Icecast & Co, wat een drama

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17
Mogguh ...

ten eerste: ik hoop dat dit op de goede plek staat.

Ik zit er een beetje doorheen.. Al de hele avond ben ik bezig met icecast en ices op mijn debian servertje te krijgen.

Icecast zelf is niet zo moeilijk, maar ices (de opvolger van shout, mp3-streamer) krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang. Nu heb ik al gezocht (GOT/GOOGLE), maar ik kom niet echt iets tegen.

Concreet is het probleem dat hij wel 'make'd, maar bij het opstarten van het progje krijg ik allerlei meldingen als
ices: error while loading shared libraries: libshout.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
Klinkt vrij duidelijk, maar dit filetje staat toch wel degelijk in /usr/local/lib en dus zou het (volgens mij) geen probleem moeten zijn..

Wie heeft hier ervaring mee (ices) of heeft algemene tips in dit soort situaties...

DANK!!

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Hij kan de benodigde shared objects niet laden. De shared objects worden geregeld door de dynamic loader, maar die moet wel verteld worden waar precies de shared objects staan.
Ik gok dat hij bij jou niet van het bestaan van /usr/local/lib/ afweet.

Dus, je moet even '/usr/local/lib/' in /etc/ld.so.conf zetten, en 'ldconfig' runnen.

Als het dan nog niet werkt, kun je kijken wat depmod met de shout libraries doet met 'ldconfig -v | grep -i shout'.

Verwijderd

Weet niet maar staat die dir in je /etc/ld.so.conf ? Zo nee dan ff toevoegen en ldconfig draaien. Misschien dat dat wel helpt.

<edit> -1 Overbodig >:)

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17
You are the MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!! (allebei ;) )

Kan ik eindelijk gaan slapen (anders doe ik dat toch niet, voordat het werkt).

THNX!

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 17 augustus 2001 00:57 schreef Skinny het volgende:
Kan ik eindelijk gaan slapen (anders doe ik dat toch niet, voordat het werkt).
* deadinspace kent het :)