Weegfactor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLJ
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik wil een weging toepassen op een pay-out schema zoals Spotify. Iedere artiest krijgt hetzelfde bedrag maar gewogen met het percentage van het afluisteren van een hele song.

Stel: ik heb 4 artiesten, A, B, C en D. A heeft een totaal afspeel score van 68% van de totale afspeeltijd, B 51%, C 53% en D 69%.

Hoe bereken ik de weging? Oftewel hoe verhoudt 68, 51, 53, en 69 zich tot 100 in 4 delen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het zal rond de 30/20/20/30 % liggen

Dank voor jullie hulp!

Beste antwoord (via WLJ op 17-05-2021 11:28)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iedere artiest het zelfde bedrag? Dus ik krijg een percentage van zeg 20 euro als ik er 10 songs op heb staan, maar ook een percentage van die 20 euro als ik maar 1 song heb? Dat lijkt me wat oneerlijk eerlijk gezegd, en het motiveert een artiest ook niet om meer songs beschikbaar te stellen lijkt mij :)

Wat ik zou doen:
Aantal songs *100 = X
Sum afluisterpercentage per artiest Y
Dan Y/X *100% = gemiddeld afluisterpercentage Q
Q*fee = uitbetalen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
A/(A+B+C+D) * 100% ?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iedere artiest het zelfde bedrag? Dus ik krijg een percentage van zeg 20 euro als ik er 10 songs op heb staan, maar ook een percentage van die 20 euro als ik maar 1 song heb? Dat lijkt me wat oneerlijk eerlijk gezegd, en het motiveert een artiest ook niet om meer songs beschikbaar te stellen lijkt mij :)

Wat ik zou doen:
Aantal songs *100 = X
Sum afluisterpercentage per artiest Y
Dan Y/X *100% = gemiddeld afluisterpercentage Q
Q*fee = uitbetalen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

TTLCrazy

Listen to Frankie

WLJ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:53:
Ik wil een weging toepassen op een pay-out schema zoals Spotify. Iedere artiest krijgt hetzelfde bedrag maar gewogen met het percentage van het afluisteren van een hele song.

Stel: ik heb 4 artiesten, A, B, C en D. A heeft een totaal afspeel score van 68% van de totale afspeeltijd, B 51%, C 53% en D 69%.

Hoe bereken ik de weging? Oftewel hoe verhoudt 68, 51, 53, en 69 zich tot 100 in 4 delen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het zal rond de 30/20/20/30 % liggen

Dank voor jullie hulp!
Gewoon X/(A+B+C+D)x100=percentage

Dus in jouw geval bijvoorbeeld:
68/(68+51+53+69)x100=28,22 %

edit: spuit elf 8)7
wat @P_de_B al eerder zei dus

[ Voor 3% gewijzigd door TTLCrazy op 17-05-2021 11:13 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLJ
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-05-2021
Mooie feedback @The Eagle :-) Als je wilt meedenken? Graag! Volledige scenario is:

Het betreft een live streaming video platform. Alle concerten gaan in het on-demand archief. Bands krijgen een vaste gage voor de live stream en en aan het eind van het jaar een bonus voor het aantal views in het on-demand archief, maar dan gewogen op kijktijd en populariteit. De bonus wil ik dus verdelen onder alle concerten en baseren op: totaal bedrag bonus, gedeeld door aantal concerten op het platform, * aantal views * kijkpercentage (hoe lang is je concert gemiddeld bekeken, dat is het percentage uit mijn voorbeeld) * rating (1 tot 5 sterren)