Android radio aansluiten op Ford Focus 2002

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Waarom zit er op android radio's een aparte canbus decoder ? en heb ik dat nodig ?

ik heb een ford focus c-max uit 2002/2003 met stuur bediening ..

en een android auto radio

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/He2583c80529c49158a0f10f4613c6f5d2/Hikity-Android-Auto-Radio-2Din-Gps-Stereo-Multimedia-Audio-MP5-Speler-Bluetooth-Autoradio-Voor-Toyota-Vw.jpg_q50.jpg

ik heb geen aparte bedrading voor de stuurwiel bediening, teminste niet dat ik kan zien ..

wie kan me op weg helpen met hoe ik dit kan aansluiten ?

de android radio heeft wel een "app" die toetsen laat identificeren oid .en eerlijk gezegd canbus functionaliteit is nice to have maar of ik er om zit te springen ? tja ik weet niet ..

ik gebruik een standaard harnas die bij een montage frame is geleverd en alle pins zitten standaard "gevuld" en verbonden van de "ford" connector (kabelboom connector) ---> radio connector..

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb je zelf die ISO-kabel gefreubeld? Of zat er een kabel bij die direct verbind? of wat voor kabels zaten er precies bij en wat heb je er eventueel mee gedaan?

Vermoedelijk gaat de bediening via het stuurwiel via de canbus als ik je zo hoor maar dan zou ik ook eventueel een module ertussen verwachten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:41:
Heb je zelf die ISO-kabel gefreubeld? Of zat er een kabel bij die direct verbind? of wat voor kabels zaten er precies bij en wat heb je er eventueel mee gedaan?

Vermoedelijk gaat de bediening via het stuurwiel via de canbus als ik je zo hoor maar dan zou ik ook eventueel een module ertussen verwachten?
Er zat een "freubel" kabel bij maar bij het frame zat een complete variant .. dus rara welke heb ik gebruikt :)

waarom zou jij (ook) een module ertussen verwachten ? .. teminste je kan de vertaal chip ook in je radio bouwen toch als fabrikant

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

vso schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:11:
[...]

Er zat een "freubel" kabel bij maar bij het frame zat een complete variant .. dus rara welke heb ik gebruikt :)

waarom zou jij (ook) een module ertussen verwachten ? .. teminste je kan de vertaal chip ook in je radio bouwen toch als fabrikant
Tis een Android unit uit vermoedelijk china :P Expect the unexpected ongeveer.

Daarom ook goed weten wat voor kabels en aansluitingen zit ertussen want er zijn heel veel kleine dingen die ervoor kunnen zorgen dat het niet kan werken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Tis een Android unit uit vermoedelijk china :P Expect the unexpected ongeveer.

Daarom ook goed weten wat voor kabels en aansluitingen zit ertussen want er zijn heel veel kleine dingen die ervoor kunnen zorgen dat het niet kan werken.
ja ik verwacht van alles behalve 100% werking . er zitten extra video in/uit opties op maar ik heb nog niet gemerkt hoe ik die input/output kan "bedienen" .. leuk zou zijn is bv een extra input op een ander scherm te tonen .. bv achteruit rij camera gemonteerd op een aanhanger (caravan bv) als "spiegel" ..

Tja vanalles