
Weg op goede voet of niet, ik zou er niet heel happig op zijn om je na een maand weer terug te nemen eigenlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 11:54 ]
Verwijderd
Ik lees ook nu pas dat TS dit geintje twee keer heeft geflikt, jeetje zeg. Ik dacht A > B > A. Ergens kan ik daar nog mee leven, maar als je het zo snel opgeeft is dat een inzicht in een karaktertrek dat ik daarvoor niet had, dus dan laat ik iemand liever wegblijven.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Ik zou juist niet heel happig zijn om iemand aan te nemen die de afgelopen 4 maanden bij 3 werkgevers is vertrokken.
Ik kan me goed voorstellen dat WG a je een lager loonbod doet omdat je bewezen bent niet erg loyaal te zijn richting je WG en snel opgeeft. Dus reken voor jezelf van te voren uit wat je minimaal wilt verdienen.Peterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
Dat is koffiedik kijken. Voor hetzelfde geldt heeft WG A gemerkt dat het zonder TS toch wel lastig was om de vacature in te vullen, en willen ze graag TS terug hebben binnen de organisatie.eL_Jay schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat WG a je een lager loonbod doet omdat je bewezen bent niet erg loyaal te zijn richting je WG en snel opgeeft. Dus reken voor jezelf van te voren uit wat je minimaal wilt verdienen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Waarom dan? Beter ten halve gekeerd, dan ten vollen gedwaald. Je krijgt iemand terug met een positievere mindset. Die dacht het elders beter te kunnen krijgen, maar waardeert jou als werkgever nu toch anders.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:55:
[...]
Ik lees ook nu pas dat TS dit geintje twee keer heeft geflikt, jeetje zeg. Ik dacht A > B > A. Ergens kan ik daar nog mee leven, maar als je het zo snel opgeeft is dat een inzicht in een karaktertrek dat ik daarvoor niet had, dus dan laat ik iemand liever wegblijven.
Maar A > B > C > A? Met alle respect, maar dan bekijk je het maar.
Verwijderd
Tja, en als het kwartje te laat valt, dan is het ook gewoon jammer. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, ik ben die jongen niets verplicht.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Waarom dan? Beter ten halve gekeerd, dan ten vollen gedwaald. Je krijgt iemand terug met een positievere mindset. Die dacht het elders beter te kunnen krijgen, maar waardeert jou als werkgever nu toch anders.
Ik heb ook op het punt gestaan om wat anders te gaan doen een poosje terug. Uitgebreid met mijn TL en manager besproken. Alleen vind ik ook dat je moet proberen om het totaalplaatje niet te laten vertroebelen door irritaties. Kostte even wat moeite, maar dat bracht mij wel het besef, dat ik eigenlijk niet mocht klagen. Irritaties heb je overal, een mooi totaalplaatje niet. Ik ben dus gebleven. Bij TS viel het kwartje misschien gewoon net iets later.
Zooo, stemmingmakerij " geintje heeft geflikt" en "bekijk je het maar". Vanwaar toch dit soort uitspraken? Daar vraagt de TS helemaal niet om en zo lees IK zijn verhaal ook niet: hij schrijft "het teveel met de vingers draaien was / weinig werk" Dus hij verveelt zich daar!Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:55:
[...]
Ik lees ook nu pas dat TS dit geintje twee keer heeft geflikt, jeetje zeg. Ik dacht A > B > A. Ergens kan ik daar nog mee leven, maar als je het zo snel opgeeft is dat een inzicht in een karaktertrek dat ik daarvoor niet had, dus dan laat ik iemand liever wegblijven.
Maar A > B > C > A? Met alle respect, maar dan bekijk je het maar.
Verwijderd
Als je er zo in staat, dan is het misschien voor beide partijen beter om het niet te doen en "gewoon" iemand anders aan te nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:11:
[...]
Tja, en als het kwartje te laat valt, dan is het ook gewoon jammer. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, ik ben die jongen niets verplicht.
TS schrijft dat hij "meer uitdaging en afwisseling in mijn job zocht". Nou kan ik me niet voorstellen dat dat na een kwartaal ineens vreselijk is verbeterd bij de oorspronkelijke werkgever.
Dus wat krijg je dan terug? Een job-hopper die ook bedrijf A tijd en energie heeft gekost want er moet vervanging komen, overdracht, kennisdeling, enz enz enz, terwijl zij de vacature gates of hell open zetten om een nieuwe collega te zoeken (en dat kost ook aardig wat energie).
En hoe lang tot-ie het weer op zijn heupen krijgt en naar de volgende verkast?
Leuk hoor "beter ten halve gekeerd" maar er moet ook een toko gerund worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 15:07 ]
Verwijderd
Nou ja, ik wil wel even tegengas geven. En even goede vrienden hoor, ik ken ook ex-collega's die volgens mij zo weer zouden kunnen beginnen bij ons.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:00:
[...]
Als je er zo in staat, dan is het misschien voor beide partijen beter om het niet te doen en "gewoon" iemand anders aan te nemen.
Ik ken van redelijk recent minimaal 2 mensen die, met de juiste motivatie, volgende week weer mogen beginnen hoor. Ik ken er ook minimaal 2, waarbij "herrie" in de organisatie zou ontstaan als ze volgende week weer zouden beginnen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dit herken ik ook inderdaad....Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:00:
[...]
Als je er zo in staat, dan is het misschien voor beide partijen beter om het niet te doen en "gewoon" iemand anders aan te nemen.
Ik ken van redelijk recent minimaal 2 mensen die, met de juiste motivatie, volgende week weer mogen beginnen hoor. Ik ken er ook minimaal 2, waarbij "herrie" in de organisatie zou ontstaan als ze volgende week weer zouden beginnen.
[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 18-05-2021 18:01 ]
Ligt ook aan de functie. Ik ben vorig jaar juni begonnen in een nieuwe baan, Ik zit in een global team waarbij de meeste collega's in de US zitten. Die had ik toch al alleen op afstand gezien, ook zonder Corona.Milo85 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:55:
Even een andere invalshoek, werk je nu nog thuis met corona? Want dat heeft ook een behoorlijke impact op je inwerkperiode en hoe makkelijk/moeilijk het gaat. Als je thuiswerkt met een nieuwe baan en collega's die je niet/nauwelijks heb gezien kan je ook moeilijker een band met je nieuwe werk opbouwen.
Verwijderd
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq