Nieuwe kast?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Angier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo forummensen!

Ik heb een redelijk oud beestje staan die nog redelijk mee gaat. Enige waar ik me zolangzamerhand mateloos aan irriteer is het geluid van mijn GPU tijdens games. Vanaf het begin is het mij al redelijk duidelijk dat de airflow in mijn case erg slecht is. Het gaat hier om een CM Storm Enforcer. Deze heb ik ooit via een winactie gekregen.

Huidige setup:De grafische kaart wordt bijvoorbeeld tijdens het spelen van Subnautica 85 graden op de laagste settings en met een 4:3 resolutie van rond de 1280. Het punt is dat het setup dit spel makkelijk richting de max kan draaien alleen zit je dan letterlijk naast een vliegtuig.

Dus waar ik naar op zoek ben is een nieuwe case en misschien/waarschijnlijk extra fans om het beestje koel te houden alleen weet ik niet precies hoe en wat. Misschien is waterkoeling beter of juist een kleine compacte kast of misschien is er wel een kast die het geluid binnen houdt. Graag zou ik jullie advies hierover horen omdat ik er zelf gewoon niet uitkom.

Toen ik hierover ging googlen kwam ik uit op deze kast: TD500 Mesh. Nou ben ik een beetje voorzichtig met cooler master kasten omdat mijn huidige totaal niet bevalt.

Budget
Ik wil eigenlijk niet meer dan 100 euro aan een nieuwe kast besteden maar stel er is een hele fijne boven de honderd dan is dat ook geen probleem.

Overige wensen
Huidige moederbord is ATX dus die moet er wel inpassen. Ook zou ik niet een al te gedateerde kast willen aanschaffen omdat er in de komende jaren waarschijnlijk een hele nieuwe PC ingebouwd gaat worden. Mocht een nieuwe kast de beste optie zijn dan maakt het niks uit hoe deze eruit ziet, gaat puur om functionaliteit.

Einddoel
GPU die minder warm wordt en een stillere PC.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-09 18:11
heb je ooit de koelpasta van je gpu vervangen? de r9 290 wordt vrij heet en als dat nog de originele is zal die vrij uitgedroogd zijn. toen ik de koelpasta van mijn r9 280 verving zakte de temperatuur in furmark met 20 graden (was ook wel echt bikkelhard geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:41
Als het alleen bij Subnautica Below Zero deze temperaturen ervaart is dat niet heel vreemd. Alleen bij Below Zero krijg ik ook veel hogere temperaturen dan andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Angier
Nice hier kan ik wel wat mee :) Die Lian Li Lancool ziet er wel goed uit.
Jeroenk691 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:28:
heb je ooit de koelpasta van je gpu vervangen? de r9 290 wordt vrij heet en als dat nog de originele is zal die vrij uitgedroogd zijn. toen ik de koelpasta van mijn r9 280 verving zakte de temperatuur in furmark met 20 graden (was ook wel echt bikkelhard geworden)
Nee heb nooit de koelpasta vervangen dat zal ik ook nog wel eens doen. Het grootste punt waar ik nu tegen aanloop is dat mijn kast eigenlijk geen airflow heeft. Ik had eerst dan ook altijd een open case maar door katten is dat nu niet meer mogelijk.
lamaa1 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:19:
Als het alleen bij Subnautica Below Zero deze temperaturen ervaart is dat niet heel vreemd. Alleen bij Below Zero krijg ik ook veel hogere temperaturen dan andere games.
Was meer een recent makkelijk voorbeeld. Een crusader kings 3 speel ik ook op de laagste graphics puur om het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:38
Tja AMD kaarten. Die worden wat warmer en maken inderdaad wat meer herrie dan een Geforce kaart. Misschien waterkoeling. Heb diverse kaarten uit beide kampen en Geforce blijft wat koeler zal wel met de opbouw van de chip te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-09 18:11
Mr. Angier schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:37:
Nee heb nooit de koelpasta vervangen dat zal ik ook nog wel eens doen. Het grootste punt waar ik nu tegen aanloop is dat mijn kast eigenlijk geen airflow heeft. Ik had eerst dan ook altijd een open case maar door katten is dat nu niet meer mogelijk.
Zou ik dan meteen doen als je toch de kast aan het wisselen bent. Zeker met een oude kaart en zo'n heethoofd als de 290 is dat een enorm verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Angier
Bintzak schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:16:
Tja AMD kaarten. Die worden wat warmer en maken inderdaad wat meer herrie dan een Geforce kaart. Misschien waterkoeling. Heb diverse kaarten uit beide kampen en Geforce blijft wat koeler zal wel met de opbouw van de chip te maken hebben.
Klopt, was eerst ook nooit een probleem omdat de PC mooi afgeschermd stond maar nu staat die op de tafel naast me :) Waterkoeling heb ik verder geen ervaring mee dus weet ook niet echt of het nou perse koeler is en of het minder lawaai maakt met zo'n kaart. Airflow is wel gewoon iets waarvan ik weet dat dat niet klopt bij mijn huidige kast.
Jeroenk691 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Zou ik dan meteen doen als je toch de kast aan het wisselen bent. Zeker met een oude kaart en zo'n heethoofd als de 290 is dat een enorm verschil.
Ga ik zeker doen, thanks voor de tip :)
Pagina: 1