Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterdb96
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-07-2021
Opgelost

[ Voor 98% gewijzigd door Peterdb96 op 03-06-2021 11:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:22
Waarom niet? Nee heb je, ja kan je krijgen. Je kent het bedrijf, dus kan ze het informeel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Peterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:19:
Ik heb onlangs zelf ontslag genomen bij werkgever A met reden dat ik meer uitdaging en afwisseling in mijn job zocht ( deze vonden het zeer spijtig omdat ik een goede werknemer was ). Uiteindelijk begonnen bij werkgever B waar ik niet langer dan 1 maand gewerkt heb omdat het teveel met de vingers draaien was / weinig werk. Nu ondertussen bij werkgever C ( waar ik ook nog niet langer dan een maand werk ) ondervonden dat het weer hetzelfde verhaal is als bij werkgever B.

Nu zit ik sterk te twijfelen om terug te gaan naar mijn oude job.
Ik heb altijd graag gewerkt bij werkgever A en heb er ondertussen spijt van dat ik er zo snel vertrokken ben. Aangezien ik daar op goede voet vertrokken ben, zou het slim zijn contact op te nemen en mijn oude job terug te vragen?
Brutalen hebben de halve wereld.

Als men echt tevreden over je was en er een positie beschikbaar is dan kan het prima. Wel zal men vragen om een toezegging om langer in dienst te blijven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoezo zou bij werkgever A nu wel veel werk, uitdaging en afwisseling zijn? De reden waarom je weg ging....

Misschien iets "volwassener" worden en vragen aan werkgever C, waar je nu zit, of er iets meer te doen is....dat je graag meer uitdaging wil.

Wat voor soort werk gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:12
Als ze tevreden met je waren, kan je het altijd proberen toch? Maar het ding is: je gaat bij werkgever A niet de uitdaging krijgen die je uiteindelijk zocht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
wErudite schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:23:
Als ze tevreden met je waren, kan je het altijd proberen toch? Maar het ding is: je gaat bij werkgever A niet de uitdaging krijgen die je uiteindelijk zocht
Of hij realiseert zich nu dat hij eigenlijk niets te klagen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Het kan afhankelijk van je functie heel gezond zijn dat je de eerste maand het gevoel hebt dat je weinig bijdraagt. Als je een duidelijke operationele rol hebt niet, maar als je meer in een beheer(der)s, analyse of advies rol zit waarbij het belangrijk is om het speelveld eerst goed te leren kennen dan kan het maar zo dat je pas na maanden of een jaar effectief bent. Om wat voor rol gaat het?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterdb96
418O2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:24:
[...]

Of hij realiseert zich nu dat hij eigenlijk niets te klagen had
Het is eerder dit! Ik had eigenlijk niet te klagen met mij vorige job en wist niet hoe goed ik het daar had tot ik in andere bedrijven terecht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe lang heb je bij bedrijf A gewerkt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 10:16
Knap dat je na één maand al weet dat het niks voor je is...? Lijkt dat het overhaast beslissingen nemen nog niet is gestopt ;) Pas op de plaats en even nadenken over je opties en e.e.a. de tijd geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45
_Piwi_ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:35:
Knap dat je na één maand al weet dat het niks voor je is...? Lijkt dat het overhaast beslissingen nemen nog niet is gestopt ;) Pas op de plaats en even nadenken over je opties en e.e.a. de tijd geven.
Ik ben ooit binnen 2 weken gestopt omdat het het saaiste was wat ik ooit gedaan had.

Beste beslissing ooit.

Heel simpel: Als het niet goed voelt, is het niet goed. Bij werkgevers waar ik op mijn plek zat had ik JUIST de eerste maanden bakken met energie.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterdb96
njitter schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:34:
Hoe lang heb je bij bedrijf A gewerkt?
5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:25
Ja je weet wat je krijgt bij die werkgever, als je nu denkt dat het wel ineens genoeg afwisseling en uitdaging is waarvoor je in eerste instantie weg bent gedaan dan zou ik ze bellen en vragen of ze je terug willen, misschien hebben ze de vacature al ingevuld en hebben ze helemaal geen plek meer.

Niet geschoten is altijd mis.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Peterdb96 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Het is eerder dit! Ik had eigenlijk niet te klagen met mij vorige job en wist niet hoe goed ik het daar had tot ik in andere bedrijven terecht kwam.
Misschien voordat je deze stap maakt dan toch eens proberen te identificeren wat er fout was bij werkgever A, werkgever B, en werkgever C. Het zou niet mooi op je CV staan als je dadelijk na een maand alweer bij werkgever A vertrekt (dus 3x een maand achter elkaar).

Je zou eens contact op kunnen nemen met een loopbaanadviseur of vergelijkbaar, die kunnen je waarschijnlijk na een korte intake meteen vertellen wat je mist, en ook helpen met het maken van de juiste keuze. Misschien is het niet de werkgever maar de positie/het werk waar het probleem zit, en zou je daarmee naar werkgever C of werkgever A kunnen gaan met de vraag of die interesse hebben in het vergoeden van een opleiding voor een andere/hogere functie.

Ik zou in ieder geval nooit zomaar terug naar werkgever A gaan, want dan ga je letterlijk terug naar af. Daar was je niet tevreden, en dat je nu hebt gezien dat het nóg erger kan verandert daar niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit juist als een springplank zien om weer elders te gaan kijken.

Weg op goede voet of niet, ik zou er niet heel happig op zijn om je na een maand weer terug te nemen eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb onlangs zelf ontslag genomen bij werkgever A met reden dat ik meer uitdaging en afwisseling in mijn job zocht ( deze vonden het zeer spijtig omdat ik een goede werknemer was ). Uiteindelijk begonnen bij werkgever B waar ik niet langer dan 1 maand gewerkt heb omdat het teveel met de vingers draaien was / weinig werk. Nu ondertussen bij werkgever C ( waar ik ook nog niet langer dan een maand werk ) ondervonden dat het weer hetzelfde verhaal is als bij werkgever B.

Ik heb altijd graag gewerkt bij werkgever A en heb er ondertussen spijt van dat ik er zo snel vertrokken ben. Aangezien ik daar op goede voet vertrokken ben, zou het slim zijn contact op te nemen en mijn oude job terug te vragen?
In mijn ervaring moet je uitdaging zoeken in je werk en wordt het je niet aangereikt. Om dan twee keer na één maand de handdoek in de ring te gooien vind ik eerlijk gezegd heel vroeg. Natuurlijk komt het voor dat je aan een plafond zit dat elders niet bestaat, maar daar ben je in een maand niet achter.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Los van je vraag of het slim zou zijn om contact op te nemen met je oud werkgever, kan je jezelf beter de vraag stellen: Waarom was er geen match bij bedrijf B en/of C?
Dat je na een maand al besluit weg te gaan, komt bij mij over dat je (nog) niet goed weet wat je wilt. Bij een nieuw bedrijf heb je veelal ook wat tijd nodig om je plek te vinden. Die tijd geef je het imho niet. Het zal vast ook iets te maken hebben met corona / thuiswerken. Ik geloof dat het nu ook best lastig kan zijn om je draai ergens te vinden, war je nog niet zo bekend bent.
Aan de andere kant, je bent niet voor niets bij werkgever A weggegaan. Wat zou daar nu anders zijn?
Ja, dat het oud en vertrouwd is geloof ik meteen! Ik vond het ook best spannend toen ik van baan ging wisselen. Ging vaak nog vergelijken hoe het er bij mijn oud werkgever aan toe ging (met name de dingen die wat beter gingen). Maar op een gegeven moment moet je dat toch los gaan laten.

Dat je na een maand nog niet de dingen hebt gedaan, die je graag zou willen doen (bij werkgever B en C). Hoe komt dat? Ben je afwachtend in wat voor taken je toebedeeld krijgt of ben je zelf assertief genoeg om het voortouw te nemen? Als je te afwachtend bent, komt het werk niet jouw kant op rollen.

Maargoed, je kan altijd nog bij j oud werkgever aankloppen. Hopelijk hebben ze daar nog plek voor jou en is je plekje niet al door een ander ingevuld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41
...omdat het teveel met de vingers draaien was / weinig werk....
...waar ik ook nog niet langer dan een maand werk...
Dat is vaak inherent aan de inwerkperiode. Wordt je wel (goed) ingewerkt. Ze hebben je aangenomen voor een rede. Ga opzoek naar de mensen die 't minste tijd voor je hebben. Deze hebben 't meeste werk en dragen na wat aandringen graag dingen aan je over.

Ofwel, stel jezelf wat pro-actiever op en ga opzoek naar 't werk.

[ Voor 6% gewijzigd door PROnline op 18-05-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik heb in de afgelopen jaren een aantal collega's gehad die weg waren gegaan maar na een aantal weken of maanden toch weer terugkwamen. Als ze tevreden met je waren, jij goed kan onderbouwen waarom je niet over 2 maanden weer pleitte bent en je met hernieuwde energie terugkomt in het bedrijf zou ik niet weten waarom je geen contact met ze op kan nemen. Als het gat dat jij achterliet nog niet gevuld is verwacht ik geen probleem. Altijd fijn om iemand aan te kunnen nemen die het bedrijf al kent en geen inwerkperiode heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik heb het zelf wel gedaan (zelfde situatie eigenlijk, verveling bij nieuwe werkgever) en teruggaan is op zich prima bevallen. Irritaties blijven toch bij elk bedrijf en als je het besef hebt dat je eigenlijk prima zat, waarom niet? En ik hield er nog een mooie salaris groei aan over. Bevalt het toch niet, kan je altijd weer gaan :P Het is dan alleen wel eenrichtingsverkeer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 18-05-2021 10:23 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Ik heb dit zelf gedaan. Voornamelijk omdat ik bij A te weinig verdiende, en B (en ook andere bedrijven) een beter aanbod deden.
Ook op goede voet bij A vertrokken.

Maar voor mij was B uiteindelijk toch niet wat ik zocht, plus er ontstond wat onrust toen er meer mensen weggingen.

Uiteindelijk kon ik bij terugkomst bij A wél de financiele stappen maken die ik wou maken (en zelfs iets meer), en bovenal nog veel dezelfde leuke collega's.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom niet kun je jezelf ook afvragen. Indien de functie nog beschikbaar is..
Zo zie je maar weer eens, denk goed na voor je ontslag neemt. Het gras is niet altijd groener aan de overkant

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:53
Ben je zelf wel assertief en 'op zoek' naar werk, of ga je om 9u aan je bureau zitten en wachten tot men je komt vertellen wat je tot 17u moet doen? Uiteraard hebben we allemaal het liefst een mooi inwerktraject en meteen spannende klussen waar je het verschil mee maakt, maar de praktijk is vaak anders.

N=1, maar even een mooie anekdote. Ik begon enkele jaren geleden in de tweede week van december bij mijn huidige werkgever. De manager die me aan had genomen bleek een inhuurkracht te zijn en was vertrokken, mijn nieuwe manager was net een paar weken voor mij begonnen. Bedrijf is actief over de hele wereld, en IT wordt vooral vanuit Texas bestierd. Er was één collega over vanuit de UK die mij in 2 dagen in moordend tempo vooral alle fysieke locaties hier in NL had laten zien. Dat was het, daarna zat ik als enige IT'er in NL op kantoor en moest ik het zelf maar een beetje uitzoeken. Vervolgens was het halve team natuurlijk vrij rond kerst/nieuwjaar en zag ik wel dat er veel werk was maar zat ik een beetje duimen te draaien omdat ik niet de juiste tools en kennis (van de organisatie/infrastructuur) had om er meteen in te duiken.

Dat is uiteindelijk goed gekomen door me gewoon proactief op te stellen, te laten zien wat ik kan, en de organisatie steeds beter te leren kennen. Uiteindelijk de uitblinker van dat team geworden, 2 jaar achter elkaar een 'boven verwachting' beoordeling, en een leuke (interne) promotie gemaakt na 1,5 jaar.

Moraal van het verhaal; geen enkele organisatie is perfect, zeker nu in tijden van corona wordt je misschien 'op afstand' ingewerkt en is het niet ideaal. Ze hadden een vacature, dus ik neem aan dat er nagedacht is over de werkzaamheden, en jij hier naar gevraagd hebt in de sollicitatieprocedure (zéker bij werkgever C). It take two to tango.

Je kan uiteraard een balletje opgooien bij je ex-werkgever, maar als de manager/HR-medewerker/directeur daar een béétje z'n titel waard is gaan ze je wel serieus bevragen waarom je oude job nu ineens wél voldoende uitdaging en afwisseling biedt, en of je niet wéér direct buiten staat zodra je het idee hebt dat een bepaalde vacature leuker/beter/uitdagender is.
Die vragen zal je jezelf moeten stellen en een serieus goed antwoord op moeten hebben.
Gratis tip; 'ja het was stom/saai bij werkgever B & C' is níet het goede antwoord. :+

[ Voor 3% gewijzigd door The_Admin op 18-05-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Ben toch benieuwd waarom bedrijf A opeens meer zou betalen zoals bij een aantal personen is gebeurd. Als jij zelf terug wil dan heb je een slechte onderhandelingspositie. Zeker als je binnen 2 maanden 2 bedrijven hebt versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben zelf ook weleens teruggegaan naar een oude werkgever. Best decision ever :-)

Was in mijn geval ook absoluut geen probleem.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:33
Even een andere invalshoek, werk je nu nog thuis met corona? Want dat heeft ook een behoorlijke impact op je inwerkperiode en hoe makkelijk/moeilijk het gaat. Als je thuiswerkt met een nieuwe baan en collega's die je niet/nauwelijks heb gezien kan je ook moeilijker een band met je nieuwe werk opbouwen.

Als dit het geval is zou ik het nog even aankijken, werkgever A kan je altijd nog benaderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik ben 2 keer teruggegaan naar een oude werkgever, werkgever A en B. Bij werkgever A na een jaar met veel frustratie weggegaan vanwege de cultuur in het bedrijf. Ik had gehoopt en verwacht dat daarin een aantal zaken positief veranderd waren maar helaas wist ik weer waarom ik daar ooit was weggegaan.
Toen weer teruggegaan naar werkgever B, en het daar 5 jaar volgehouden maar zonder succes.

Bedenk vooral waarom je ergens bent weggegaan, en waarom je dat wel zou accepteren als je weer terug zou gaan. In mijn beleving veranderen bedrijven niet of nauwelijks, als je reden hebt om te vertrekken moet er een heel goede reden zijn om er ooit weer terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:55:
Ik zou dit juist als een springplank zien om weer elders te gaan kijken.

Weg op goede voet of niet, ik zou er niet heel happig op zijn om je na een maand weer terug te nemen eigenlijk.
Ik zou juist niet heel happig zijn om iemand aan te nemen die de afgelopen 4 maanden bij 3 werkgevers is vertrokken.

Iemand die terugkomt op een beslissing kan ook gewoon "het licht gezien hebben" en zich nu beseffen dat hij fout zat met die keuze. Dan mag je dat als werkgever ook gewoon als een compliment zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Ik zou juist niet heel happig zijn om iemand aan te nemen die de afgelopen 4 maanden bij 3 werkgevers is vertrokken.
Ik lees ook nu pas dat TS dit geintje twee keer heeft geflikt, jeetje zeg. Ik dacht A > B > A. Ergens kan ik daar nog mee leven, maar als je het zo snel opgeeft is dat een inzicht in een karaktertrek dat ik daarvoor niet had, dus dan laat ik iemand liever wegblijven.

Maar A > B > C > A? Met alle respect, maar dan bekijk je het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023

Ik kan me goed voorstellen dat WG a je een lager loonbod doet omdat je bewezen bent niet erg loyaal te zijn richting je WG en snel opgeeft. Dus reken voor jezelf van te voren uit wat je minimaal wilt verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

eL_Jay schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:00:
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat WG a je een lager loonbod doet omdat je bewezen bent niet erg loyaal te zijn richting je WG en snel opgeeft. Dus reken voor jezelf van te voren uit wat je minimaal wilt verdienen.
Dat is koffiedik kijken. Voor hetzelfde geldt heeft WG A gemerkt dat het zonder TS toch wel lastig was om de vacature in te vullen, en willen ze graag TS terug hebben binnen de organisatie.

(Je wil niet weten hoeveel bedrijven kampen met specialisten die intern niet verder kunnen groeien, die vertrekken, en die ze vervolgens maar al te graag tegen een uurtarief weer inhuren. Ligt er helemaal aan wat voor functie TS vervulde).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Ik lees ook nu pas dat TS dit geintje twee keer heeft geflikt, jeetje zeg. Ik dacht A > B > A. Ergens kan ik daar nog mee leven, maar als je het zo snel opgeeft is dat een inzicht in een karaktertrek dat ik daarvoor niet had, dus dan laat ik iemand liever wegblijven.

Waarom dan? Beter ten halve gekeerd, dan ten vollen gedwaald. Je krijgt iemand terug met een positievere mindset. Die dacht het elders beter te kunnen krijgen, maar waardeert jou als werkgever nu toch anders.

Ik heb ook op het punt gestaan om wat anders te gaan doen een poosje terug. Uitgebreid met mijn TL en manager besproken. Alleen vind ik ook dat je moet proberen om het totaalplaatje niet te laten vertroebelen door irritaties. Kostte even wat moeite, maar dat bracht mij wel het besef, dat ik eigenlijk niet mocht klagen. Irritaties heb je overal, een mooi totaalplaatje niet. Ik ben dus gebleven. Bij TS viel het kwartje misschien gewoon net iets later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Waarom dan? Beter ten halve gekeerd, dan ten vollen gedwaald. Je krijgt iemand terug met een positievere mindset. Die dacht het elders beter te kunnen krijgen, maar waardeert jou als werkgever nu toch anders.

Ik heb ook op het punt gestaan om wat anders te gaan doen een poosje terug. Uitgebreid met mijn TL en manager besproken. Alleen vind ik ook dat je moet proberen om het totaalplaatje niet te laten vertroebelen door irritaties. Kostte even wat moeite, maar dat bracht mij wel het besef, dat ik eigenlijk niet mocht klagen. Irritaties heb je overal, een mooi totaalplaatje niet. Ik ben dus gebleven. Bij TS viel het kwartje misschien gewoon net iets later.
Tja, en als het kwartje te laat valt, dan is het ook gewoon jammer. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, ik ben die jongen niets verplicht.

TS schrijft dat hij "meer uitdaging en afwisseling in mijn job zocht". Nou kan ik me niet voorstellen dat dat na een kwartaal ineens vreselijk is verbeterd bij de oorspronkelijke werkgever.

Dus wat krijg je dan terug? Een job-hopper die ook bedrijf A tijd en energie heeft gekost want er moet vervanging komen, overdracht, kennisdeling, enz enz enz, terwijl zij de vacature gates of hell open zetten om een nieuwe collega te zoeken (en dat kost ook aardig wat energie).

En hoe lang tot-ie het weer op zijn heupen krijgt en naar de volgende verkast?

Leuk hoor "beter ten halve gekeerd" maar er moet ook een toko gerund worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
3 werkgevers in een korte tijd, ik zou toch even bij je zelf na gaan of je wel geneog research hebt gedaan naar die werkgevers, de rol die je gaat doen en de huidige markt/omstandheden, en of er mischien niet iets met je eigen motivatie en je allicht negatief naar de branche kijkt waarin je zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Zooo, stemmingmakerij " geintje heeft geflikt" en "bekijk je het maar". Vanwaar toch dit soort uitspraken? Daar vraagt de TS helemaal niet om en zo lees IK zijn verhaal ook niet: hij schrijft "het teveel met de vingers draaien was / weinig werk" Dus hij verveelt zich daar!

Dat gezegd hebbende, er zijn zat bedrijven die om wat voor reden dan ook iemand binnenhalen en dat er ook daadwerkelijk onvoldoende te doen is. Ik heb dit ook vaker meegemaakt en zelfs na aangeven verandert er niets. Persoonlijk ben ik niet van het duivensoort, eenmaal ergens weg is ook gewoon weg.

En ik lees geen 3 werkgevers in korte tijd, maar na 1 werkgever, 2 werkgevers in korte tijd. Nuance dingetje.

Als je terug wil en dat kan motiveren, gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Tja, en als het kwartje te laat valt, dan is het ook gewoon jammer. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, ik ben die jongen niets verplicht.

TS schrijft dat hij "meer uitdaging en afwisseling in mijn job zocht". Nou kan ik me niet voorstellen dat dat na een kwartaal ineens vreselijk is verbeterd bij de oorspronkelijke werkgever.

Dus wat krijg je dan terug? Een job-hopper die ook bedrijf A tijd en energie heeft gekost want er moet vervanging komen, overdracht, kennisdeling, enz enz enz, terwijl zij de vacature gates of hell open zetten om een nieuwe collega te zoeken (en dat kost ook aardig wat energie).

En hoe lang tot-ie het weer op zijn heupen krijgt en naar de volgende verkast?

Leuk hoor "beter ten halve gekeerd" maar er moet ook een toko gerund worden.
Als je er zo in staat, dan is het misschien voor beide partijen beter om het niet te doen en "gewoon" iemand anders aan te nemen. :)

Ik ken van redelijk recent minimaal 2 mensen die, met de juiste motivatie, volgende week weer mogen beginnen hoor. Ik ken er ook minimaal 2, waarbij "herrie" in de organisatie zou ontstaan als ze volgende week weer zouden beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Als je er zo in staat, dan is het misschien voor beide partijen beter om het niet te doen en "gewoon" iemand anders aan te nemen. :)

Ik ken van redelijk recent minimaal 2 mensen die, met de juiste motivatie, volgende week weer mogen beginnen hoor. Ik ken er ook minimaal 2, waarbij "herrie" in de organisatie zou ontstaan als ze volgende week weer zouden beginnen.
Nou ja, ik wil wel even tegengas geven. En even goede vrienden hoor, ik ken ook ex-collega's die volgens mij zo weer zouden kunnen beginnen bij ons.

Maar als ik het verhaal zo lees mag je best verwachten dat je oud-werkgever niet heel happig is op een terugkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het hangt ook volledig van het werk af. Als het werk is met langdurige projecten snap ik dat een vorige werkgever huiverig is, zit TS net op een project vertrekt hij halverwege omdat hij toch weer wat ander heeft. Is het werk waarbij je gewoon productie draait dan is er weinig risico.

Maar als werkgever zou ik wel extra huiverig zijn, iemand zoekt meer uitdaging en afwisseling en is dat na twee maanden bij twee werkgevers volledig kwijt? Daar geloof ik niet in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

Zoals velen aangeven is het eventueel terug gaan naar een vorige werkgever geen enkel probleem. Als je op goede voet bent weggegaan kan je altijd informeren of er nog een plek is waar op je terug zou kunnen komen.

Zelf ook meegemaakt na 3 jaar bij A gewerkt te hebben had ik "genoeg" van de mogelijkheden die geboden worden (geen - want zat aan het plafond wat er beschikbaar was binnen de organisatie op dat moment). Na 2 jaar iets anders gedaan te hebben, weer een balletje opgegooid bij A. Na een aantal maanden van enkele gesprekken (onder andere om te zien of de organisatie iets met de vorige "pijnpunten" had gedaan) en het traject van het openen van een functie weer begonnen. En tevens weer na 3 jaar weer weggegaan :+ want al hoewel sommige dingen inderdaad verbeterd waren, ik hele leuke projecten kon doen, uit eindelijk loop je toch weer vast in de management strubbelingen (onder andere geen vertrouwen in de interne mensen en puur leunen op inhuur om een transitie te bewerkstelligen - zonder enige historische kennis of kennis van de huidige omgevingen, en daardoor ook totaal geen realistische project doelen - wat zich vertaald naar enorme puinhopen die de interne medewerkers weer mogen opruimen over de jaren heen, die beginnen weer vanaf 0 want ze worden niet betrokken bij de transitie projecten...).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:31
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Dit herken ik ook inderdaad....
Meestal wordt er in zulke gevallen niet door de werkgever beslist, maar wordt juist gekeken of je zonder 'herrie' terug in het team kan komen. Oud collega's en teamleiders bepalen feitelijk of je weer welkom bent. Als zij dat niet zien zitten (en vaak weet je dat zelf al wel) kan je het wel schudden.
Lag je echter goed in de groep? Maak je prima kans.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 18-05-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Milo85 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:55:
Even een andere invalshoek, werk je nu nog thuis met corona? Want dat heeft ook een behoorlijke impact op je inwerkperiode en hoe makkelijk/moeilijk het gaat. Als je thuiswerkt met een nieuwe baan en collega's die je niet/nauwelijks heb gezien kan je ook moeilijker een band met je nieuwe werk opbouwen.
Ligt ook aan de functie. Ik ben vorig jaar juni begonnen in een nieuwe baan, Ik zit in een global team waarbij de meeste collega's in de US zitten. Die had ik toch al alleen op afstand gezien, ook zonder Corona.

Ik zie mezelf na Corona ook niet echt 5 dagen in de week op kantoor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt er uiteraard van af hoe je vertrok, en hoe de situatie bij de 'oude' werkgever is, maar ik heb dit 2 x gedaan, bij 2 werkgevers. En de 2e keer ben ik daarna ruim 30 jaar bij die werkgever gebleven.
De eerste keer was ik 2 a 3 maanden weg, en ben toen weer aangenomen. De 2e keer zag ik mijn 'misstap' binnen een week in. zij hebben toen mijn ontslag 'verscheurd', ik kreeg mijn pasje terug en ik leverde een week vakantie in, klaar. Het is duidelijk dat ik daar nooit spijt van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
Heb er een in mijn team gehad die wegging vanwege een andere uitdagende baan. Bij zijn vertrek zei ik: "tot over een jaar"

Jaar later weer aangenomen, want dat andere gras was totaal niet zo groen als hij dacht.

Heb er nooit mee gezeten dat hij dat een jaar geprobeerd heeft, liever dat dan mensen zonder ambitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:42
Ben je wel kritisch genoeg geweest bij het zoeken naar een nieuwe baan?

Bij mij viel de stap van baan a naar baan b ook tegen. Dat was toen als programmeur naar ik dacht een toffere programmeur functie. Niet dus. Toen ben ik me afvragen wat ik eigenlijk zocht. Dat was een leidinggevende functie. Eigen te hoog gegrepen gezien mijn werkervaring, maar niet gezien mijn kennis. Sollicitaties gehad en aangenomen geweest maar dat zelf afgewezen, omdat het uiteindelijk toch niet vernieuwend genoeg bleek. Te veel van hetzelfde. Na lang zoeken toch een partij gevonden die mij een kans wilde geven in die leidinggevende rol en vind mijn huidige baan veel leuker dan baan a en b.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1