Wie laatst lacht heeft de grap niet goed begrepen
Vraag
Alle reacties
Ik herken het probleem wel! Ik heb een autoradio die na een kortsluiting elders in de auto dit mankement vertoont. Heb helaas niet de oplossing voor je, ook niet voor mezelf namelijk
Hier ook een wat oudere Onkyo met hetzelfde verschijnsel. Ik vermoed een slecht contact in de volume regelaar, maar heb er ook nog niks aan gedaan.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
wat wel raar is is dat als je volume weer lager draait het kanaal gewoon blijft werken. Het alsof er een stroomstoot nodig is om het kanaal te "activeren"
Ja, bij mijn Onkyo exact hetzelfde.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Herkenbaar, hier een denon met hetzelfde probleem. Ik heb m nog niet open gehad, maar ben wel benieuwd naar ervaringen. Wellicht helpt dat om gerichter te kijken.
20 jaar oud, best kans dat er inmiddels condensators "op" zijn. Het makkelijkst is om even de behuizing open te schroeven om te zoeken naar duidelijke defecten (brandplekjes, bolle condensators, losse onderdelen).
Het onderhoudshandboek is hier te vinden: https://www.hifiengine.co...brary/yamaha/ax-392.shtml (voor downloaden even een account aanmaken).
Het onderhoudshandboek is hier te vinden: https://www.hifiengine.co...brary/yamaha/ax-392.shtml (voor downloaden even een account aanmaken).
Ik heb dat ook exact zo, heel bijzonder dacht ik zelfjozakin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:31:
wat wel raar is is dat als je volume weer lager draait het kanaal gewoon blijft werken. Het alsof er een stroomstoot nodig is om het kanaal te "activeren"
Bedankt voor de link ik zal even een kijkje nemen.O88088 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:39:
20 jaar oud, best kans dat er inmiddels condensators "op" zijn. Het makkelijkst is om even de behuizing open te schroeven om te zoeken naar duidelijke defecten (brandplekjes, bolle condensators, losse onderdelen).
Contactpunten van relais zijn vies, ff schoonmaken dan doen ze weer goed.
Ik weet niet of je versterker realis heeft. Meestal hoor je dan een klik tien seconden later na het inschakelen.
Aangezien je versterker vier speakers 2+2 kan aansturen. Wat dacht je om de A of de B zijde te kiezen?
Ik weet niet of je versterker realis heeft. Meestal hoor je dan een klik tien seconden later na het inschakelen.
Aangezien je versterker vier speakers 2+2 kan aansturen. Wat dacht je om de A of de B zijde te kiezen?
[ Voor 60% gewijzigd door MedionAkoya op 19-05-2021 09:26 ]
Trein?
Vaak zijn dat "cold solder joints"
Of terwijl, zoeken waar een breukje zit in een soldeereilandje en dit even opnieuw laten vloeien met een soldeerbout.
Je hebt het zoeken al wat makkelijker gemaakt omdat je weet dat het links zit, nu het linker audio path nalopen met een vergrootglas, of alle joints even aanstippen met een soldeerbout.
Linkje https://www.pcbdirectory....at-is-a-cold-solder-joint
Oude condensators vervangen kan ook nooit kwaad natuurlijk, maar meestal resulteert een oude condensator in je amp in het ploppen op je speakers.
Of terwijl, zoeken waar een breukje zit in een soldeereilandje en dit even opnieuw laten vloeien met een soldeerbout.
Je hebt het zoeken al wat makkelijker gemaakt omdat je weet dat het links zit, nu het linker audio path nalopen met een vergrootglas, of alle joints even aanstippen met een soldeerbout.
Linkje https://www.pcbdirectory....at-is-a-cold-solder-joint
Oude condensators vervangen kan ook nooit kwaad natuurlijk, maar meestal resulteert een oude condensator in je amp in het ploppen op je speakers.
Ik heb hetzelfde in mijn auto. Ondertussen in deze volgorde vervangen, de speakers, versterker en autoradio. Het probleem is er nog steeds dus alleen mijn speakerkabel van de auto zelf en RCA kabels blijven nog over. We zijn het maar gaan accepteren, maar het blijft een vreemd probleem. Geen oplossing hier dus voor je
Normaal gesproken zit zo'n relais in een behuizing, is die behuizing makkelijk eraf te halen en kan je dan makkelijk bij de contact punten?MedionAkoya schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:20:
Contactpunten van relais zijn vies, ff schoonmaken dan doen ze weer goed.
Volgens mij moet relais eerst losgesoldeerd worden. Want aan de onderkant zit een schroef die relais en de behuizing op zijn plaats houdt.mlo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:06:
[...]
Normaal gesproken zit zo'n relais in een behuizing, is die behuizing makkelijk eraf te halen en kan je dan makkelijk bij de contact punten?
En dan kan je ook gelijk de kijken naar breuken bij je soldeereilanden en deze hersolderen of doorsolderen.
Trein?
Relais in de speakeruitgangen zijn de eerste verdachte. Als je die gaat schoonmaken: een strookje printerpapier gedrenkt in contactspray een paar keer voorzichtig tussen de contactpunten door halen. Niet met schuurpapier o.i.d.
Pagina: 1