Mijn vraag
Ik heb nooit echt interesse gehad om MQTT te gebruiken, maar ik wil graag mijn computer draadloos aan en uit kunnen zetten.
Dit is mogelijk maar de WEMOS D1 Mini communiceerd via MQTT waar ik niet bekent mee ben.
Hoe kan ik dit appraat toevoegen aan de broker en ervoor zorgen dat deze zichtbaar word in Domoticz?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb deze software gebruikt voor het project.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een broker draaien de PI waar domoticz op draait. Deze functioneert en het kanaal domoticz out is zichtbaar met dit commando:
Met het commando voor het topic domoticz in
Krijg ik de melding
state/PC OFF
Wat dus betekent dat het project verbonden is met mijn netwerk en praat met MQTT.
Kortom de vraag concreet is hoe krijg ik dit appraat als switch in domoticz?
Ik heb nooit echt interesse gehad om MQTT te gebruiken, maar ik wil graag mijn computer draadloos aan en uit kunnen zetten.
Dit is mogelijk maar de WEMOS D1 Mini communiceerd via MQTT waar ik niet bekent mee ben.
Hoe kan ik dit appraat toevoegen aan de broker en ervoor zorgen dat deze zichtbaar word in Domoticz?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb deze software gebruikt voor het project.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een broker draaien de PI waar domoticz op draait. Deze functioneert en het kanaal domoticz out is zichtbaar met dit commando:
code:
1
| ~ $ mosquitto_sub -F "%U - %t - %p" -v -h 192.168.2.22 -p 1883 -t '#' |
Met het commando voor het topic domoticz in
code:
1
| mosquitto_sub -h 192.168.2.22 -v -t "#" |
Krijg ik de melding
state/PC OFF
Wat dus betekent dat het project verbonden is met mijn netwerk en praat met MQTT.
Kortom de vraag concreet is hoe krijg ik dit appraat als switch in domoticz?
:fill(white):strip_exif()/f/image/X70kAolm69WaLKeeJEpPRXgJ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/XtMkJE65wmkLyQmLNBkZLSs7.png?f=user_large)
/f/image/UCyiFluryfmI007AVHZxMqKx.png?f=fotoalbum_large)