Google account herstel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05-2021
Hallo,

De gebruikers die op het google account van mijn vereniging zaten zijn er allemaal uitgegooid. Google zegt dat er een verdachte activiteit heeft plaatsgevonden. Er is nu echter geen enkele mogelijkheid om er weer in te komen. Eerst komt de vraag of ik een telefoonnummer in kan voeren zodat daar een verficatienummer naar toe gestuurd kan worden. Dit werkt helaas niet. Ik heb ook al meerdere telefoonnummers geprobeerd. Vervolgens wordt er een beveiligingsvraag gesteld waar ik het antwoord op weet, maar ook dit wordt niet goedgekeurd. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Groetjes Hilde

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit zul je toch echt met Google moeten oplossen. Waarschijnlijk heeft de dader van de verdachte activiteit het antwoord op de herstelvraag aangepast. Het feit dat het nummer toevoegen niet werkt kan betekenen dat de dader zijn/haar nummer heeft gekoppeld. Google zal je verder kunnen helpen met wat bewijs van identiteit van jouw kant. De vraag is wel hoeveel er nog te redden valt van wat er op stond.

Wijze les voor na het oplossen is 2FA instellen en een combinatie van moeilijk wachtwoord/antwoord. Ook dit goed inregelen voor eventuele medebeheerders.

Overigens, stond er privacygevoelige informatie op die omgeving? Dan ben je verplicht om er een melding van te maken bij de autoriteit persoonsgegevens.

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 17-05-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is mogelijk iets meer voor Privacy & Beveiliging.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde_
@pagani bedankt voor de reactie. Heeft u enig idee hoe Google hier mij mee zou kunnen helpen? Ik zie namelijk nergens een klantenservice oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Hilde_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:44:
@pagani bedankt voor de reactie. Heeft u enig idee hoe Google hier mij mee zou kunnen helpen? Ik zie namelijk nergens een klantenservice oid.
Ik denk dat je met deze stappen verder kunt komen:
https://support.google.com/accounts/troubleshooter/2402620

Enne, zodra je binnen bent is het eerste wat je dus gaat doen twee staps verificatie inschakelen op een voor jou bekend telefoon nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Gaat het om een account (dus een Gmail die je samen deelt) of om een Google Sites omgeving waar iedereen zijn eigen account heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde_
@n9iels helaas werken al die stappen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilde_
@pagani ja het gaat om een account. We delen de gmail en de andere google omgevingen zoals de drive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hilde_ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:26:
@pagani ja het gaat om een account. We delen de gmail en de andere google omgevingen zoals de drive.
Dan vermoed ik dat Google dat het verdachte gedrag vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:46

jurroen

Security en privacy geek

Je zult waarschijnlijk je account moeten herstellen. Zie: tips to complete account recovery steps. Je hebt kans dat hier een Google medewerker naar gaat kijken en binnen (uit mijn hoofd) vijf dagen contact opneemt met het alternatieve adres wat tijdens het herstel is opgegeven. Het beste kun je deze procedure uitvoeren vanaf een machine en locatie waarvan je eerder succesvol bent ingelogd op dit account.

Ook is een werkwijze zoals jullie die nu hanteren af te raden. Het geeft geen mogelijkheid voor het instellen van permissies of toegangsbeperkingen. Als een van de personen met die login per ongeluk wat verkeerd doet of kwade intenties heeft ben je ver van huis. Zeker met een platform zoals Google.

[ Voor 0% gewijzigd door jurroen op 18-05-2021 13:55 . Reden: Overbodige spatie in de link verwijderd O-) ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1