Hoi,
Wat fijn dat ik hier al zoveel informatie heb kunnen vinden.
Bij de laatste stap, voor aankoop, lees ik graag jullie advies.
Ik wil een gewone huis, tuin en keukenlaptop. Beetje internetten, Word, Excel maar ook Windows Moviemaker. Dat laatste is eigenlijk ook de reden dat ik een nieuwe aanschaf. Ik wil de filmpjes van mijn kinderen in één film zetten, paar effecten, muziek er achter, foto's tussenvoegen etc. Niet heel spannend...
Mijn huidige laptop is 6 jaar oud en is erg traag.Ik heb een Sony camera met een (ouderwetse) dvd voor de software.
Qua prijs hoop ik onder de 1000 euro te blijven.
De laptop blijft eigenlijk altijd in huis.
Na het lezen van de informatie heb ik begrepen dat het geheugen minimaal 8 GB moet zijn (liefst heb ik 16 GB) en dat de processor AMD Ryzen 7 of Intel Core i7 (waarbij ik op 1 site las dat de Ryzen iets beter is voor het bewerken van video's). Een videokaart is (voor zover ik begreep) niet zo belangrijk voor Windows movie maker.
Uiteindelijk zijn er dus heel veel laptops die voldoen, maar ik kwam op de HP 14s-fq0977nd (749 euro)
https://www.coolblue.nl/product/861807/hp-14s-fq0977nd.html
AMD Ryzen 7
Kloksnelheid: 2 GHz
Turbosnelheid: 4,2 GHz
Cache geheugen:4 MB
RAM: 16 GB (2x8)
Totale opslag cap: 512 GB
Opslag cap SSD:512 GB
Type harde schijf: M.2, NVMe, PCIe
Is dit een goede keuze, of heb ik iets belangrijks over het hoofd gezien?
Alvast hartelijk dank,
Mariska
Wat fijn dat ik hier al zoveel informatie heb kunnen vinden.
Bij de laatste stap, voor aankoop, lees ik graag jullie advies.
Ik wil een gewone huis, tuin en keukenlaptop. Beetje internetten, Word, Excel maar ook Windows Moviemaker. Dat laatste is eigenlijk ook de reden dat ik een nieuwe aanschaf. Ik wil de filmpjes van mijn kinderen in één film zetten, paar effecten, muziek er achter, foto's tussenvoegen etc. Niet heel spannend...
Mijn huidige laptop is 6 jaar oud en is erg traag.Ik heb een Sony camera met een (ouderwetse) dvd voor de software.
Qua prijs hoop ik onder de 1000 euro te blijven.
De laptop blijft eigenlijk altijd in huis.
Na het lezen van de informatie heb ik begrepen dat het geheugen minimaal 8 GB moet zijn (liefst heb ik 16 GB) en dat de processor AMD Ryzen 7 of Intel Core i7 (waarbij ik op 1 site las dat de Ryzen iets beter is voor het bewerken van video's). Een videokaart is (voor zover ik begreep) niet zo belangrijk voor Windows movie maker.
Uiteindelijk zijn er dus heel veel laptops die voldoen, maar ik kwam op de HP 14s-fq0977nd (749 euro)
https://www.coolblue.nl/product/861807/hp-14s-fq0977nd.html
AMD Ryzen 7
Kloksnelheid: 2 GHz
Turbosnelheid: 4,2 GHz
Cache geheugen:4 MB
RAM: 16 GB (2x8)
Totale opslag cap: 512 GB
Opslag cap SSD:512 GB
Type harde schijf: M.2, NVMe, PCIe
Is dit een goede keuze, of heb ik iets belangrijks over het hoofd gezien?
Alvast hartelijk dank,
Mariska