Toon posts:

Netwerkkaart installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben aan het proberen mijn eerste ervaringen met een netwerk op te doen. Probeer een Accton ENL208TC netwerkkaartje in mijn IBM desktop 2163 /582 in te bouwen, maar zodra ik dat gedaan heb, loopt hij gelijk vast (al voordat windows opgestart wordt). Heb het kaartje in een oude IBM geprobeerd en werkt daar perfect.
Iemand hier ervaringen mee? Kan dit liggen aan instellingen in het bios (nu staat alles op "auto", lekker makkelijk).

Ik zou erg geholpen zijn met wat tips!

Alvast bedankt
Nitwit

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:34

Lagune

Its time for warp

probeer het eens met plug & pray uit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply:
Heb plug& play aan (en ook uit) gehad, maar kom steeds niet verder dan het IBm (begin-) scherm. Het gekke is als gezegd, dat plug & play wel in een andere IBM werkte.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Start eens in dos op, en probeer je netwerkkaartje eens te configureren met een tooltje dat op de diskette bevindt. Weet zo niet welke, maar bij elke netwekkaart zit bijna wel zo'n tooltje

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Doet ie 't in "safe mode" wel ??

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Probeer 's een ander pci-slot, misschien is er een conflict.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom helaas niet zover, dat ik in dos of veilige modus kan opstarten, hij loopt (ver) daarvoor al vast. Ik heb alle beschikbare sloten geprobeerd, maar heb daar hetzelfde resultaat. Zou kunnen dat er een conflict is, maar hoe dit op te lossen. Van rommelen in het BIOS heb ik weinig kaas gegeten.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Rammel dat ding dan in die oude IBM en ga daar ff aan de settings van die kaart spelen (zie post van Peter1978Thuis)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1