Vraag over Audi A3 E-Tron Hybride

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:24
Situatie:

Ik bezit een Audi A3 E-Tron Hybride (eind 2015) automaat. Nu kwam ik erachter dat er op de pook een zogenaamde S stand zit. Dit is de zogenaamde SPORT stand waarbij je met de hand - door middel van tikjes op de pook - een soort van kan schakelen. Nu staat de auto geregistreerd als AUTOMAAT, maar dit is dan toch een semi-automaat? Of mis ik iets?

Ook bij Audi zelf staat de auto te boek als automaat.

Ik heb zelf een automaat rijbewijs vandaar de vraag :D :+

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Hij schakelt nog steeds van zelf, trap hem maar eens door naar de rode toeren ;) Het is een automaat waarbij je ook zelf je versnelling mag kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door _eLMo_ op 17-05-2021 09:29 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@_eLMo_ Je kan met die S stand dus ook zelf schakelen door op het knopje van de pook te drukken (zijkant van de pook). Dat is dan toch semi en niet volledig automaat of mis ik iets?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Je mist iets, ook in de S-stand zal hij automatisch schakelen, alleen pas omhoog bovenin de rode toeren, en pas omlaag wanneer je motor tegen stationair aan zit.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep001
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-04 18:30
Je mist inderdaad iets, pookje naar rechts, dan ga je in manual mode waarmee je door tikje naar boven/onder kan schakelen. Als je in de D stand nogmaals de hendel naar achter tikt, schiet je in S stand. Dan rem je af op de motor ipv de coasting en is hij sportiever.

Je ziet het in je dashboard aan D, S of M voor je versnelling.

D3: http://eu.battle.net/d3/en/profile/jep001-2782/hero/28010961

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En je hebt denk ik nog steeds maar 2 voetpedalen :)

En dan is code 78 dus OK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@jep001 I know. Ik heb dit ook al eens mogen ervaren :) Het gaat er mij om > je schakelt zef dus geen automaat, maar zo werkt het dus niet begrijp ik?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen kraai
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 22:44
Je schakeld niet zelf, je geeft alleen het moment van schakelen aan. Het schakelen zelf doet de versnellingsbak 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Als dit de definitie van een Semi automaat is en je zou hier niet in mogen rijden met je automaat rijbewijs wens ik je veel succes een auto te vinden waar dat dan wel in mag.
Bijna alle automaten hebben wel een stand waarin je handmatig een versnelling kan kiezen, kan heel handig zijn als je een bult op of af gaat en hem in een lagere versnelling wil hebben (vooral heuvel af gaan veel automaat computers hierin in de fout) of als je op minder verharde ondergrond rijdt.
Tip: geef bij de verzekering niet aan dat er een stand op zit waarin je zelf kan schakelen en noem het geen semi automaat. Heb al eens meegemaakt dat iemand daardoor niet verzekerd kon worden.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@GWBoes Thanks voor de tip, maar ik rijd deze auto al een jaar dus dat is het probleem niet, maar het viel mij ineens op. Ik dacht wat gek. Vroeg het mij zo eens af.

SiberischeHusky

Pagina: 1