Outlook 365. Meeting updates gaan direct naar Deleted Items

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29
Weet iemand waarom Meeting Updates (dus niet de meeting uitnodiging zelf maar een update van een inbel nr in de uitnodiging) direct in de Deleted Items folder verdwijnen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 365 Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoeken in de Tweakers database en op het Internet. De issue is wel bekend maar zie nog geen oplossingen vermeld staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Wat zijn het voor updates, en worden ze wel automatisch verwerkt? In dat geval lijkt het me niet raar dat de mails ook vanzelf verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
Het zijn updates waar geen response vereist is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een bijlage in de uitnodiging is geplaatst of een inbel nr is veranderd of een gewijzigde meeting room.

Op een of andere manier gaan al deze meldingen direct naar mijn Deleted Items folder maar ik heb verder geen regels ingesteld of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 18:15
Grappig... Ik merk dit ook sinds een aantal maanden maar kan het ook niet verklaren. Het is best vervelend als er, bijvoorbeeld, een placeholder gemaakt wordt en je op de agenda aan het "wachten" bent die niet komt. Achteraf blijkt dan dat deze automatisch de prullenbak in is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

Reptile209

- gers -

Kijk eens onder File > Options > Mail > Tracking. Daar staan een aantal instellingen die te maken hebben met dit soort tracking mailtjes (laatste 4 settings in dat blok).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mleander schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:20:
Het zijn updates waar geen response vereist is...
Precies, en daarom worden ze meteen verwerkt in je calendar en hoeven ze je inbox niet te vervuilen. Wmb een goede beslissing van microsoft

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
Brahiewahiewa schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Precies, en daarom worden ze meteen verwerkt in je calendar en hoeven ze je inbox niet te vervuilen. Wmb een goede beslissing van microsoft
Ok misschien is het inderdaad handig dat de update meteen verwerkt wordt maar waarom dan toch een melding naar m'n Deleted Items sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

mleander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Ok misschien is het inderdaad handig dat de update meteen verwerkt wordt maar waarom dan toch een melding naar m'n Deleted Items sturen?
Dat is geen melding, dat is gewoon het mailtje wat degene die de update geïnitieerd heeft, heeft verstuurd.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
ja maar dan vind ik t toch vreemd dat die emails direct naar de Deleted folder gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

mleander schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:18:
ja maar dan vind ik t toch vreemd dat die emails direct naar de Deleted folder gaan
Nee, ze gaan niet direct naar de deleted items, ze worden eerst verwerkt in je afspraak en dan pas gaan ze naar de deleted items. In die afspraak kun je vervolgens nakijken wie wanneer welke wijziging heeft aangebracht, dus het mailtje met de wijziging heeft verder geen nut meer en kan veilig naar de deleted items worden afgevoerd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 18:15
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Nee, ze gaan niet direct naar de deleted items, ze worden eerst verwerkt in je afspraak en dan pas gaan ze naar de deleted items. In die afspraak kun je vervolgens nakijken wie wanneer welke wijziging heeft aangebracht, dus het mailtje met de wijziging heeft verder geen nut meer en kan veilig naar de deleted items worden afgevoerd
Hier ben ik het niet mee eens. Als er in een meeting verwacht wordt dat de deelnemers iets voorbereiden en dit wordt op deze manier verwerkt, komt iedereen onvoorbereid aan bij de meeting.
Reptile209 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:03:
Kijk eens onder File > Options > Mail > Tracking. Daar staan een aantal instellingen die te maken hebben met dit soort tracking mailtjes (laatste 4 settings in dat blok).
Hier heb ik iets gevonden: "automatically process meeting requests and responses to meeting requests and polls".

[ Voor 23% gewijzigd door Supermario16 op 21-05-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb t geprobeerd maar welke optie ik ook uit / aan vink, het bericht gaat toch naar de Deleted Items
Pagina: 1