.eu domeinnaam tijdstip uit quarantaine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er is een .eu domeinnaam die ik graag wil registreren. Deze stond al een tijdje in quarantaine en zou vandaag uit quarantaine komen en beschikbaar zijn voor registratie.

Hij staat echter nog steeds in quarantaine. Ik heb geprobeerd te achterhalen of er een vast tijdstip voor release is of dat het random gebeurt. Daar is alleen geen informatie over te vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via darkdesign op 17-05-2021 13:03)

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Een dienst waar ik persoonlijk wel goede ervaringen mee heb is Visualping.

https://visualping.io/

Zijn veel meer soortgelijke diensten, maar wat ik vooral fijn vind aan Visualping is het brede aantal opties om notificaties te ontvangen (o.a. Slack, SMS of e-mail) en het creditsysteem. in plaats van maandelijkse betalingen.

Per check 1 credit en er kan indien nodig om de 5 minuten gecheckt worden. Check vooral onder Advanced voor de opties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Laat een script over de site gaan die je een waarschuwing geeft wanneer de status zich aanpast naar beschikbaar

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
jack zomer schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:24:
Laat een script over de site gaan die je een waarschuwing geeft wanneer de status zich aanpast naar beschikbaar
Dat is wel een goed idee, maar helaas heb ik daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Misschien kan bhosted een uitkomst zijn?
https://www.bhosted.nl/domeinnaam/quarantaine

Het gekke is wel dat nou net .EU er niet tussen staat... Wellicht een mailtje naar support of .EU mogelijk wel kan of waarom juist niet?

Bhosted is trouwens niet de enige partij die deze service heeft welke andere nog meer geen idee en misschien bieden andere .EU wel aan?

[ Voor 23% gewijzigd door RobbyTown op 17-05-2021 11:07 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:05:
Misschien kan bhosted een uitkomst zijn?
https://www.bhosted.nl/domeinnaam/quarantaine

Het gekke is wel dat nou net .EU er niet tussen staat... Wellicht een mailtje naar support of .EU mogelijk wel kan of waarom juist niet?

Bhosted is trouwens niet de enige partij die deze service heeft welke andere nog meer geen idee en misschien bieden andere .EU wel aan?
Ik heb ze een mailtje gestuurd om het na te vragen.

Andere partijen die ik tegen ben gekomen bieden wel drop catching aan van een eu domein, maar dan wordt het domein vervolgens openbaar geveild. Dat vind ik dan weer niet heel handig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• codeclap

Zijn veel meer soortgelijke diensten, maar wat ik vooral fijn vind aan Visualping is het brede aantal opties om notificaties te ontvangen (o.a. Slack, SMS of e-mail) en het creditsysteem. in plaats van maandelijkse betalingen.

Per check 1 credit en er kan indien nodig om de 5 minuten gecheckt worden. Check vooral onder Advanced voor de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
codeclap schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:43:

Dank voor deze tip! Ik heb mij meteen aangemeld en 300 credits gekocht. Ik krijg nu een sms als er een verandering op de whois page van het domein plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
darkdesign schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Dank voor deze tip! Ik heb mij meteen aangemeld en 300 credits gekocht. Ik krijg nu een sms als er een verandering op de whois page van het domein plaatsvind.
Graag gedaan! Ik hoop dat je er wat aan hebt en gaat hebben mocht je vaker in dit soort situaties terecht gaan komen.

Kans dat er sprake is van een captcha op de WHOIS-pagina is aanwezig. Mocht je hier tegenaan lopen en het domein momeneel een soort van "parked domain" pagina tonen kan je ook gewoon het .eu domein gebruiken.

Is verder geen verplichting maar alleen een goedbedoelde tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
codeclap schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Graag gedaan! Ik hoop dat je er wat aan hebt en gaat hebben mocht je vaker in dit soort situaties terecht gaan komen.

Kans dat er sprake is van een captcha op de WHOIS-pagina is aanwezig. Mocht je hier tegenaan lopen en het domein momeneel een soort van "parked domain" pagina tonen kan je ook gewoon het .eu domein gebruiken.

Is verder geen verplichting maar alleen een goedbedoelde tip. :)
Het domein wordt/werd niet gebruikt voor een webpagina lijkt het, want ik krijg een melding dat de site niet bereikbaar is. Maar toch een handige tip voor als ik nogmaals tegen zoiets aanloop. ;)

Update:
Het is gelukt, dank allen!
Pagina: 1