JVC boxen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-08 21:04
Wij hebben een huis gekocht en de vorige eigenaar heeft in het plafond twee JVC boxen laten zitten. Er komen op de plek waar de TV staat hier en daar audio kabels uit. Wat mij doet vermoeden dat er nog boxen of subwoofer stonden en dat die mee genomen zijn.

Ik heb een vermoeden dat ik de juiste kabels heb (de andere knip ik dan wel weg als ik juist ben) maar weet niet hoe ik ze moet aansluiten op mijn TV. Kan ik ze rechtstreeks op mijn TV aansluiten? Of moet er een mediaspeler tussen zitten?

Ze hangen er, dus kan ik ze evengoed eens testen.
De TV is een Samsung ue50es6100

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUAt3KwV1qP7f3fzRUg3eil2jZw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7SRdpRTGTwrvzTpYpjgFEVM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxKn7jv8iTNCJV72DQEK_JQ0IiQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbaObXTnfCPfmDyzZXUg4l7h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMN80TmVnBdmeqY5urRbsZ14KqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLv9nNfNFwa7Ok2ezFGvtDfT.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Daar moet een versterker aan gehangen worden. Dus: TV/mediaspeler --> Versterker --> speakers.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:06:
Daar moet een versterker aan gehangen worden. Dus: TV/mediaspeler --> Versterker --> speakers.
Zou je een versterker met ingebouwde radio kunnen aanraden? Als er dan toch een versterker aan moet, dan liefst één met combinatie radio. Dan kan er muziek gespeeld worden in het huis.

Hoe zou ik dan best die kabels doen? Heb dit nog nooit gedaan. Is dat gewoon strippen zoals elektriciteit kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
Even een reactie vragen of het volgende kan aangesloten worden op die twee boxen?

https://www.maxiaxi.com/f...rker-2x-60w-met-bluetooth

Hoe zou ik die kabels moeten aansluiten daarop? Strippen en aansluiten met een plug en waar vind ik die?

Bedankt :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

stijn1989 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:05:
Even een reactie vragen of het volgende kan aangesloten worden op die twee boxen?

https://www.maxiaxi.com/f...rker-2x-60w-met-bluetooth
Ik zou die laten staan. Actief gekoeld kermisspul. Wat zoek je precies? Een T-Amp lijkt me in deze de betere keuze. Zoek eens op het merk "SMSL", dat komt op GoT wel naar boven met aanraders om speakers aan te sturen.
Hoe zou ik die kabels moeten aansluiten daarop? Strippen en aansluiten met een plug en waar vind ik die?
Strippen is afdoende. Terminals draai je open, kabel er tussen en weer dicht draaien. Mocht je "pluggen" willen dan kan je zoeken op "banaanpluggen". Zou ik echter niet aan beginnen. Kabel die je in TS laat zien is te dun om in een banaanplug te krijgen en het voegt an sich niets toe.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
Ik heb de Fenton AV360BT gekocht en aan de draden aangesloten. Bij radio als bluetooth krijg ik geen audio te horen uit de boxen.

Ik zie dat die Fenton AV360BT 2x40W kan aansturen.

Heb de boxen nog eens bekeken en zie dat de twee boxen een label "JVC SK 44" dragen (als ik het goed gelezen heb, want duidelijk is het niet). Na opzoeking staat er 120W voor die boxen.

Welke van de drie kan het zijn dat het niet werkt:

1) Fenton werkt niet?
2) Fenton kan niet de juiste vermogen leveren om geluid uit de boxen te krijgen?
3) Boxen zijn gewoon stuk of kabels zijn stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

stijn1989 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:18:
1) Fenton werkt niet?
2) Fenton kan niet de juiste vermogen leveren om geluid uit de boxen te krijgen?
3) Boxen zijn gewoon stuk of kabels zijn stuk?
Optie twee is het sowieso niet. Het is niet dat je 120 Watt door de speakers moet sturen om überhaupt geluid te krijgen, met normaal gebruik is (nog geen) Watt afdoende. Vermogen kan je vergeten in deze.

Wat er precies kapot is zal je stapsgewijs uit moeten zoeken. Nadeel is dat je om dat te doen een tweede set nodig hebt om goed uit te sluiten. Kabels en daarmee speakers kan je eventueel testen met batterij, of ze überhaupt aan zijn gesloten dan wel reageren. Een kabel stuk zal niet snel gebeuren, idem met speakers als daar normaal mee om is gegaan. Waarbij het dan wel toevallig is als beide kabels dan wel beide speakers defect zijn. Als de kabels naar de speakers lopen en alles is correct aangesloten, mogelijk een instelling (mute?) of DOA.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 27-07-2022 11:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
Kabels kan je eventueel testen met batterij, of ze überhaupt aan zin gesloten
Gewoon 9V batterij op de twee kabels zonder weerstand ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:31

Xanax959

relax...

Penlight 1,5 volt zou voldoende moeten zijn om gekraak en getik te produceren. Met de ene draad steeds even contact maken met de batterij, de andere vast tegen de andere pool houden.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
Heb een batterij tegen de draden gehouden maar hoor niks. Kan de boxen er ook niet uithalen zonder stuk plafond uit te breken. Zal voor in de verbouwing zijn. Voorlopig andere boxen gebruiken.

Bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-08 16:04
stijn1989 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:31:
Heb een batterij tegen de draden gehouden maar hoor niks. Kan de boxen er ook niet uithalen zonder stuk plafond uit te breken. Zal voor in de verbouwing zijn. Voorlopig andere boxen gebruiken.

Bedankt voor de feedback
Denk dat kapotte speakers wellicht ook de reden is geweest dat men ze heeft laten zitten en de rest heeft meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 23:26
Al gemeten of er een weerstand is tussen de draden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 23:26
Wat me ook nog te binnenshiet net nadat ik op de plaats reactie knop druk. Heb je er een versterker op aangesloten en ook gekeken of de speaker (juiste) kanalen aan stonden. Heb op mijn oude versterker kanaal A en B selectie waarbij zowel alles uit kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
amiaima schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:26:
Wat me ook nog te binnenshiet net nadat ik op de plaats reactie knop druk. Heb je er een versterker op aangesloten en ook gekeken of de speaker (juiste) kanalen aan stonden. Heb op mijn oude versterker kanaal A en B selectie waarbij zowel alles uit kan staan.
Op die versterker kan ik maar twee kanalen aansluiten. Had de draden al in alle combinaties aangesloten maar zonder geluid.

Heb nu andere boxen aan de versterker hangen en het werkt meteen :). Boxen in het plafond zullen inderdaad stuk zijn. Want op de foto's van de verkoop hangen er ook andere boxen dan JVC bij zijn installatie.
Pagina: 1